Viszlát plazma, hello profit

A Panasonic életében az elmúlt három esztendő nem volt az a kimondott sikertörténet, hiszen a cég rendre komoly veszteséggel zárta a hagyományosan március 31-ével záródó üzleti évet. 2014-ben viszont fordult a széljárás, és a cég évek után először profitot, ráadásul nem is keveset, tudott elkönyvelni.


[+]

Egészen pontosan 1,2 milliárd dolláros nyereséget értek el, és jövőre ezt további 200 millió dollárral még meg is akarják fejelni. A jó eredmények hátterében egyrészt a japán kormány által mesterségesen gyengített jen áll, amely jótékony hatást gyakorol a szigetországi cégek exporttevékenységére. Másrészt pedig a jelek szerint beérni látszanak a közelmúltban kinevezett új vállalat vezető, Tsuga Kazuhiro reformjai. Irányítása alatt a konszern jelentős profiltisztítást hajtott végre, többek között megszüntették a sokak szívének oly kedves plazma televíziók fejlesztését és gyártását is. Üzemeket zártak be és divíziókat likvidáltak, illetve más iparágak felé tolták el a hangsúlyt. Ennek köszönhetően ma már a Panasonic többek között az autó-, illetve repülőgépiparban is komoly beszállítói szerepet lát el, és a nyereség durván negyede is ehhez a szektorhoz köthető. Ez a szám annak tükrében figyelemreméltó, hogy a szórakoztatóelektronikai üzletág pusztán a profit 13 százalékát hozta.

Előzmények

Hirdetés