Tesztek alapon
Lássuk a teljesítményteszteket. Meglepő eredményeket kaptunk, az Asus Crosshair kettese szépen elverte a mezőnyt, pedig bizony a memóriavezérlő a processzorban van. Hogyan lehetséges ez? Valamiféle BIOS-szintű tweak lehet a háttérben, másra nem igazán tudunk gondolni, mindenesetre az Asus szépen csinálja, egészen addig, amíg le nem bukik. A Crosshair II Formulát leteszteltük Hybrid SLI módban is, mint látható, egy nagyon minimális teljesítménycsökkenést tapasztaltunk, tegyük hozzá, hogy az Everest memóriatesztjei alatt. Az MSI K9A2 Platinum azért szenvedett ilyen nagy mértékű vereséget, mert a TLB-bugfix alapértelmezés szerint be van kapcsolva, és mi jó átlagfelhasználó módjára (aki azt sem tudja, mi az a TLB bug) nem kapcsoltuk ki az OverDrive-val. Tapasztalatszerzésnek jó lesz.
A WinRAR talán az egyetlen olyan mindennapi használatban lévő alkalmazás, amely a memória sebességének megváltozására extrém mértékben reagál. Mégis csak igen kis különbséget mértünk ki az alaplapok között, kivételt képez az MSI K9A2 Platinum.
A sorrend a többi tesztben is alig-alig változott, bár a K9N2 Diamond sem volt éppen csúcsformában, lemaradása nem volt érzékelhető. A K9A2 Platinum konzekvensen hozta az utolsó helyet.
Az alkalmazástesztek után megvizsgáltunk két játékot, először az UT3-at teljes mértékben CPU-limitált környezetben. Az első négy helyezett 5%-os hibahatáron belül maradt, a K9A2 Platinum ezúttal is a sor végén kullogott.
Az UT3 után a HL2-t vettük elő, de ezúttal már VGA-limitesebb beállítást használtunk, mert szerintünk egy Radeon HD 3850-nel senki nem játszik 1024x768-ban teljesen minimális grafikai beállítások mellett. A VGA-limit az VGA-limit, 1 fps volt a különbség az első és utolsó helyezett között, még a TLB-bug patch bekapcsolása sem volt hatással az fps-ek számára.
SATA: AMD SB600 / NVIDIA 780a SLI [+]
SATA merevlemezkezelés teszteléséhez ezúttal is a HD Tune-t használtuk, csak az Asus két különböző chipsetes lapját mértük le. A görbe és az elért eredmények mindkét chipseten közel azonosak voltak, csak a löketszerű maximumban volt jobb az NVIDIA megoldása. Az eredményeket összehasonlítva az Intel lapjaival nem tapasztaltunk semmilyen különbséget.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!