Hirdetés
Képminőség
A legtöbb kompakt, hordozható, akkumulátoros projektornál problémát jelent a kis felbontás és fényerő. Az LG PF50KG esetében érezhetően próbálták kiküszöbölni ezeket a hiányosságokat, ami többé-kevésbé sikerült is. A DLP képalkotási technológiára épülő, 30 000 üzemórás használatot biztosító, LED fényforrást alkalmazó termék ugyanis képes az 1920x1080 képpont, tehát a Full HD megjelenítésére. 600 ANSI lumenes maximális fényárama messze meghaladja azt, amit a mobil vetítők produkálnak, viszont a hagyományos kivitelű otthoni eszközöktől e téren elmarad.
A 600 ANSI lumen arra elég, hogy egy teljesen besötétített szobában vagy este, leoltott lámpknál kifejezetten jó képet produkáljon. Nappal, egy olyan szobában, ahol nincsenek elhúzva a függönyök, leeresztve a redőnyök, a kép élvezhetetlen, hiszen gyakorlatilag csak a halvány körvonalak látszódnak. Ha sikerült valamelyest kiszorítani a fényt, és meghitt félhomályt varázsolni a helyiségbe, akkor már egész jó a végeredmény. Ha nem is hibátlanul, de látszanak a színek, tehát értékelhető képet produkál, amivel már bőven alkalmas lehet például egy prezentáció megtartására, vagy akár netezgetni, esetleg játszani.
Az igazi erejét azonban – mint a legtöbb projektor – sötétben mutatja meg. A tökéletes feketét mondjuk, mint olyat, el lehet felejteni, de a kép kellően kontrasztos, és normális beállítások mellett a tónusok is szépek, természetesek, a sok vetítőnél mind a mai napig megfigyelhető enyhe fátyolosságnak nyoma sincs. Még az olyan problémás tartalmaknál is jól teljesít, mint az emberi bőrszín, tehát nem találkoztunk zöldessárga vagy irreálisan pirospozsgás arcokkal. A DLP technológiára épülő termékeknél még mindig bele lehet futni a szivárvány effektusba (pillanatokra felvillanó elszíneződésbe), de ezzel itt szerencsére egyáltalán nem találkoztunk. A szúnyogháló jelenség, tehát a pixeleket határoló rács átlagos hétköznapi használat mellett nem tűnik fel, így ezek a vonalak csak akkor vehetőek észre, ha nagyon közel megyünk a vászonhoz.
Az előzetesen programozott képprofilok nem hiányoznak, és szokás szerint nevükkel is jelzik (Élénk, Normál, Mozi, Sport, Játék, Szakértői világos szoba, Szakértői sötét szoba), hogy elsősorban milyen típusú tartalmakhoz szánja őket a gyártó, amihez persze nem kell feltétlenül ragaszkodni. A projektor rendelkezik egy felbontás-felskálázási technológiával, amelyet szerényen csak Szuperfelbontásnak neveztek. Ennek feladata az lenne, hogy az alacsonyabb részletességű tartalmakat feljavítsa, felhúzza, de hiába aktiváltuk, gyakorlatilag semmilyen változást nem tapasztaltunk, még akkor sem, amikor igen gyatra SD videót küldtünk a masinára. És ha már a satnya felbontású, alacsony bitrátájú videóknál tartunk: ezeknél megfigyelhető enyhe zajosodás, amelyen egészen hatékonyan lehet javítani a Zajcsökkentés funkció bekapcsolásával. A vetítő mozgásmegjelenítés terén igen jól teljesít, hiszen akadozásba, elmosódottságba nem futottunk bele, és a sebesen mozgó objektumok környékén sem tapasztaltunk zavaró remegést vagy bármi más anomáliát.
A PF50KG a közepes vetítési távolságú modellek közé tartozik, ami azt jelenti, hogy 13 hüvelykes képet 40 centiméter távolságból, 40 hüvelykeset pedig 124 centiméter távolságból hoz létre. 65 hüvelykhez már 215 centiméterre kell letenni a vetítőt a vászontól, aki pedig 80 hüvelykes képátlót szeretne, annak 246 centiméterre lesz szüksége.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!