Még februárban írtunk arról, hogy saját felskálázási eljárást fejleszt a Microsoft, amely mostanra el is érhető, de egyelőre a Qualcomm Snapdragon X rendszerchipeken működik, persze csak a megfelelő, 24H2-es Windows 11 frissítés mellett.
Jelenleg a tesztelt játékok listája még nem túl nagy, de ez legkésőbb jövőre változik, ugyanis megtudtuk, hogy a felskálázó kompatibilitása számottevően javulni fog majd az érkező frissítésekkel. Ezen túlmenően több hardveren is alkalmazható lesz később, ugyanis érkezik az AMD és az Intel dizájnokra tervezett kiadás. Mindegyik platform esetében a processzorba integrált NPU-n fut a rendszer, amit korábban azzal magyarázott a Microsoft, hogy teljesen AI-alapú megoldásról van szó, vagyis nem a meglévő felskálázókhoz hasonló, AI-hoz alig vagy egyáltalán nem nyúló alternatíváról, így kiemelten fontos a megfelelő hardver valós idejű rendelkezésre állása.
Azt is megtudtuk, hogy technikailag az Auto SR futtatható lenne a DirectML felületen keresztül a grafikus vezérlőkön is, de mivel a GPU-kon belül található, mátrixszorzásra kihegyezett feldolgozók ugyanazt a regiszterterületet használják, amiket a fő ALU-k, így aktív Auto SR mellett masszívan romlik az egyes játékokban a konkurensen futó wave-ek száma. Emiatt az Auto SR az esetek többségében nem gyorsít a feldolgozáson, hanem konkrétan lassít, vagyis kifejezetten rossz élményt kínálna. Dedikált erőforrásnak számító NPU-n futtatva viszont gyorsulás érhető el, és ez lenne a technika lényege. Ha később a GPU-k felépítése megváltozik, és AI feladatokra sokkal alkalmasabbak lesznek a meglévő grafikai munkamenetek mellett, esetleg javulni fog a preemtív multitaszk és a QoS a GPU-ra az operációs rendszer szintjén, akkor valószínűleg megkaphatják az Auto SR-t.