Q3, Doom 3, UT2K4, Splinter Cell
A tesztelést az OpenGL-re íródott FPS játékokkal folytattuk, az első lépcsőfok a Quake III Arena.
Quake III Arena
A Quake III öreg motorja ezeket a low-end kategóriás videokártyáknál is gyengébb teljesítményű chipeket még képes megfogni. Az első helyezett az ATI chipje lett, azonban a felbontás növekedésével a GMA900 is jól szerepel, sőt 1024x768-ban 5 fps-sel még az ATI-nál is jobb eredményt ér el. További érdekesség, hogy a felbontás növekedésével a GMA900 865G-hez viszonyított sebessége is nő. 865G-vel már a Quake III is csak 800x600-as felbontásig játszható.
Hirdetés
Intel GMA900 | Intel 865G | Radeon 9100 IGP |
![]() |
![]() |
![]() |
A képeket átnézve egyértelmű, hogy a két Intel-megoldás között nincs különbség, viszont az ATI képén jobb minőségű filterelést láthatunk, tehát a 865G-n és a GMA900-on jobban elhatárolódnak a mipmap-szintek (csúnyább kép).
DOOM 3
A Doom 3 a Quake III-mal ellentétben már nem egy több éves játék, sőt a motor még egy mai csúcskategóriás VGA-t is képes két vállra fektetni, ennek ellenére mi leteszteltük vele az integrált GPU-kat. A lehető legrosszabb minőségi beállításokkal, 640x480-as felbontásban egyik GPU-val sem döccenésmentes a játék. GMA900-on nem tudtuk végigfuttatni a tesztet, mert folyamatosan lefagyott közben a gép.
Intel GMA900 | Intel 865G | Radeon 9100 IGP | Radeon X800 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Doom 3 alatt érdekes kép alakul ki. Referenciaként egy ATI Radeon X800-zal készített képet is elmentettünk. Az az érdekes, hogy az X800-as képminőségét csak a GMA900 éri el, igaz nem sokra megyünk vele, ha folyamatosan lefagy a játék. A 865G-vel és 9100 IGP-vel készített képeken sok fényhatás és árnyék hiányzik a referenciaképhez képest, nem is szólva a bump-mapping hiányáról.
Unreal Tournament 2004
UT2004 alatt ismét az ATI chipje bizonyul a leggyorsabbnak, de a „magas” fps-ek láttán ne felejtsük el, hogy 640x480-as felbontásról van szó. A GMA900 ugyan a második helyre futott be, de a 865G-nél még így is kétszer gyorsabb, tehát mindenképpen nagy javulásról (több mint 100 %) számolhatunk be.
Intel GMA900 | Intel 865G | Radeon 9100 IGP |
![]() |
![]() |
![]() |
UT2004 alatt még a legminimálisabb eltérést sem tapasztaljuk, de ez nem meglepő, hiszen ebben a játékban csak nagyon elvétve találkozhatunk shaderekkel.
Splinter Cell
A Splinter Cell már előző, ATI 9100 IGP-t bemutató tesztünkben is szerepelt, a 865G ott csúfos kudarcot vallott. Nem történt ez most sem másként, ellenben a GMA900 640x480 és 800x600-as felbontásban hajszálra annyi fps-t futott, mint a Radeon 9100 IGP, és 1024x768-ban is csak 1 fps-sel maradt le tőle.
Intel GMA900 | Intel 865G | Radeon 9100 IGP |
![]() |
![]() |
![]() |
A képminőség-elemzés rávilágít a GMA900 szép eredményének hátterére. Az Intel GPU-kon Splinter Cell alatt a pixel shader-effektusok nem jelennek meg helyesen. Ez a 865G esetében még elfogadható állapot, elvégre nem támogatja a pixel shadereket, viszont a GMA900 esetében csúfos botlás, amely valószínűleg az Intel grafikus meghajtóprogramjának kiforratlanságára vezethető vissza. A Splinter Cell csak a 9100 IGP-n jelenik meg helyesen.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!