Megkapták a Metal API-t a megfelelő Apple eszközök

Az Apple a tegnapi nap során elérhetővé tette az iOS-t futtató eszközökre vonatkozó új frissítést. Az immáron iOS 8 jelzésű operációs rendszer egyik legnagyobb újítása a Metal API, amelyről korábban részletesen írtunk, de a gyakorlatban csak most vált hozzáférhetővé a végfelhasználók számára. Azt már korábban lehetett tudni, hogy a nyáron prezentált technikai demonstráció letölthető lesz az Apple A7 és A8 rendszerchippel rendelkező eszközökre, hogy mindenki láthassa mire képes az új, alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API.


Epic Zen Garden

A videó nagyjából bemutatja a látványvilágot, ami az ultramobil eszközök szintjén valóban egészen új távlatokat nyit meg. Az alábbi oldalról letölthető Epic Zen Garden program négyezer rajzolási paranccsal dolgozik, ami többek között dupla annyi, mint amit a Microsoft hivatalosan ajánl a DirectX 11-es API-t használó programok esetében, továbbá az ultramobil termékek piacán ez az érték igen extrémnek számít, hiszen a legtöbb program ennek a tizedét sem teljesíti.

Az Epic Zen Garden futtatása során egy Apple A7 rendszerchip 1440x1080 pixeles felbontás mellett tartja a másodpercenkénti 30 képkockás tempót. Ezt még megspékeli a négymintás MSAA, ami furcsának hat, hiszen ez az eljárás, főleg az Unreal Engine 4 videojáték-motor teljes deferred leképzőjét figyelembe véve elég költségesnek számít még a PC-s VGA-kon is. Az MSAA effekt azonban előbb említett motor felépítése mellett, a DirectX 11 és OpenGL 4.4 API-val csak azért lassú, mert maguk a hagyományos grafikus API-k nem adnak elég kontrollt a megfelelő működés megteremtésére. A Metal API-val csupán pár százalékos deficitet kell bevállalni, és a minőség a teljes kontrollnak köszönhetően még jobb is lesz, mint amit az Unreal Engine 4 PC-s vagy androidos verziója jelenleg elérhet.

Hirdetés

Az Apple persze úgy intézte, hogy a Metal API elérhetőségének pillanatában legyen két játék, ami ki is használja a rendszert. Ezek nem olyan jó demonstrációk, mint az Epic Zen Garden, de nyilván a játékfejlesztők más prioritásokkal rendelkeznek, tehát jelenleg a fenti videóban látható minőség még nem várható el.

A Rovio Stars a Plunder Pirates nevű programot terítette, ami a Metal API-n futtatva jobban néz ki, és bizonyos funkciók használatával nem lassul be a feldolgozás.


Plunder Pirates

A régebbi Apple eszközök esetében az OpenGL ES 2.0 használatával rosszabb lesz a grafika általános minősége és bizonyos helyeken elkerülhetetlen a lassulás, vagy az apróbb akadozás. Ez egy szoftveres probléma, ugyanis a néha túl sok objektum lehet a kijelzőn, ami túl sok egyedi rajzolási parancsot eredményez, és ezt az OpenGL ES 2.0 szimplán nem bírja el.

A másik Metal API-t támogató játék nem új, hiszen az Asphalt 8: Airborne egy ideje már elérhető, de egy ingyenes frissítés keretében a programba bekerül az újítás. Ez két előnyt kínál. Általános versenyeken észrevehető lesz, hogy az adott mobil eszköz jóval tovább bírja az üzemidő tekintetében, akár kétszer-háromszor hosszabb ideig lehet majd játszani egyetlen feltöltéssel. Mint ismeretes, ez az alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API általános jellemzője, hiszen jelentősen csökkentik a többletterhelést, vagyis ugyanazt a munkát, amit a hagyományos API-k csinálnak meg, jóval kisebb processzorterheléssel is képesek abszolválni. Ez nyilvánvalóan csökkenti a fogyasztást, ha a program fix képkockasebességre van beállítva, márpedig az Asphalt 8: Airborne ilyen applikáció.


Asphalt 8: Airborne

A másik újítás egy speciális, csak Metal API-val elérhető versenymód, ami háromszor több ellenfelet tesz lehetővé egy versenyen belül. Ez OpenGL ES 2.0-val nem lesz aktív, ami ismét arra vezethető vissza, hogy annyira sok egyedi rajzolási parancs keletkezik, amit a szabványos felület normális sebesség mellett nem bír feldolgozni.

A Metal API-t egyébként nem kell aktiválni, az iOS 8 telepítése után az említett programok automatikusan ezen a felületen futnak az Apple A7 és A8 rendszerchippel rendelkező eszközökön.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények