Érkezik a shader modell 6.8 a DirectX 12-höz

A Preview formában elérhető újítások rendkívül hasznos fejlesztéseknek tűnnek.

A Microsoft bejelentette a DirectX 12 legújabb funkcióit, amelyek kiegészítik az API eddigi képességeit. Az egyik újdonság a GPU Work Graphs, amelyet viszonylag régóta vár az iparág, mivel a jelenleg alkalmazott jellemzően alkalmazott ExecuteIndirect ugyan jól működik a legtöbb szituációban, de vannak olyan korlátjai, amelyek az újabb munkameneteket limitálják. Ez különösen igaz az Unreal Engine 5-re, ahol a Nanite és a Lumen eljárások nem tudnak optimálisan futni az aktuális compute shader paradigmák miatt.

Az új, shader modell 6.8 által biztosított Work Graphs ezekre a problémákra jelent direkt megoldást, ugyanis igen kevés korláttal teszi lehetővé az új compute munkafolyamatok kiosztását a CPU igénybevétele nélkül. Ráadásul ezek aszinkron módban is futhatnak, tehát a hardver kihasználása igencsak optimális lesz.

A másik újítás a Wave Matrix, amely lényegében számos új utasítást és adattípust jelöl a HLSL nyelven belül. Ezáltal közvetlenül és szabványosan kihasználhatók az újabb GPU-kba épített mátrixfeldogozók, nem kell különálló, és jellemzően zárt fejlesztőkörnyezetet használni hozzájuk.

Végül érkezik az AV1 kódolásának lehetősége, amihez a DirectX 12 közös, szabványos alapokat fog kínálni. Ez tulajdonképpen felfogható a már elérhető Video Encode API, új formátummal való kiegészítésének.

Az új képességek Preview, vagyis előzetes formában érhetők el a DirectX 12 Agility SDK-ban, ezen belül is a 1.710.3-as verzióban.

A hardverek tekintetében ezúttal nem lesz túl széles a támogatás, ugyanis az új képességek újabb GPU-dizájnokat is igényelnek. Az AMD oldalán a Radeon RX 7000-es, míg az NVIDIA portájáról a GeForce RTX 40-es sorozatra lesz szükség. Az Intel egyelőre még nem nyilatkozott az ügyben, de valószínűleg az aktuális Arc generáció megfelel a célnak. Az említett cégek a szükséges meghajtót igény esetén biztosítják, az AMD már jelezte, hogy ez publikus formában is elérhető.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés