Hirdetés

A Unity felkészült az Apple Metal fogadására

A Unity bejelentette, hogy implementálták az Apple új grafikus API-ját, mely Metal néven látta meg a napvilágot egy hónappal korábban. Egyelőre a kód még csak működik, így az aktuális állapot tulajdonképpen egy béta fázisnak tekinthető, ami magával vonja azt is, hogy jelenleg csak egyedi igény esetén biztosítják a Metal API elérését a partnereknek. Ez érthető döntés, mivel még rengeteg tesztelés van hátra, de a végleges iOS 8 ősszel elérhető lesz, és addigra mindennek működnie kell. Várhatóan ezzel párhuzamosan kerül bele a Unity publikus frissítésébe is a támogatás.

Hirdetés

A Unity felhívta a fejlesztők figyelmét a közelgő változásra. Bár ez inkább csak formai jellegű, mivel a partnerek számára nem szükséges lényeges beavatkozás, hogy a tervezett projektek a Metal API alatt is fussanak.

Ezzel kapcsolatban viszont a vállalat elmondta, hogy az említett videojáték-motor két frissítésben részesül. Az első az alapvető támogatás, mely a Metal fő előnyeire fókuszál, ezzel egyetemben természetesen bekerül az MSL, azaz a Metal Shading Language támogatása is, melyre szintén nem kell koncentrálni, mivel a meglévő kódok konvertálását megoldja a Unity. A második frissítés a Metal által kínált compute képességek beépítésére lesz kihegyezve. Arról azonban még nincs adat, hogy mikor.

A Unity elmondta, hogy az aktuális tesztkódon lényeges az előrelépés a szabványos API-khoz viszonyítva, ideértve az ultramobil piacon elterjedt OpenGL ES-t. A Metal a jellemzően megszokott, többletterhelésből eredő, 15-40%-os processzorterhelést csupán pár százalékra csökkenti. Ezenkívül megoldja azt a gondot is, mely igen jellemző a mai elavult API-kra. Nevezetesen arról van szó, hogy a program profilozásánál látható, hogy a processzornak elméletben még rengeteg szabad erőforrása maradt, de a hagyományos elvek szerint dolgozó API-k rendkívül gyenge hatásfokú működési modelljével ezek szinte kihasználhatatlanok. A Metal használatával a processzor szabad erőforrásai sokkal kevesebb optimalizálás és befektetett munka mellett is befoghatóvá válnak.

A Metal érdekessége még (ami persze az alacsony szintű hardverelérésből fakad), hogy sokkal hatékonyabban bánik a rendelkezésre álló erőforrással. Ennek megfelelően Unity nemcsak gyorsult az API bevetése után, hanem nőtt is az elérhető üzemidő a tesztprogramok lefuttatása mellett.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények