Az okostelefonon játszók lesznek a Nintendo NX célközönsége

A japán cég prémium szintre akarja emelni az ultramobil játékok piacát.

Még az előző hónap végén írtunk arról, hogy – a legfrissebb iparági források szerint – milyen is lesz a Nintendo NX. A termék kézikonzol jellegét azóta sorra erősíti meg a piac, és lassan körvonalazódik az is, hogy milyen felhasználókat céloz meg a japán cég.

Ha ránézünk a játékpiacra, akkor egy rendkívül jól lefedett iparágnak néz ki. Ezen belül is két nagyobb kategóriába sorolhatók a játékok, mivel lehetnek ultramobil eszközökre, vagy hagyományos asztali konzolokra és PC-kre tervezett címek. Minden más részpiacra innen történik a portolás, azaz egy adott fejlesztő vagy az egyik, vagy a másik területet célozza meg. Nincs könnyű dolga tehát annak a vállalatnak, amelyik ezen a látszatra teljesen lefedett piacon egy olyan rést akar találni, amire korábban más még nem gondolt. Talán nincs is ilyen rés, de a Nintendo a friss adatok szerint talált valamit.

A Nintendo NX elsődlegesen azért születhetett meg, mert a ultramobil eszközökre tervezett játékfelhozatalból hiányoznak a prémium megoldások. A legtöbb ide készülő cím költségvetése egy konzolra vagy PC-re készülő címhez képest alacsonynak mondható. Ennek a fő oka, hogy amíg a konzolokon és a PC-n egy tényleg prémium játékért el lehet kérni 40-60 dollárt is, addig egy okostelefonon vagy tableten ez elképzelhetetlen. Megtérülés elvi lehetősége nélkül pedig a befektetés is nagyon limitált, ami természetesen hatással van egy ultramobil játék technikai minőségére. Ettől persze a program még lehet szórakoztató, nagyon is, de a technikai színvonalon meglátszik majd, hogy erősen korlátozott volt a fejlesztésre szánt összeg és erőforrás. Azt is figyelembe kell venni, hogy a legtöbb mobilon játszó felhasználó mobilinternetet használ, így 20-30 GB-os programokat nem túl célszerű rázúdítani erre a piacra, márpedig a technikai minőség tárterületet igényel.

A Nintendo NX mellett sokszor felmerült új tartalomszolgáltatási rendszer itt jön be a képbe, hiszen ez átveszi Club Nintendo helyét, és konkrétan többplatformos lesz, vagyis a Nintendo 3DS, Wii U és az új, NX kódnevű konzol mellett támogatja majd a tableteket, a PC-ket és az okostelefonokat is. Ez lesz a Nintendo saját úgymond homokozója, ahol lehet vásárolni a tartalmakat, ráadásul a friss hírek szerint platformfüggetlenül, vagyis elég egyszer kifizetni a kiválasztott játékot, és az elérhető lesz mindegyik olyan platformra, amelyre készült belőle port.

A japán cég gondolatmenete kifejezetten vagány, de egy ponton nagy falba ütközhetnek. A prémium ultramobil játékok fejlesztéséhez sok pénz kell, vagyis csak drágán lehet ezeket árulni, ha valaha is nyereséget akarnak látni az érintettek. Emiatt a marketingeseknek meg kell győzni az okostelefont és tabletet használó réteget arról, hogy a jobb technikai minőség megéri az eddig megszokott szoftverárak ötszörösét vagy akár tízszeresét is. Ez az a terület, ami rendkívül ingoványos. Többek között a Microsoft és a Sony a saját konzoljaik kiadása előtt ismerte a potenciális vásárlóbázis ingerküszöbét, ezzel szemben Androidra, iOS-re és Windows Phone-ra nem igazán árulnak 40-60 dolláros játékokat, vagyis a Nintendo számára a sikerhez vezető út legfontosabb tényezője ismeretlen. Mindenesetre a megcélzott játékosbázis rendkívül nagy, tehát ha csak az 5%-át sikerül meggyőzni a prémium minőség előnyéről, akkor az máris jó alapot ad a további munkának.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés