Éles összevetésben a Metal és az OpenGL ES 2.0

Az elmúlt hónap közepén kapták meg a Metal API-t a fejlettebb Apple eszközök. Az alacsony szintű hardverelérést biztosító API-ről már korábban írtunk, de arról még sosem derült ki konkrét adat, hogy mekkora gyorsulást hozhat. Egyrészt ezt nehéz kiértékelni, hiszen főleg ott segít a sebességen, ahol az OpenGL ES 2.0 és 3.0 már rég feladta a harcot, így nem véletlen, hogy a Metal API-t használó játékok főleg új, lényegében exkluzív játékmódok beépítésére törekedtek.

Hirdetés

A Relative Benchmark fejlesztője azonban dolgozik egy olyan tesztprogramon, amely végre direkt összevetést eredményez. Ez persze még mindig csak a Relative Benchmarkra, egészen pontosan annak harmadik kiadására lesz levetíthető, de legalább egy alapvető összehasonlítást kínál.

Felül az OpenGL ES 2.0, míg alul a Metal API eredménye
Felül az OpenGL ES 2.0, míg alul a Metal API eredménye [+]

A megosztott képen látható, hogy az OpenGL ES alatt elért 33 képkocka/másodpercre a Metal API 43 képkocka/másodperces tempóval kontrázott, vagyis 30%-os gyorsulásról beszélünk, amit ráadásul négyszeres élsimítás mellett sikerült elérni. Az ábrán látható, hogy a Metal API-val a sebesség jóval kiszámíthatóbb volt, illetve tulajdonképpen eltűnt a processzorlimit.


Relative Benchmark 2

Egyelőre persze béta kódról beszélhetünk, tehát akár még gyorsulhat is.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Előzmények