Hirdetés
Thrustmastert húsvétra
Szétnéztünk kicsit a Thrustmaster kínálatában, hogy esetleg mire lehetne költeni a locsolópénzt. Sportjátékokhoz és platformerekhez éppen jó lehet egy gamepad, amiből a Thrustmasternél menő, Ferrari emblémásat is választhatunk. Az F1 Dual Analog F60 egyszerű, nem túl drága, PC-kompatibilis modell 6000 forint alatti áron. A GPX Lightback F1 Edition már sokkal komolyabb darab, két vibramotorja és 16 bites elektronikájának köszönhetően nagyon precíz mozgása van. A PC mellett Xbox 360-nal is kompatibilis, vételára közelíti a 16 000 forintot.
Joystickek terén két versenyzőt indít a Thrustmaster a megfizethető, 15 000 forint körüli árkategóriában. A T.Flight Hotas X egyszerűbb működésű, viszont a botkormány mellé egy gázkart is kapunk, összesen pedig 12 gomb és öt tengely kezelésére van lehetőségünk. A Thrustmaster T-16000M „csak” egyetlen botkormány, de Hall-effektuson alapuló, mágneses érzékelőrendszerének köszönhetően precízebb. Úgy alakították ki, hogy kis szereléssel jobb és bal kézzel is kényelmes legyen. A nagyszerű, valódi A10-es harci repülőgép kezelőszerveiről másolt Warthog HOTAS rendszert inkább meg sem említjük, mert annak a kiváló joystickje önmagában jó nyolcvanezer forintba kerül, a gázkarral párban pedig 125 000 forintot kérnek érte.
Kormányban a viszonylag új Thrustmaster T80 és T100-as modellt emelnénk ki. Külsőre nagyon hasonlítanak egymásra, gumibetétes kormányuk 270 fokot fordul, közepük pedig alaposan meg van rakva gombokkal. Két pedálból áll a hozzájuk tartozó konzol, külön váltójuk nincs, erre a volán mögötti füleket használhatjuk. A T100 annyival tud többet, hogy erő-visszacsatolási rendszerrel látták el, vételára pedig picivel negyvenezer forint alatt marad. A nem "erősködő" T80 nem is olyan sokkal olcsóbb, nagyjából 32 000 forintért kapható.
Akik a fél megyét bejárják húsvétkor vagy korábban is szorgalmasan gyűjtögettek, befizethetnek olyan nyalánkságokra is, mint a 120 000 forintos Thrustmaster T300 RS. Ez a kormány már 1080 fokot fordul, erő-visszacsatolásos rendszerében ipari motor dolgozik, pillangóváltója fémből készült, 28 centiméter átmérőjű, fémvázas, gumival bevont kormánykereke pedig cserélhető, például a 32 000 forintos Ferrari GTE F458-re. Kétpedálos konzol jár hozzá, de kompatibilis a 35 000 forintos, három pedálos T3PA kiegészítővel is.
Ha pedig már a bővítőkről van szó, akkor nem mehetünk el szó nélkül a TH8A kézi váltó mellett, aminek több mint 45 000 forintos ára elég húzós tétel. Így aztán feltuningolva a T300 RS-t lazán túlléphetjük a csúcs T500 RS mellbevágó, 180 000 forintos árát is. Ja és igen, az extra kormánykoszorúk és váltó a T500 RS-sel is kompatibilis.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!