Az új tesztkörnyezet
Ahogy már korábbi tesztjeinkben beharangoztuk, új tesztplatformra térünk át, nyugdíjazva (vagyis inkább más tesztekre korlátozva) korábbi, Ryzen 3 alapú rendszerünket. Az új platform központi egysége egy AMD Ryzen 7 7700X processzor, melyet 32 GB G.Skill Trident Z5 memóriával párosítottunk egy Gigabyte X670E AORUS Master alaplapban.
Alaplap | Gigabyte X670E AORUS Master |
---|---|
Processzor | AMD Ryzen 7 7700X (PBO: Enabled) |
Processzorhűtő | Fractal Design Celsius S36 |
Memória | 2 x 16 GB G.Skill Trident Z5 Neo DDR5-6000 |
Videokártya | MSI GeForce RTX 4060 Ti Gaming X Trio 12G (driver: 531.93) |
SSD | - Kingston UV500 480 GB - Patriot Viper VP4100 1 TB |
Ház | Cooler Master Test Bench V1.0 |
Tápegység | FSP Aurum PT 1200 |
Operációs rendszer | Microsoft Windows 11 Professional x64 22H2 |
Mint látható, a fő komponensek mellett a körítésben nem történtek változások, szoftveres környezetben azonban igen, és ez nemcsak a Windows 11 legfrissebb verziójának használatát jelenti, hanem a játékokat és beállításaikat is, melyeket igyekeztünk úgy összerakni, hogy pár évig értelmezhető kihívást jelentsenek az újabb érkező VGA-generációk számára is. Új tesztsorunk tehát a következőképpen néz ki:
Játékprogram | API | Videojáték-motor | Beállítások |
---|---|---|---|
Assassin’s Creed Valhalla | DirectX 12 | AnvilNext | Minden maximumon, de Adaptive Quality=OFF |
Company of Heroes 3 | DirectX 12 | Essence Engine 5.0 | Minden maximumon, Texture: High |
Dirt 5 | DirectX 12 | Ego | Minden maximumon, DXR bekapcsolva (ahol elérhető) |
Far Cry 6 | DirectX 12 | Dunia | Ultra preset, DXR opciók bekapcsolva (ahol elérhető) |
Horizon Zero Dawn | DirectX 12 | Decima | Ultimate Quality, Clouds: High |
Metro: Exodus Enhanced Edition | DirectX 12 | 4A | Extreme Preset, RTQ Normal, Reflections Hybrid (csak DXR-rel fut) |
Shadow of the Tomb Raider | DirectX 12 | Foundation | Minden maximumon, SMAAT 2x, Ambient Occlusion: BTAO, DXR Shadows: Medium |
The Callisto Protocol | DX12 | Unreal Engine 4 | Ultra preset, FSR2 kikapcsolva |
World War Z: Aftermath | Vulkan | Swarm | Minden maximumon, AA: TAA, FidelityFX CAS On |
Mérési metodikánk nem változott, tehát minden benchmarkot háromszor futtatunk, a megjelenítés sebességét pedig az OCAT segítségével mérjük, és az eredmények alsó-, illetve felső 5 százalékát „eldobva” állapítjuk meg a minimum, illetve átlagos fps értékeket.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!