Radeon 9700 - a nagyvizit

Teszt -- UT2k3

Nem állhatjuk meg, hogy le ne írjuk: erre a játékra vártunk mióta, továbbá ezúton kérnénk a Gigabyte, az Intel, a Filmakadémia, no és persze a családunk elnézését, hogy ilyen lassúak voltunk ezzel a teszttel, de be kellett várni az UT2k3-at, ez nem is lehet kérdés.

A bevárás persze időt kíván, és hiába érkezik meg idővel a spiel, a játék "kiismerése", felfedezése nem két perc. Ám jelentjük a prodzsekt megvolt, a játék szerintünk jobb -tesztplatform- mint korábban bármi, noha egy 3 éve használható eredményeket produkáló Quake3-tól még messze van..


Az fps-ek átlaga 112..

A játékban mód van arra is, hogy bot-okkal együtt mérjünk frame rate-et, azonban mi ezt nem preferáltuk, maradt tehát a fly-by, ahol azonban a legzúzósabb alapbencsmárk mellett voksoltunk.. A játékot tényleg öröm tesztelni: főleg az UT után, ahol egy-egy felbontásváltás akár 1 percet is igénybevett! Itt batch file-okból lehet végigpörgetni az összes felbontást - pazar.


dm_antalus: klikk a nagyhoz!

A skálázódást kibontó táblázatokon beköszön egy új elem: egy felbontáson belül csúszik át a mérleg nyelve CPU-limitáltról vegyes limitáltra. Persze ezen semmi meglepő nincsen. Másfelől nézve: a tiszta vegyes limitált felbontások mozgástere beszűkült, már nem kapnak meg egy-egy felbontást teljes egészében..

Az Unreallel egyetlen gondunk volt csupán, mégpedig a Vsync. Tesztelni nyilván úgy kell, hogy az ember ezt kilövi (az UT2k3-ban mi csak az .ini file-ból tudtuk, manuálisan..), játszani viszont nem az igazi nélküle. És itt volt a baj, ugyanis bekapcsolt Vsync mellett rendre alul lettünk mérve ugyanabban a felbontásban, noha a vertikális szinkronjel messze a kikapcsolt állapotában kimért fps fölött volt. Ez pedig nem túl bíztató, ugyanis ha nem egyszerű driverhibáról van szó, akkor egy 17"-os monitoron, pontosabban egy 96kHz-es bármekkora egységen a használható "teljesítményű" (kb. 100 fps) felbontásokat nem lehet majd igénybe venni, hiszen 118Hz mellett még mindig 20-30%-kal mért és teljesített alul a teszt, mint kikapcsolt szinkronjel mellett..


dom_ruin, dm_tokara: klikk a nagy(ok)hoz!

Ráadásul egy 17-es monitoron a monitor natív felbontását illik használni, tehát azt, amelyik jól mutat rajta. És ez nem a 800*600.. (hanem az 1024, ami még moiré-mentesen megy ki, bár játék közben talán a moiré se gáz annyira..)

A "versus" táblák előtti anti-aliasing tabló a kétkedőket szeretné végérvényesen meggyőzni: nincs élet az éleken innen.. 6xAA rulez!

Apró bug, hogy az UT2k3-ban "hiába" kapcsolunk be akár 6x-os anti-aliasingot, a vízben tükröződő hegyoldal (bármi..) továbbra is szőrös marad. :)

Végül hadd emeljük ide a másik számunkra legfontosabb húzást, már ami a 3D kártyák képét illeti. Ez persze az anisotropikus szűrés, amit az alábbi képsor hivatott helyretenni, ha nem lenne már most is ott.. Ugye mondanunk sem kell, hogy 16x-os szűrés alatt "nincs élet" :), bár fölötte se nagyon, legalábbis a mostani kártyákkal.


Anisotropic filtering: 0x vs. 16x


Anisotropic filtering: 2x vs. 16x


Anisotropic filtering: 4x vs. 16x


Anisotropic filtering: 8x vs. 16x

A Radeon ennek ellenére szépen állja a sarat: amit már a 8500-asnál is megfigyeltünk, nevezetesen a szinte alig eső teljesítmény 2x-es aniso. fölött, az itt sincs másként. A Ge4 viszont itt sem remekel, már a 2x-es is erején felüli.

Talán mondanunk se kell, hogy a Radeoné minden tiszteletünk. (és persze egy eredeti PhA is..) A 9700-as olyat tud, amit most még senki más. Használata épp ezért fokozott elővigyázatosságot igényel, mert akár a legsunyibb drogoknál, itt is könnyedén és rövid idő alatt alakul ki nagyfokú tolerancia: megnézed egyszer, és már semmi más nem lesz jó. Ezért használat előtt frankón olvasd el a használati utasítást (minket?), sőt, okvetlen kérd ki háziorvosod vagy gyógyszerészed véleményét.. ("megvegyem? ne vegyem?") Ha minden rendben, már csak a személyi kölcsön felvétele van hátra. (kb. 100k huf) Törekedj alacsony THM-est választani, asszem a Cetelemé pont jó lesz.

keopsz!

A Gigabyte Radeon 9700Pro kártya a CHS-ből, a Leadtek Ti4200 VGA pedig a Kelly-Tech-ből érkezett. Gigabyte SIS648-as boardunkat a DHL hozta.. :), DDR RAM-ból 256MB-nyi Samsung DDR333-ast használtunk, míg az MMD Hungarytől kapott 2.4B-s Northwood-on egy Coolink Cool Tank1 hűtő teljesített szolgálatot, ezt itthon szintén a Kelly-tech forgalmazza. Billentyűzetünk az A4Tech anti-RSI keyboardja volt (mostisaz), egerünk Acer/Benq, ezeknek a szereknek ugyancsak a Kellytech a dílere idehaza. Tápegységeink rendre Chieftec 340W-os holmik (ha mégsem, akkor 300-as Chieftecek, lifetime gar rulez), ezeket mi nagyon nagyra tartjuk.. Székeinket a Stokke fejlesztette. (www.stokke.hu)

Azóta történt

  • GeForce FX - a trónkövetelő

    Ahogy azt várhattuk, ma lehullt a lepel az NV30 kódnevű, új generációs nVidia grafikus chipről. Radeon 9700 Pro vagy GeForce FX? Mostantól már ez itt a kérdés.

  • Club3D, Gigabyte Radeon 9500 - fej-fej mellett?

    Sok hírünk foglalkozott az ATI Radeon 9500-zal, ugyanis ez a széria nem mindennapi lehetőségeket rejt. Ha rejt.. +4 pipeline vajon mire jó?..

  • Nagytestvér: Connect3D Radeon 9700 Pro

    Radeon 9700 Pro járt már laborunkban, ki is veséztük, a tőlünk telhető legalaposabban. Azóta tudjuk, érdemes volt, a 9700 Pro még mindig a legerősebb grafikus gyorsító.

  • Radeon 9800 Pro, Geforce FX 5600

    Március 6-án az ATI három, az nVidia pedig két új grafikus chipet jelentett be. A háború ismét elkezdődött, nem vitás.

Előzmények

Hirdetés