Teszteredmények II. folytatás
Észrevétel a Battlefield 1 és a Doom demo teszteredményei kapcsán
A több hetesre nyúló teszt következtében a Battlefield 1 és a Doom című játékok esetében némi problémát tapasztaltunk, ugyanis az előbbi játékot az Origin többször frissítette, míg az utóbbi esetben a Steam a demó verziót leváltotta a véglegesre a program, annak megvásárlása után. Ezáltal nem mindegyik processzor futott ugyanazzal a szoftververzióval. Az eredményeket ettől függetlenül közöljük, és ezek a fentiek tudatában értelmezendők, viszont az összegzésből a Battlefield 1 és a Doom című játékokat kihagyjuk.
Hirdetés
Játékbeállítások - Battlefield 1
A Battlefield 1 és a Doom demo az OCAT (Open Capture and Analytics Tool) 1.0.0 verziójával került lemérésre, 20 másodperc a játék elején, amikortól már a grafikus motor fut.
A Battlefield 1 beállításai [+]
Játékteszt - Battlefield 1
Játékbeállítások - Doom demo
Játékteszt - Doom demo
Tesztsorozatunk ezen két játéka esetében, mivel friss címek, illetve mivel a Doomból legtöbbször a demó változatot használtuk, időről-időre jönnek olyan frissítések, amelyek hatással lehetnek a futtatási sebességre. Erre még rájön az is, hogy bizonyos platformokra nincsenek játékmotor-optimalizálások, mert elavultak, így van, amelyeknek nagyon fekszik az adott játék, és vannak tesztünk főszereplői, ahol a memóriakezelésben főleg tuning mellett van még lehetőség fejlődni.
Az eredmények ennek tükrében arra világítanak rá, hogy a modern játékokhoz a Ryzen processzorokban lévő potenciál kiaknázásához még további optimalizációra van szükség mind hardvergyártói oldalon, mind a játékkészítő csapatok irányából. De ha a WQHD, illetve 4K teljesítményeket nézzük, helyt állnak az erős i7 illetve az FX mezőny ellenére a Ryzenek itt is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!