Hirdetés

DirectX 12-re vált a Fortnite

A v11.20-as javítás hozza el a Microsoft explicit API-jának a támogatását, amelyre épülni fognak a jövőben a fejlesztések.

Az Epic Games, igen sikeresnek mondható, Fortnite című alkotása folyamatosan fejlődik, de ez leginkább a játékot érinti, vagyis technikailag azért ritkán nyúlnak bele jelentősen. Most azonban érkezik egy v11.20-as frissítés, amely egy jelentős előrelépésnek fogható fel, ugyanis bevezeti a DirectX 12 API támogatását.

Hirdetés

A fejlesztők szerint a Microsoft explicit API-jával hatékonyabban lehet majd kezelni az erősebb grafikus vezérlőket, ugyanis a DirectX 12 által biztosított explicit párhuzamos parancsgenerálás nem fogja limitálni az egyes rendszerek teljesítményét. Ebben semmi meglepő nincs, hiszen hatékonyabb lesz a többmagos processzorok erőforrásainak kezelése, ami végeredményben jobb programfuttatáshoz vezet.

A DirectX 11 is megmarad, de a jövőben egyértelműen a DirectX 12-re fókuszálnak majd a fejlesztések, így olyan dolgok is várhatók, amelyek a korábbi, elavult API alatt megvalósíthatatlanok. Egyelőre azonban csak a hatékonyság növelése a cél, és ha erre vonatkozóan stabil alap képződik, akkor lehet továbblépni a potenciális lehetőségek tekintetében.

A DirectX 12 eleinte egy választható opció lesz, de az Epic Games kifejezetten szeretné, ha a felhasználók kipróbálnák, és véleményt mondanának róla, hogy a tapasztalatokra építeni tudjanak. Később, amikor a specifikus fejlesztések érkeznek, már ez az API lesz az alapértelmezett. Arról egyelőre nem számolt be a cég, hogy az általuk tervezett implementációhoz kötelező-e a Windows 10, vagy a pár játékhoz hasonlóan Windows 7-hez is szállítanak egy külön futtatási környezetet.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés