Hirdetés

2019. június 25., kedd

Útvonal

Hírek » Videokártya rovat

DirectX 12 támogatással jön a Borderlands 3

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A Gearbox Software ráadásul jelentősen átírta az Unreal Engine 4-et, így a gyárinál gyorsabb leképezőt használnak.

A Borderlands 3 még tavasszal mutatkozott be a nagyvilág előtt, és már akkor tudni lehetett, hogy a Gearbox Software ikonikus szériájának legújabb része az Unreal Engine 4 videojáték-motorra fog épülni. Az idei E3-on azonban kiderültek bizonyos részletek a PC-s verzióval kapcsolatban, többek között az, hogy a fejlesztők jelentősen átírták az Unreal Engine 4 eredeti leképezőjét, részben igazodva a speciális grafikai dizájn követelményeihez, de kritikus fontosságú volt az is, hogy gyorsan működjön a rendszer.

Az Unreal Engine 4-ről kevesen tudják, hogy eléggé általánosra van tervezve, ami nem baj, hiszen így tekinthető igazán univerzálisnak, viszont a fejlesztésnél még ma is a DirectX 11 kapja a fókuszt, és emiatt számos teljesítményspecifikus újítás beépítése lassan halad, vagyis maga a videojáték-motor nem igazán a sebességéről híres. Természetesen a DirectX 12 és a Vulkan API-t támogatja az Epic Games is, viszont korlátok még ma is vannak, amelyekre vonatkozóan ugyan tervben vannak a fejlesztése, legalábbis a Vulkan API-ra mindenképpen, de nyilván ezt egy AAA fejlesztőstúdió nem fogja kivárni.

A Gearbox Software módosított leképezőjénél – az Unreal Engine 4-gyel ellentétben – alapjaiban is a DirectX 12 volt a fókusz, és a működés tekintetében kiemelt célnak számított a compute futószalagok hatékony kezelése. A Borderlands 3 ugyanis az elődökhöz képest hatványozottan több compute shadert futtat, és kézenfekvő volt ezek önmagukkal, illetve a grafikai futószalagokkal történő párhuzamos végrehajtása is. Erre a DirectX 12 egy alkalmas API az aszinkron compute képesség elérhetősége miatt.

Technikailag egyébként nem volt lényeges tényező valami egészen innovatívat alkotni, erre az igen speciális grafikai dizájn miatt korlátozott is a lehetőség. Ilyen formában a nyers sebesség került a középpontba, illetve a játéktér megnövelése, ezen belül is élettel való megtöltése. Utóbbi szempontból is hasznos változást hoz a DirectX 12, mivel a többszálú parancskreálás által a korábbinál lényegesen több objektummal lehet számolni, méghozzá anélkül, hogy a tempó erősen bezuhanna.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.