Hirdetés
Ököl és papucs
Kitértem már szinte mindenre, de az Infinite Wealth egyik igen fontos komponense még csak most következik: a harcrendszer. Mivel a játék igazi főszereplője Ichiban, ezúttal is körökre osztott, csapatalapú csatákat kapunk. Karaktereink külön lépik a szinteket saját maguk fejlesztése, illetve éppen aktuális kasztjuk tekintetében – utóbbiból húszegynéhány akad, az újakat pedig az Alo-Happy utazási iroda tematikus programjaira befizetve nyithatjuk meg. A karakterek általános szintje növeli az alaptulajdonságokat, a kaszt fejlesztése pedig új és új képességeket nyit meg – és ezek közül néhányat permanenssé is lehet tenni, hogy mondjuk amerikai focistaként vagy rohamrendőrként is bevethessük a búvárok szigonyos manővereit. (A kasztok között most is akad jónéhány nemhez vagy karakterhez kötődő is.)
Noha én kedveltem az első Ichiban-kaland harcrendszerét is, kifejezett örömmel vettem, hogy a csaták jóval taktikusabbak és még fürgébbek lettek, mint korábban. Ezúttal a parancsok kiadása előtt mozoghatunk is aktív karakterünkkel, a helyezkedésnek pedig óriási szerep jut. A hátba támadott ellenfelekre sokkal nagyobbat sebzünk, a knockback támadások a megfelelő irányba lökik hátra az ellenfelet, és amikor már jóban vagyunk a pajtásainkkal, a közös attakok lehetősége is megnyílik. A játék végén már szinte kizárólag kombókban gondolkodtam: a kinézett ellenfelet egy társamnak taszítottam, aki egy óriásit ütött rá, optimális esetben úgy, hogy az áldozat saját haverjait terítse le – a földre került ellenfélre pedig utolsó ajándékként egy harmadik karakterem lépett rá ellentmondást nem tűrő módon. Természetesen visszatértek a területre vagy egy csík mentén ható varázslatszerű képességek, a 30. szinten minden kaszt esszenciális támadásokat nyit meg, vannak pénzért megidézhető szövetségesek, használhatjuk a tereptárgyakat, egy idő után elérhetővé válnak a két, illetve négyfős Tag-támadások is, Kiryu pedig legutolsó extrájaként valós idejű – és elsöprő erejű –harcmodort aktiválhat rövid időre.
Mindennek köszönhetően a játék harcai kellemesen változatosak és ami legalább ilyen fontos, fürgék lettek. Átlagban nem nagyon kell több időt fordítani egy-egy átlagos küzdelemre, mint mikor akciójátékként élveztük a sorozatot, ami óriási eredmény ahhoz képest, hogy itt mennyivel több taktikai döntést kell meghozni. Természetesen, mivel japán RPG-ről van szó, némi tápolás segítségével hamar bőven a kiegyensúlyozott szint fölé tápolhatjuk csapatunkat – még akkor is, ha az 52. szint után radikálisan lelassul a fejlődés. A fejlődés egyébként javarészt automatikus, egyedül három páncélunk, illetve két kiegészítőnk egyre erősebb verzióinak megvételére kell temérdek pénzt költeni. És persze a fegyverünk fejlesztése sem elhanyagolható: itt nem csak az alapmodelleket lehet cserélgetni, de 50 szinten keresztül tápolhatunk ritka anyagokkal minden fegyelmező eszközt.
Bár az Infinite Wealth az újkorban játszódó Ishin! remake-je, illetve az e játék felvezetéseként készülő Gaiden mellett készült, az tisztán látszik, hogy ez volt ezek közül a legfontosabb projekt. Ide koncentrálták a legszórakoztatóbb mellékküldetéseket (az élete utolsó havazásának látványára vágyó haldokló feleség vágyának teljesítése olyan kolosszálisan elmebeteg lett, hogy akkor sem hinnétek el, ha leírnám a módját), a három várossal itt a legnagyobb a bejárható terep, és itt van a legtöbb átvezető jelenet is – rendszeresen olyan hosszúak, hogy kikapcsol alattuk az asztalra letett kontroller. Bár ezek közül némelyik egy kicsit talán túl szószátyár lett, a feszültség így sem törik meg. Technikai gondom nem volt: még az első napos patch előtt is (Xboxon) bugmentesen és jól futott a játék, zéró lefagyással – és bár ez lenne a természetes, manapság ezt is ki kell emelni.
Azon túl, hogy személyesen engem a Dondoko egyáltalán nem fogott meg, és a Sujimon is csak visszafogottan kötött le, az egyetlen bajom a szinkronnal volt: az angol hangokat használva szerintem az egész játék hangulata döglik meg, a japán szinkronban pedig az angol nyelvű jelenetek lettek gyengék. Még a helyi alakok – például rendőrök, banditák vagy épp az egyszerű utcai zsivaj – is szörnyen nem-amerikai akcentussal szólalnak meg, de az igazi mélypont az, amikor szegény japán szinkronszínészek némelyikét angol beszédre kényszerítették. Ez pont az egyik legfontosabb szereplőnél eredményezett kritikán aluli jeleneteket – ezt valahogy máshogy kellett volna megoldani. Teljesen más téma, de mindenképpen ki kell térni arra, hogy jelenlegi állás szerint a New Game+ opció kizárólag a Deluxe és Ultimate verziókban érhető el, az alapkiadást megvásárlók ezt nem kapják meg (és ha már itt vagyunk, két kaszt jelenleg exkluzív előrendelői ajándék).
Én kiválóan szórakoztam az Infinite Wealth-tel – volt már néhány zseniális, örökké velem maradó pillanata a sorozatnak, de most is kaptam néhány ilyet. Talán olyan érzelmi magaslatokra nem sikerült felkapaszkodni, mint amit a 0, a 6, vagy akár legutóbb a Gaiden egynémely pillanata nyújtott, de összességében pazarul működik az Infinite Wealth – és sokkal változatosabb, mint a korábbi epizódok. Története kellemesen kiszámíthatatlan, főgonoszait élmény péppé verni, és a harcoktól a minijátékokig minden játékelemmel meg voltam elégedve. Még a fura alakokkal teli Honolulu is kifejezetten szimpatikus lett a játék végére, pedig attól féltem, hogy ez az amerikai környék majd betesz a klasszikus Yakuza-hangulatnak. Sok múlott az Infinite Wealth szereplésén, hiszen ez valamilyen szinten egy új korszak kezdetét hozta el a yakuzák és a Yakuza világába – én pedig most még inkább felvillanyozva várom, hogy merre kanyarodik majd el ez a nagyszerű sorozat a következő felvonással!
A Like a Dragon: Infinite Wealth PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, valamint Xbox konzolokra jelent meg.
A tesztjátékot a magyar forgalmazó Cenega biztosította.
Összefoglalás
Az összedőlőben levő yakuza-rendszer következő fejezete egyszerre játszódik Japán legnagyobb városaiban és Hawaii trópusi paradicsomában – és az írók fantasztikusan vették az új kihívásokat. Ichiban és Kiryu közös kalandja ismét emlékezetes főellenfeleket, ravasz fordulatokat és felkorbácsolt érzelmeket hoz. A körökre osztott harcok és a többi RPG-elem minden korábbinál szervesebben épül be a játék többi komponensébe.
A Like a Dragon: Infinite Wealth legfőbb pozitívumai:
- A történet fordulatos és jó értelemben kiszámíthatatlan;
- Kiryu és Ichiban közös története remek karakterpillanatokat hoz;
- a körökre osztott harcrendszer rengeteget fejlődött;
- bődületes mennyiségű mellékes tartalom van benne.
A Like a Dragon: Infinite Wealth legnagyobb hiányosságai:
- A Dondoko nem annyira Yakuza-hangulatú, mint vártam;
- a New Game+ mód csak a Deluxe és Ultimate kiadásokban elérhető.
Bényi László