Leadtek GeForce3 - 1.5/2

1. oldal

Mert mi sem lennénk ilyen lelkesek, igen, azok vagyunk, mint az éppen elballagott óvodás, aki egész nyáron visszaszámol majd, hogy ugye hány nap még az a szeptember egy.., tehát nem lennénk ilyen lelkesek, ha erre az átmeneti állapotra ne adott volna az NVIDIA épp elég muníciót. Adott, lásd HRAA és LMA, meg az előző cikket, ha ezen fogalmak bármelyike nem tiszta.. A HRAA végre játszható frame rate mellett hoz vada jó(l kinéző) 4x-es FSAA-t, vagy -szerintünk- kevésbé vada jó (mert homályos), de gyors(abb) Quincunx-ot, az LMA pedig olyat tesz, hogy alig hittük elsőre: miatta (tehát újra: a Crossbar ("megosztott") memóriavezérlő miatt..) esik alig az fps, ha 32bit-re kapcsolsz, persze anti-aliasing nélküli esetekben, egyszóval sokkal kiegyenlítettebb üzemmódokkal bír a cucc, mint az ő előzményei..

Hirdetés

Mert az eddigi GeForce-okat inkább tartjuk előzményeknek, mint elődöknek, bár a két fogalom ugye nincs is oly távol egymástól.. Mint a technológiák majd' mindegyikére igaz, az újabb (általában) jobb, ami már önmagában is elég lenne, azonban a Ge3 sokkal jobb (lesz). Aha, a fanyalgók szerint ez sem jut majd messzebb (első körben), mint az integrált T&L-es GeForce256, azonban még ha ebben egy mikronnyi igazság fel is fedezhető, a két dolog messze áll egymástól, és nemcsak a két év miatt.. Ez a messzebbség ugyan egyelőre nem oly látványos, hiszen vajmi kevés spiel követeli meg akár csak az integrált T&L-t, azonban ami késik, meg múlik, az egyre inkább nem fog így tenni, mert hamarost lesznek nagyon ütős játékok, és ezt mondani már egyáltalán nem merészség. (főképp a látott tech-demók fényiben..)


"az egyetlen DX8-as alkalmazás"

Addig is, amíg ezek a méltó játékok meg nem érkeznek, marad a 3DMark2001, mint a "jelenleg elérhető egyetlen DX8-as alkalmazás", illetve pár egyéb tesztprogi, amelyek mentén azért már el lehet indulni.. Ezek ugyan leginkább egy-egy effekttel villantatnak, vagy effektek garmadájával, de még ha mindez kicsit öncélúan is fest, nem az. Ezek a bencsmárkok mind a lehetőségekről szólnak: van, hogy rendkívül keveset mutatnak, esetenként hihetetlen alacsony fps-ek mentén lavíroznak, azonban nem a kissé komolytalan lavírozás a lényeg, hanem a "mentén". Mert amikor az 3DMark2001 "nature" tesztje a szem előtt lepereg, akkor szinte biztosra vehető a megilletődés, hisz a látvány semmihez se fogható. Semmi korábbihoz persze.. Jó, az is igaz, hogy sokadjára nézve már feltűnnek az újabb korlátok, csak hogy ekkor ugye már a mérce is feljebb csúszott.


"nélküle elég fapados a látvány" (LINK!)

Szintén a lehetőségekről szól a Vulpine GLmark is, mert mi másra is juthatna a helyünkben bárki, aki 640-ben olyan értékeket mér, mint ahogyan mi tettük. (a programhoz nem muszáj Ge3, de nélküle elég fapados a látvány) Azonban Ge3 ide, Ge3 oda, vele sem történnek csodák. Már hogy a Vulpine alatt.. Hogy standard bencsmárkjainknál mégis, az a már többször elskandált HRAA (látvány) és LMA (sebesség..) páros érdeme.

De gyerekbetegségekről szóltunk az elején, tehát röppenjünk vissza valami szilárdabb izére, tegyük zsebre az eufemizmus rózsaszín szemfedőjét!.. (ez a bizonyos nature-teszt egyébként végig ilyen rózsaszínben pompáz, ráadásul a vánszorgó (lásd táblázatok) kamera előtt lepke seregek szálldosnak keresztül-kasul, hogy a lélek tőle veszettül megittasul..:) Aztán meg jön a pofára esés, hogyha ennyi az annyi, akkor mikor lesz kétszer annyi.. (opsz, kicsit előre szaladtunk..)


"frankó nagy tenyere van tehát"

A felvezetés hosszú, de könnyed percei :) után, azonban essünk neki megin' a vasnak! Itt mondjuk mi kicsit előre dolgoztunk, mert már nekiesetünk, vagyis hát napok óta mást sem teszünk, mint nekiesünk újra meg újra.. Elsőként ugye egy DDR-es MSI-t raktunk alá, Duronost, aztán kapott egy Pro266-os chipsettel szerelt Celeronos kombót, míg eddigi utolsó teszt-stációként egy Slot A-s Tbirddel is megkínáltuk az über Leadteket. A tapasztalatokat természetesen táblázatokká konvertáltuk, azonban amíg a táblák értékei könnyeden váltakozgatnak, és nemes egyszerűséggel, meg tisztasággal mutatják az adott bencsmárk "hőfokát", addig el kell mondanunk, hogy ez csak a látszat, ugyanis vért izzadtunk, amíg bizonyos dolgokat bizonyos megfontolásból helyre tudtunk tenni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Gamer stílus a csuklón: sportóra vagy okoseszköz?

PR Az új chiparchitektúra berobbanása a csuklós eszközök világába nemcsak technológiai frissítést jelent, hanem egy teljes paradigmaváltást is.

Azóta történt

  • nVidia GeForce4 Ti/MX!

    A trónfosztás megtörtént, a GeForce3 és a teljes MX család már ''történelem''. A jelen: nFiniteFX II, LMA II, 650 MHz-es DDR RAM-ok és sok egyéb...