A Microsoft bejelentette, hogy elérhetővé tették a legfeljebb OpenGL 4.6-ra épülő alkalmazások futtathatóságát egy DirectX 12 implementációkon keresztül. Ez azért fontos, mert a Windows on ARM irány terjedésével olyan platformok is piacra kerülnek, amelyek esetében a grafikus vezérlő tervezője nem foglalkozik az OpenGL natív támogatásával, egyszerűen kihagyják ennek az API-nak a natív implementációját, mert alig van olyan program, ami használja, így különösebben nem tartják fontosnak.
Hirdetés
A redmondi óriáscég számára ugyanakkor a Windows Subsystem for Linux (WSL) konstrukcióval relatíve fontossá vált az OpenGL, hiszen az említett alrendszer új verziója akár grafikus alkalmazást is tud futtatni. Utóbbi nem kizárt, hogy OpenGL 4.6-os API-t használ, vagyis meg kell oldani, hogy a programok valamilyen módon fussanak, akkor is, ha nincs az adott gépen natív OpenGL támogatás.
A működés a Mesa 3D-re épít, amely számos API-t implementál nyílt forráskódú módon, a Microsoft konstrukciója pedig lényegében minden, legfeljebb OpenGL 4.6-os alkalmazást képes a natívan szállított DirectX 12 implementáción futtatni egy köztes fordítóréteg segítségével. Ilyen formában nem számít, hogy az adott gép rendelkezik-e natív OpenGL 4.6-os meghajtóval, amíg DirectX 12-re van támogatás, márpedig ez jellemzően van, addig a programok futni fognak a WSL alrendszer grafikus kiegészítésén keresztül.
A fejlesztés egy későbbi Windows frissítésben lesz elérhető az ügyfelek számára.