Hirdetés
Játékmódok, élmény, összegzés
Három fő játékmódot találunk a menüben: tudunk karriert kezdeni, árkád stílusban játszani, vagy csak egy sima versenyt indítani. Az árkádban az a jó, hogy nincsenek fejlesztési költségek, csak – ahogy maga a játék is fogalmaz – a tiszta küzdelem marad. Itt 32 futamon kell elsőként célba érnünk, különféle pályákon, más-más autókkal történik az előzgetés, ezt a gép előre adja meg, szóval végig jól és ügyesen kell vezetni, valamint taktikázni, különben gyorsan kicsúszhat a kezünkből a győzelem. A versenynap teljesítése már egy kicsit más, hiszen itt kizárólag azokkal a járgányokkal és azokon az utakon csapathatjuk, melyeket már a karrier módban feloldottunk.
[+] Részletesen kidolgozott járművek
A karrierünket teljesen a nulláról kell felépítenünk, hiszen több osztályban és több sorozatban veszünk részt az igen hosszú játékmenet során. Van C-B-A divízió, ilyen sorrendben nehezednek a feladatok. Háromféle játéktípusban próbálhatunk szerencsét, van a normál versenyzés, ahol tényleg az a legfontosabb, hogy a célszalagot mi szakítsuk át elsőként. Adott a drift, amiben a farolás mestereivé kell válnunk, minél nagyobb szögben és minél nagyobb sebességgel kell az ellenőrzőpontokon áthaladunk ahhoz, a legmagasabb eredmény a miénk legyen. Utolsóként a Gymkanában tolhatjuk, itt Ken Blockhoz hasonló mutatványokat kell végrehajtani, vagyis előre megadott útvonalakon szükséges különféle bójákat, épületeket, járműveket megkerülni, méghozzá a lehető legrövidebb idő alatt. Hatféle környezetben összesen 36 pályát tartalmaz a játék, melyhez 28 autó vagy kamion tartozik.
[+] Öt ellenféllel kell megküzdenünk
A kameraállást egyébként meg kell szokni, hiszen nem hátsó nézetből irányítjuk az autót, hanem mindig fordulgat a kamera, ráadásul úgy teszi mindezt, hogy többnyire alulról tekintünk a járműre, szóval azért aki még nem próbálkozott ilyen típusú vezérléssel, az könnyedén összekeveri majd a jobbra és a balra gombokat, bár az is igaz, hogy néhány perc után már minden úgy fog menni, mint a karikacsapás. Versenyzés közben van nyomvonal, ami segít helyes irányban haladásban, valamint a megfelelő pillanatban való fékezésben, de természetesen ki is kapcsolhatjuk, ha nincs rá szükség. A grafika egyébként nagyon gyönyörű, bár az is tény, hogy annyira azért nem jönnek ki a részletek, mint amikor testre szabjuk a verdákat. Ettől még maximumra állítva bizony megemelhetjük a nem létező kalapunkat, mivel jók az effektek, szépen megrajzoltak a pályák. Nem szabad viszont elfeledkeznünk az eszközünkben lévő hardverről sem, hiszen például egy LG G3-on már azért képes volt megakadni QHD felbontás mellett a versenyzés.
Összességében elmondható, hogy a Reckless Racing 3 nagyon jól sikerült, mondhatni hiánypótló játék, ami egy kicsit talán hasonlít a Micro Machines sorozatra, ám grafikailag sokkal fejlettebb, játékélményben pedig abszolút hozza az említett szoftver képességeit. Az irányítás nem tipikusan autóversenyzős, mégis könnyedén megszokható, a rengeteg pályának, valamint a saját magunk által teljesen személyre szabható autóknak köszönhetően pedig sokáig le fog kötni a RR3. A nehézségi szintet kiválóan eltalálták, nem könnyű mindig nyerni, nagyobbfajta munka kiépíteni a tetemes előnyt, és elég egyetlen hiba is ahhoz, hogy máris a mezőny közepén találjuk magunkat. Az állítható grafika szintén okos dolog, hiszen így akár gyengébb eszközökön is elfut a játék, ha pedig valamilyen csúcsmodellel rendelkezünk, akkor bizony érdemes maximumra állítani a vizuális dolgokat, hiszen tényleg bámulatos szépen megrajzolták a fejlesztők a dolgokat. A program nem a legolcsóbbak közé tartozik, viszont megéri az árát, pláne az autós játékok szerelmeseinek, hiszen jó sok órát el lehet tölteni majd a Pixelbite fejlesztésével.
A Reckless Racing 3 iOS-re és Androidra is letölthető, előbbi esetén 815 forintot, utóbbinál pedig 775 forintot kell letennünk az asztralra, ha pedig nem szeretnénk nulláról kezdeni, akkor rendelkezésre állnak alkalmazáson belüli vásárlások is.
Legendd