A fizikai adathordozó a Nintendo Switch leggyengébb pontja?

Nem fog mindenki beleférni a szűkös kapacitásba, de lesz megoldás a problémára.

A Nintendo még októberben rántotta le a leplet az új generációs konzoljáról, amelyről kiderült, hogy a Switch nevet viseli. Nem sokkal később érkeztek a további, de hivatalos forrásból meg nem erősített információk, amire persze számítani lehetett, hiszen a bejelentés felkavarta az állóvizet.

Az eltelt időszakban több új információ futott be, mint amennyit a bejelentés pillanatáig lehetett tudni a termékről, de ez várható volt, hiszen a Switch leleplezése egyben azt is jelenti, hogy közeledik a megjelenés és egyre több külső céghez eljut maga a termék is, amivel egyszerűbbé válik az adatok kiszivárogtatása. A legérdekesebb adatok ilyenkor azok, amik a konzol korlátaira vonatkoznak. Persze ez a rendszer egy mobil platform tehát leginkább ultramobil játékokat portolnak rá az érdeklődő cégek, de van pár kivétel, hiszen a Nintendo számára azért nem árt pár komolyabb cím is, amelyek esetleg korábban megjelentek a Sony és a Microsoft asztali gépeire. Ezzel kapcsolatban érdekes, hogy nem a hardver teljesítménye kapcsán kerülnek elő a legfőbb limitációk, mivel kifejezetten jól lehet skálázni a grafikát, illetve a processzorrész is elég jónak tekinthető, legalábbis az eddigi adatok alapján. Ezt a részt úgy néz ki, hogy az érintettek jól kidolgozták, ugyanakkor sok a panasz a memóriakártya kapacitására.

Korábban, még bőven a Nintendo Switch hivatalos bejelentése előtt írtunk arról, hogy a cég a Wii U optikai adathordozóját ROM memóriakártyára cseréli. Ez végül így is lett, de akkor nem lehetett tudni, hogy milyen kapacitású adathordozókat igényelhetnek a fejlesztők. Sajnos úgy néz ki, hogy első körben a Macronix kínálata nem mondható túl bőnek, mivel a friss adatok szerint 8 és 16 GB-os memóriakártyákon szállítható az adott program. Ez sok játék esetében elég lesz, a fejlesztők egy kis része már most panaszkodik arra, hogy kevés a 16 GB-nyi kapacitás. Ez azért nagyon fájó, mert bizonyos programokat lehetne szállítani jobb minőségű textúrákkal is, a megfelelő memóriakapacitás megvan hozzá, de a hordozható adattárolóra már nem fér rá az adat. A tömörítés pedig nem járható út, ugyanis a Nintendo Switch esetében nagyon kötöttek lesznek a telepítési szabályok, így a programhoz tartozó tartalmat nem lehet felmásolni a konzol dedikált adattárolójára.

A problémát már vizsgálják, és úgy tudjuk, hogy felmerült az a lehetőség is, hogy az érintett játékokat két memóriakártyán is lehessen szállítani, és hasonlóan a régi szép PC-s időkhöz, a program egy adott ponton kérné a második memóriakártyát, amely tartalmazná a szükséges adatokat. Ugyanakkor a Nintendo ezért az ötletért nagyon nem rajong, mivel drasztikusan rombolná a játékélményt, ha a játékosnak a memóriakártyák cserélgetésével kellene törődnie.

Öröm az ürömben, hogy a probléma csak ideiglenes, ugyanis a Macronix tud majd 32 GB-os memóriakártyát is gyártani, csak éppen nem a start pillanatára. Valószínűnek tűnik, hogy a Nintendo a problémát egyszerűen úgy hidalja majd át, hogy a nagyobb kapacitású memóriakártya megérkezéséig utasítja a partnereket, préseljék bele programjukat a 16 GB-os kapacitásba.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés