Tripla hűtéssel: MSI GeForce RTX 4060 Ti Gaming X Trio videokártya

A 4060-as trió középső, az MSI-nek köszönhetően óriási hűtővel szerelt változatát teszteltük új platformunkkal.

Hirdetés

Az új tesztkörnyezet

Ahogy már korábbi tesztjeinkben beharangoztuk, új tesztplatformra térünk át, nyugdíjazva (vagyis inkább más tesztekre korlátozva) korábbi, Ryzen 3 alapú rendszerünket. Az új platform központi egysége egy AMD Ryzen 7 7700X processzor, melyet 32 GB G.Skill Trident Z5 memóriával párosítottunk egy Gigabyte X670E AORUS Master alaplapban.

Tesztkörnyezet
Alaplap Gigabyte X670E AORUS Master
Processzor AMD Ryzen 7 7700X (PBO: Enabled)
Processzorhűtő Fractal Design Celsius S36
Memória 2 x 16 GB G.Skill Trident Z5 Neo DDR5-6000
Videokártya MSI GeForce RTX 4060 Ti Gaming X Trio 12G (driver: 531.93)
SSD - Kingston UV500 480 GB
- Patriot Viper VP4100 1 TB
Ház Cooler Master Test Bench V1.0
Tápegység FSP Aurum PT 1200
Operációs rendszer Microsoft Windows 11 Professional x64 22H2

Mint látható, a fő komponensek mellett a körítésben nem történtek változások, szoftveres környezetben azonban igen, és ez nemcsak a Windows 11 legfrissebb verziójának használatát jelenti, hanem a játékokat és beállításaikat is, melyeket igyekeztünk úgy összerakni, hogy pár évig értelmezhető kihívást jelentsenek az újabb érkező VGA-generációk számára is. Új tesztsorunk tehát a következőképpen néz ki:

A használt szoftverek és beállításaik
Játékprogram API Videojáték-motor Beállítások
Assassin’s Creed Valhalla DirectX 12 AnvilNext Minden maximumon, de Adaptive Quality=OFF
Company of Heroes 3 DirectX 12 Essence Engine 5.0 Minden maximumon, Texture: High
Dirt 5 DirectX 12 Ego Minden maximumon, DXR bekapcsolva (ahol elérhető)
Far Cry 6 DirectX 12 Dunia Ultra preset, DXR opciók bekapcsolva (ahol elérhető)
Horizon Zero Dawn DirectX 12 Decima Ultimate Quality, Clouds: High
Metro: Exodus Enhanced Edition DirectX 12 4A Extreme Preset, RTQ Normal, Reflections Hybrid (csak DXR-rel fut)
Shadow of the Tomb Raider DirectX 12 Foundation Minden maximumon, SMAAT 2x, Ambient Occlusion: BTAO, DXR Shadows: Medium
The Callisto Protocol DX12 Unreal Engine 4 Ultra preset, FSR2 kikapcsolva
World War Z: Aftermath Vulkan Swarm Minden maximumon, AA: TAA, FidelityFX CAS On

Mérési metodikánk nem változott, tehát minden benchmarkot háromszor futtatunk, a megjelenítés sebességét pedig az OCAT segítségével mérjük, és az eredmények alsó-, illetve felső 5 százalékát „eldobva” állapítjuk meg a minimum, illetve átlagos fps értékeket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények