Teszt -- 3DM2k1
A 3DMark2001 sokáig az egyetlen DX8-as alkalmazás volt, manapság azonban "jelentősége" egyre csökken. Bár részben mellette szól, hogy az UT2003-ban kitesztelt értékekhez egészen hasonlókat produkált, ami egy (semi-)szintetikus bencsmárk (sic!) esetén mindenképp ügyes.
De ha kicsit tüzetesebben átnézi az ember az eredményeit, feltűnő, hogy milyen tág határok (értsd: felbontások) közt mért vegyes limitet. Ez nekünk igazából nem nagyon tetszett. Már csak azért sem, mert mint azt majd az Unreal is mutatja, a legújabb játékok igenis csúnyán "beleakadnak" a VGA-limitbe, mégpedig egész hamar. A 3DMark-féle fill rate tesztet azonban továbbra is szeretjük, ahogyan a Pixel/Vertex Shader tesztjét is, a High Polygon Countról nem is beszélve.. Ezeket külön táblákba illesztettük.
A MHz skálát szemlélve könnyen kiszúrható, hogy itt már kicsit szolidabbra kellett venni a figurát: ez a program cseppet érzékenyebbnek bizonyult, mint a kő-stabil Quake3, volt is fagyás az örökölt értékekkel..
Ráadásul a 6xAA bekapcsolására sem volt mód. Mondjuk így is 2x megőszültünk, és legalább 3x kiolvastuk a legújabb Lovas kötetet, amíg az összes teszt lefutott. (kényszerzubbonyt a hagymáknak!..)
A fill rate teszt itt-ott ismét erőn felül volt optimista, lásd 2.8 GTexel/s-es csúcs (az elméleti max. 2.6..), de ez talán túlzott szigorúság. Mindenesetre "versus" tábláink ismét remek kis eltéréseket gyűjtenek egybe, megkímélve a fáradt szemű olvasót a hosszas bogarászástól. (az a bizonyos 4.3x-os csúcs is innen való: lásd 6. tábla)
A "kétszer annyi" Vertex Shader az ATI-t (jé!) dupla pont megszerzésére ösztönzi (8.), és az átlagban kb. hasonló arányon is csak 640-ben fényez valamicskét a Ge4 Pixel Shadere.. (7.) Ha a végső mérleget a High Polygon Count eredmények alapján vonnánk meg, a Ge4 még talpon maradna.. (9.)
A célegyenes előtti utolsó emelkedő alján kis színesként ideemeljük a Radeon dobozából előkerült játékok fotóját, további érveket halmozva így a virtuális mérleg egyik serpenyőjébe..
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!