Hirdetés
Előzetes és ideális beállítások, UHD
A két, ISF kalibrálással foglalkozó szakembereknek fenntartott és az egy felhasználói fiók mellé bekerült egy olyan is, ami az egyes bemenetekhez automatikusan hozzárendeli a felhasználó által korábban meghatározott beállításokat, és persze az előre programozott képprofilok sem hiányoznak. Ezek között egyetlen van, a Dinamikus, ami otthoni körülmények között használhatatlan az óriási fényerő és a valószerűtlenül harsány színek miatt. A maradék öt teljesen jól beválhat, attól függően, hogy ki mennyire szereti a hideg, illetve a meleg tónusokat, a visszafogottabb, a természetesebb (THX Cinema, True Cinema) vagy az élénkebb (Normál) képvilágot. De persze annak sem kell szomorkodnia, aki inkább az arany középutat választaná (THX Bright Room, Mozi).
Egy kalibrátorral, illetve a LaCie Blue Eye Pro névre hallgató alkalmazás segítségével vettük szemügyre tüzetesebben az előzetes beállításokat. Sorrendben ezek a következők: Dinamikus, Mozi, Normál, THX Cinema, THX Bright Room, True Cinema. A kép jobb oldalán látható, hogy a bemért 18 szín milyen mértékben tér el a referenciától. Ennek meghatározására használatos a delta E, ami egy olyan numerikus érték, amely két különböző szín távolságát határozza meg egy színrendszeren belül. Minél kisebb a delta E értéke egy adott színnél, annál közelebb áll a referenciához, vagyis annál jobb.
Itt pedig következzenek az általunk legjobbnak vélt beállítások.
Panasonic TX-65AX900E | |
Háttérvilágítás | 47 |
---|---|
Kontraszt | 91 |
Fényerő | 14 |
Színárnyalat | 0 |
Színtelítettség | 51 |
Színhőmérséklet | Meleg 2 |
Élénk Színek | Ki |
Színátalakítás | Ki |
Adaptív háttérvilágítás-vezérlés | Ki |
Környezetérzékelő | Ki |
Zajcsökkentés | Ki/Automatikus |
MPEG javítás | Ki |
Felbontásjavítás | Automatikus/Maximum |
Feliratsimítás | Ki |
Intelligent Frame Creation | Ki |
Kontrasztvezérlés | Ki |
Gamma | 2,2 |
Fehéregyensúly vörös szint | -2 |
Fehéregyensúly zöld szint | 1 |
Fehéregyensúly kék szint | +2 |
UHD
A modell a HDMI 2.0 mellett rendelkezik DisplayPort 1.2 csatlakozóval, amely 17,28 Gbit/s-os maximális adatátviteli tempót képes biztosítani, amivel akár 4096x2160-as felbontás is beállítható 24 bites színmélység és 60 Hz-es képfrissítés mellett. Ennek köszönhetően a számítógépekről remek minőségben juttathatóak el rá a 4K videók, ez pedig kulcsfontosságú a mai világban, amikor asztali lejátszók erre még nem nagyon léteznek, a 4K Blu-ray lemezekre év végéig kell várni, az online stream lehetőségek pedig egyelőre még szűkösek, legalábbis Magyarországon.
Mindenesetre ha sikerül valamilyen épkézláb UHD tartalmat szerezni, akkor a tévé még egy lapáttal rápakol a vizuális élményre. Tényleg nagyon jó ránézni a képernyőre, a mozgás folyamatos, a színek tökéletesen élethűek, az óriási felbontás pedig már magában hozzáadott értéket jelent.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!