Hirdetés

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom teszt

Elérkezett a várva várt pillanat! Végre Zelda hercegnőt irányíthatjuk a róla elnevezett történetben, ahol legjobb barátunk kreativitásunk lesz, no meg egy bot, ágyak hada, illetve egy repülő cuki jószág.

Hirdetés

A hercegnő színre lép

Sokáig tartott, de a Nintendo idén végre leterítette a vörös szőnyeget Hyrule varázslatos hercegnőjének, Zeldának, akinek a nevét rengetegszer keverték össze az emberek az eddig irányított főhőssel, Linkkel. A különféle mellékszálakat követően most tehát egy igazi, a fővonalhoz tartozó játékban is irányíthatjuk magát a hercegnőt, és ezúttal a zöld tunikás lovag szorul megmentésre. Persze ennyiben nem foglalható össze az Echoes of Wisdom minden érdekessége, hiszen azt is érdemes róla tudni, hogy ami a látványt illeti, ezúttal nem a Breath of the Wild vagy a Tears of the Kingdom stílusát követi, hanem a Link’s Awakening újradolgozásának aranyos irányába mentek el a fejlesztők. A kicsivel több mint 20 órás végigjátszásom után nyugodt szívvel mondhatom, hogy ez egy ízig-vérig Zelda kaland lett, amelynek igazi vonzereje az, hogy a problémákat főképp saját kreativitásunk segítségével, meglepő kombinációs szabadság kíséretében oldhatjuk meg.

Hyrule birodalmában nagyon ritkák a nyugodt napok, egy világvége nélküle hónap pedig szinte fehér cucco ritkaságú – mint mindig, most is történnie kellett valami szörnyűségnek. Ezúttal lila hasadékok formájában érkezik a galiba, amelyek mindent és mindenkit elnyelnek, beleérve Linket, Zelda apját és a királyság apraja-nagyját is – sokuk helyére pedig gonosz másolatok érkeznek. Mivel Link kiesett, jól képzett és daliás megmentő híján Zelda hercegnőre marad a feladat, hogy megmentsen mindenkit a növekvő sötét szakadékoktól és az ördögi kópiáktól. De mivel Zelda egymagában képtelen harcolni, ezért szüksége van segítségre. Ekkor jön képbe Tri, a cuki repülő sárga jószág, aki egy botot ajándékoz a hercegnőnek, hogy együtt legyőzhessék és bezárhassák a nyílásokat. Na de mire képes ez a bot? Segítségével visszhangokat (hívjuk inkább másolatoknak őket) készíthetünk korábban látott tárgyakról és lényekről és ezeket bizonyos keretek között bármikor megidézhetjük. Lényegében a semmiből hozhatunk létre vázákat, köveket vagy akár ágyakat is, amelyek mind realisztikusan működnek – utóbbiból például nem csak hidak építhetők, de amennyiben úgy döntünk, megpihenve rajtuk életet töltenek vissza számunkra. Ráadásul nem csak cserepeket és bútorokat idézhetünk varázsvesszőnk segítségével, hanem az egyszer már legyőzött szörnyeket is újraidézhetjük, hogy mellettünk és helyettünk hadakozzanak, ugyanis Zeldával közvetlenül szinte alig harcolunk.

[+]

Az idézések energiába, vagyis pontba kerülnek, melyeket azonnal visszakapunk, amint eltűnik egy megidézett másolat, de hasadékok bezárásával később növelhetjük is Tri szintjét, ezzel feloldva extra pontokat – vagy csökkentve a megidézendő szörnyek árát. De persze néha a hercegnő közvetlenül is hadba tud állni, amennyiben a feladat megkívánja – egy különleges erő segítségével úgynevezett kardozós módba vált, viszont ez alig tart néhány másodpercig, az energiát hozzá pedig lassan tudjuk összeszedni, úgyhogy érdemes ezt a nagyobb küzdelmekre tartogatni. A csaták előtt tanácsos mindig felmérni a terepet, ugyanis nem minden esetben a legdrágább szörnyek fogják elhozni nekünk a győzelmet. Érdemes odafigyelni arra is, hogy alapesetben mit csinálnak bizonyos szörnyek, ugyanis sok helyre kizárólag a segítségükkel juthatunk el, vagy legalábbis nagyban megkönnyíthetik az eljutást A-ból B-be.

[+]

Utazni viszont nem csak lábunkon vagy a megidézett szörnyeken lehet. Néhány óra játék után egy mellékküldetés jutalmaként feloldhatjuk hátasunkat, amivel lényegesen felgyorsul a barangolás a még fel nem fedezett területeken. Amennyiben lovunkat elhagynánk, nincs probléma, ugyanis egy répa megidézésével bárhol és bármikor megjelenik a világ legjobb szaglásával rendelkező patásunk. Másik villámgyors közlekedési módunk a gyorsutazás, aminek segítségével a már feloldott pontokon tudunk pillanatok alatt teleportálni. Erre szükség is lesz, ugyanis nem egy kis pályáról beszélünk. A hivatalos közlemény szerint az Echoes of Wisdom területe nyolcszor akkora, mint a Link’s Awakeningé volt. Ez a hatalmas terület ki is van töltve mindenféle érdekességgel. Vannak eldugott kis barlangok elszórva kincsesládákkal, rengeteg szörny, és Hyrule megannyi népe is ránk vár. A városokban elfogadhatjuk a korábban említett mellékküldetéseket, amelyek új tárgyakat oldhatnak fel, vagy egyszerűen csak egy kis pénzbeli jutalomban részesíthetnek. Ezek nagyrésze egyébként kifejezetten szórakoztató és nem ismétlik egymást, így mindig egy kellemes feladatban lehet részünk. Van, hogy bizonyos szörnyeket kell megidézni a kiváncsi gyerkőcöknek, de olyan küldetéssel is találkoztam, ahol a helyi macskákkal kellett beszélgetni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Murder on Space Station 52 teszt

    Bár a klasszikus kalandjátékoknak sokszor keltették már halálhírét, a műfaj ma is sorra termeli a nagyszerű alkotásokat. Most kiderül, hogy ez a sci-fi detektívtörténet is ezek közé tartozik-e.

  • Phoenix Springs teszt

    Annyit vitázunk arról, hogy a játékok képviselhetnek-e – és ha igen, milyen értelemben? – művészeti értéket, hogy amikor jön egy tényleg művészi alkotás, amellett hajlamosak vagyunk elmenni.

  • Chicken Police: Into the Hive! teszt

    Noir detektívtörténet, állati karakterek és nagyszerű humor – a második Chicken Police a legendás kakaskopók következő kalandját meséli el, ezúttal a bűnbandáktól nyüzsgő teli Kaptár belsejéből.

  • Petit Island teszt

    Bájos kalandokat, laza játékmenetet és könnyed tennivalókat ígér a Petit Island, de vajon elég ennyi egy jó kikapcsolódáshoz?

Előzmények