Játékos egerek megatesztje – második rész

Roccat Kova - a futurisztikus

Ha egy formatervezőnek odaadnák a mondhatni jellegtelen SteelSeries Kinzut, hogy szabjon neki szögletes, futurisztikus formát, akkor minden bizonnyal valami olyasmit álmonda meg, mint a Roccat Kova. Ez a szintén egészen kicsi, szimmetrikus egér nagyon jól mutat a maga határozott éleivel és íveivel. Sokat adtak a megjelenésre, mert a formát elöl és hátul is fények egészítik ki, a jobb gombon pedig méretes Roccat felirat díszeleg a felületbe mélyítve. Nagy kérdés, hogy van-e olyan jó a belső, mint amennyire látványos a külső?

Annak ellenére, hogy a Kova alig nagyobb a Kinzunál, lényegesen nehezebb nála. Persze 105 grammos súlya még mindig a könnyebb darabok közé sorolja. Keskeny, szimmetrikus formája és rövidsége miatt a Kova ideális ujjas/karmos fogáshoz. Tenyerezéshez kicsi, mert ilyenkor kezünk hátul lelóg, oldal pedig nincs elégséges támasza az ujjaknak. Tapintása egészen érdekes. Teteje semmi extra, viszont oldalára, ahol a játékos ujjaival megcsippenti, nagyon kellemes, csúszásgátló betéteket tettek. Ezekhez még az ujjbegyet támasztó kiszélesedés is tartozik hátul, szóval az ember keze egyből a helyes fogásba terelődik.

Szokatlan jószág a vaskos görgető, melynek az egér hátához hasonló él fut végig a hossztengelyén. Kellemes igényességgel járt, kár, hogy egyes fokozatai nem különültek el jobban. Nagyon korrekten működtek a Kova fő gombjai. Rajtuk kívül még kettőt-kettőt találunk oldalt.

Alul egy 3200 dpi felbontású optikai érzékelőé a főszerep, mely köré négy, átlagos méretű csúszótalpat telepítettek. A Kova farka hagyományos bevonatú, tövébe kis megtörésgátlót tettek.

Mezőnyünkben a Kova volt az egyetlen, amihez semmiféle meghajtót, de még vezérlőszoftvert sem kaptunk, mégis több funkciója állítható. Programozásához megfelelő gombjait kell egyidejűleg lenyomnunk. Bedugás közben szabályozható, hogy jobb vagy ball kézzel használjuk-e. A két első oldalgomb megnyomásával a fények világítási módja változtatható, és ami nagyon fontos, ki is kapcsolható. A két hátsóval tudjuk az érzékelő felbontását 400, 800, 1600 és 3200 dpi között kapcsolgatni. Az egyes szinteket eltérő színű fény jelzi. A bal első + jobb hátsó és bal hátsó + jobb első kombinációkkal a fények lüktetésének módja, illetve a színük változtatható. Szerencsére a gombokat úgy helyezték el, hogy játék közben nagyon nehéz véletlenül megnyomni valamelyik funkcióváltó párost. Jó hír, hogy az USB lekérdezési frekvenciájáról sem feledkeztek meg, az állandóan 500 Hz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés