Renderelés
A professzionális 3D-modellező programok alatt nyújtott teljesítményt elsőként a 3ds max alatt mért eredményekkel illusztráljuk. Fontos adalék, hogy e szoftver esetében a sebesség nagyban függ a használt plugintől, amely vagy kihasználja, vagy nem az újabb processzorok kiegészítő utasításkészleteit és szolgáltatásait.
Elsőként a 3ds max saját renderét próbáltuk ki, a MAX scanline renderert; ez támogatja a Hyper-Threadinget. E tesztben a leggyorsabbnak a Northwood bizonyult, utána következik az Athlon 64, majd a sort a Prescott zárja. A beépített renderer nem támogatja még az SSE2-t.
Második pluginünk a V-Ray, amely az eredmények tanúsága szerint már inkább barátja a Prescottnak, de még mindig a Northwood a befutó. Az Athlon 64 itt már csak a gyertyatartó szerepét kapta.
A Cebas Finalrender Stage-1 egy újnak számító plugin, telepítéskor például rákérdez, hogy régebbi (P2, P3, Athlon) vagy újabb (P4, Athlon XP) processzoros rendszerünk van-e. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy ebben a tesztben az előző kettővel ellentétben a Prescott a győztes.
Lightwave-vel is végeztünk méréseket. Az első tesztben meglepő módon az Athlon 64 lett a győztes, a Prescott pedig ezúttal még HT-vel sem volt képes felnőni a Northwoodhoz.
A Cinebench 2003 egy ingyenes benchmark, amely a CINEMA 4D R8 szoftverre épül. A program egy képet renderel le, a lefutott teszt idejét vagy pontszámát lehet feljegyezni. Mi ezúttal a pontszámot jegyeztük fel, ez ugyanis megmutatja azt is, hogy processzorunk hogyan teljesít egy 1 GHz-es Pentium III-hoz képest (100 pont = 1 GHz-es Pentium III). A Cinebench esetében a Northwood közel 14%-kal gyorsabb az azonos órajelen járó Prescottnál.
A POV-Ray a mostanság használatos ray-tracing render programok "elődje", azonban már használja az SSE és SSE2 utasításkészletet, a Hyper-Threadinget viszont nem támogatja. A Prescott ebben a tesztben is alulmarad a Northwooddal szemben.
A Specviewperf grafikus számításokat szimulál, amelyeket különböző professzionális designer, modellező és mérnöki alkalmazások generálnak.
-
3dsmax-02: a SPECapc-n alapul, amelyet OpenGL driverrel 3ds max 3.1-re konfiguráltak
-
drv-09: az Intergraph DesignReview modellező csomagjára épül, 5 különböző tesztből épül fel
-
dx-08: az IBM Data Explorer alkalmazására épül, 10 különböző teszt
-
light-06: a Discreet Lightscape radiosity alkalmazására épül 4 különböző teszttel
-
proe-02: a SPECapc for Pro/ENGINEER 2001 alkalmazásra épül, két modellt mér le három módban: shaded (árnyékos), wireframe és hidden-line removal (HLR)
-
ugs-03: a SPECapc for Unigraphics V17-re épül, a program egy 2,1 millió háromszögből álló motor modelljét manipulálja
Ezek az alkalmazástípusok tipikusan nagy adatcsomagok renderelésére szolgálnak. Mind a hat teszt relatív high-end alkalmazásokat reprezentál. A hat tesztből a Prescott nyer meg négyet, ami kissé meglepő az eddig eredményeket figyelembe véve. Minthogy a program nem támogatja Hyper-Threading technológiát, az új processzor jó szerepléséért nagyrészt a nagyobb memória-sávszélesség felelős.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!