Hirdetés

Publikus a Windows 7-re is visszaportolt DirectX 12

Még tavasszal írtunk arról, hogy a Microsoft visszaportolta a Windows 7-re a DirectX 12 futtatási környezetet, amelyet a World of Warcraft akkortájt megjelent verziója ki is használt. A redmondi óriáscég ugyanakkor arról is beszámolt, hogy más fejlesztőkkel is dolgoznak ezen, így később több játék is képes lesz majd a DirectX 12 futtatási környezetet használni a Windows 7 operációs rendszeren.

Mára kiderült, hogy a következő ilyen cím a Gears 5 lesz, amely csak DirectX 12 leképezőt tartalmaz, de így is támogatja a Windows 7 operációs rendszeren történő programfuttatást, noha azt is hozzá kell tenni, hogy Windows 10 alatt több funkciót kínál (például HDR), tehát lehetőség szerint érdemes a modern környezetet választani. Viszont a futtatás szempontjából jó a régi opció is.

Maga a projekt eddig a kiválasztott stúdiókkal futott, de a Microsoft most kiadta a D3D12onWin7 NuGet csomagot, így már mindenki megpróbálkozhat a portolással. A megírt kód nagy része hasznosítható, de azért vannak megkötések. A Microsoft csak magát a futtatási környezetet portolta vissza, vagyis a legújabb DXGI-t, illetve WDDM-et nem. Emiatt az ezekre vonatkozó részeket a kódban manuálisan ki kell kapcsolni, illetve ügyelni kell a dinamikus hivatkozású könyvtárak megfelelő betöltésére is. Ezek nem túlzottan bonyolult procedúrák, csak a figyelembe kell venni, hogy mit szabad Windows 7 alatt és mit nem. A futtatási környezet szempontjából a múlt év októberi verzió érhető el régebbi Windows operációs rendszeren.

Lényeges kiemelni, hogy amíg a DirectX 12 a Windows 10 esetében az operációs rendszer szerves része, addig a Windows 7 során a játék szállítja a szükséges komponenseket. Emiatt ezekért nem a Microsoft, hanem a játékfejlesztők felelnek. Ilyen formában, ha valamilyen nem várt probléma adódik a program futtatásával, amely egy esetleges, futtatási környezetben megbúvó hibához kötődik, akkor a Microsoft, illetve a grafikus meghajtók fejlesztői semmit sem tudnak vele kezdeni, vagyis egy alkalmazás oldalán szállított javítás szükséges. Ez fokozott karbantartást igényel a fejlesztők részéről.

A Microsoftnál érdeklődtünk, hogy milyen címekre számíthatunk még a jövőben, de a cég ezek bejelentését magukra a fejlesztőkre bízza. Sajnos a fejlesztőknél csak általánosan tudtunk ennek utánakérdezni, de sok érintett örül a lehetőségnek, mivel így teljesen el tudják hagyni a DirectX 11-es leképezőt, méghozzá anélkül, hogy a felhasználókat Windows 10-re kellene kényszeríteni. Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy bár a Windows 7-re való portolás ugyan némi többletmunkával jár, de messze nem annyival, mint amennyi erőforrást manapság elvisz a DirectX 11-es mód életben tartása. Végeredményben tehát a PC-s portok elkészítése olcsóbb lesz a fejlesztők számára, miközben javulhat a teljesítményük is.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés