GOTHIC 3
Gothic 3 ( Pc )
A gothic sorozat nem 1 RPG fan szívét dobogtatja meg a mai napig és hatalmas elvárások közepette jelent meg a Piranha Bytes által fejleszt(ge)tett játék. A telepítés utáni kép, ami fogadott levett a lábamról de nem úgy ahogy azt én elképzeltem.... Már bocsánat előre de egy átbulizott Péntek este - mondjuk úgy 6 Cuba Libre és társai elfogyasztása némi tonhalas szendviccsel SEM eredményez ekkora hányást amit a képen láthattam. Össze-vissza és egymásba folyó képvilág, clipping hibák tengere, és sok más. Az eddigiek közül sajnos messze a legrondább ( persze ha felraksz vagy 5-ször annyi patch-et mint ami A Clear Sky-hoz kell akkor talán elfogadható) .
Amint túlteszi magát az ember az első nehéz lepéseken rögtön tapasztaljuk a játék pozitív oldalait , az előző kettőhöz képest és úgy igazából mindenhez képest a messze legnyitottabb játékmenet amivel eddig találkoztam. Semmi és tényleg semmi nem gátol meg minket abban, hogy a játékot miképpen játsszuk. Az, hogy mikor megyünk hova és miért, tőlünk függ. Ezt a filozófiát követték a harcrendszerben és a karakterfejlesztésben is. Míg például a witcherben nem lehet íjat használni addig itt bőven kell is, de lehet kard vagy fejsze, vagy éppen varázslat. Amikor is pedig a tapasztalati pontokat megkapjuk, nagyon nem mindegy hova tesszük, de nem tudjuk magunkat túltáplálni, mint a two worldsben, max annyit érünk el hogy némelyik ellenség már nem akkora probléma. Még én is azon vettem magam észre, hogy menekülnöm kellett a sivatagban egy város rom tetejére, hogy a monszta ne érjen el és onnan nyilaztam le (nagy nehezen). A képességeket nem csak bejelöljük és megvan, hanem egy mester is kell aki megtanít rá, de nemcsak, hogy pénzt kér hanem kedvelnie is kell minket amiért keményen meg kell küzdenünk. Itt lép fel egy új probléma. Kétségtelen, hogy annyi küldetés van ebben a játékban, hogy a Two Worlds, Witcher párosnak közösen sincs meg a fele, de sajnos mire ez a sok szaftos falat ha a 75% a legalább részben megoldhatatlan....és el is érkeztünk a bugokhoz.
Sajnos nem találok szavakat ami kellőképpen kifejezné. Miközben adalék anyagot kerestem a neten a cikkhez egy külföldi elemző írásában valami ilyesmit írt „Pre-Beta verziónak hívnám, egy erős Pre-Alpha beütéssel”...
Akárhogy is, találkoznék szívesen azzal aki úgy döntött „hmmm....dobjuk piacra”...Nem csak azért mert a pénzedért egy nemhogy félkész, de kb szerkezetkésznek is nagy jóindulattal hívható játékot dobott ki, hanem mert elrontotta valószínűleg azt a játékot ami minden idők legjobbja lehetett volna. A hangulat ugyanis mind ezek után is fenomenális. Valahogy nem érzed olyan nyomasztónak, mint a Witcher középkori hangulatú városait vagy a Two Worlds jellegtelen vidékeit, az egész világ sajátságos, fantáziadús, élő lélegző, beszippant amiből csak a bugok ébresztenek fel.
+ : Hangulat, szabad játékvilág, karakterfejlesztés, harc
-: Rovarváros teljes lakosságának jelenléte
Összegzés : Olyan, mint egy 50 éves Tokaji Aszú, őrült vagy ha felbontasz egy kb százezer forintos bort hogy csak megtudd milyen, de még őrültebb vagy ha kihagyod mindezt....
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!