Két új funkció érkezik a DirectX 12-höz

A Microsoft közvetlenül is kihasználná a Resizable BAR implementációkat.

A Microsoft bejelentette a DirectX 12 legújabb funkcióit, amelyek kiegészítik az API eddigi képességeit. Az egyik újdonság a Non-normalized Sampling, amely lehetővé teszi a mintavételi koordináták abszolútként való értelmezését, azaz a koordináták a textúrán belüli abszolút texelhelyre fognak utalni. Ennél talán lényegesebb a másik fejlesztés, vagyis a GPU Upload Heaps, ami biztosítja azt, hogy a CPU és a GPU egyidejűleg közvetlenül hozzáférjen a VRAM-hoz, így nem kell adatokat másolni a rendszermemóriából a GPU memóriájába, ami esetenként növelheti a teljesítményt.

Hirdetés

Maga a GPU Upload Heaps IGP-ken és dedikált GPU-kon is használható, de utóbbi esetben követelmény a Resizable BAR aktiválásához szükséges rendszerszintű BIOS paraméterezések elvégzése. Az integrált grafikus vezérlőknél erre nincs szükség, mert a mai rendszerchipeken eleve megosztott a memória, így a GPU Upload Heaps funkció szimplán az L0 memóriát használja majd.

Az új képességek Preview, vagyis előzetes formában érhetők el a DirectX 12 Agility SDK-ban, ezen belül is a 1.710.0-s verzióban.

A hardverek tekintetében relatíve széles lesz a támogatás. A Non-normalized Sampling majdnem minden olyan AMD, Intel és NVIDIA grafikus vezérlőn működik, amely támogatja a DirectX 12-t, míg a GPU Upload Heaps konkrétan Resizable BAR implementációt követel, vagyis platformszinten az ennek megfelelő rendszerek kompatibilisek vele. Az AMD, az Intel és az NVIDIA már a megfelelő eszközillesztőket is biztosítja a fejlesztők számára, de itt fontos észben tartani, hogy az egyes újításokhoz való, előzetes formában történő hozzáférhetőség nem jelent végleges specifikációt, így a tényleges elérhetőségig érdemes számolni esetleges változásokkal.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés