Hirdetés
Konklúzió
Nagy általánosságban elmondható, hogy azok, akik az integrált grafikával felszerelt alaplapok után érdeklődnek, nem igazán foglalkoznak a játékok sebességével, inkább egy költséghatékony számítógép összeállítása miatt döntenek emellett. Fordítva ugyanez mondható a játékosokról is – akiket komolyabban érdekelnek a játékok, azok nem az integrált megoldásokkal szemeznek a boltban. A GMA900-zal ugyan néhány játék játszható sebességgel fut, ennek ellenére nem ajánljuk azoknak, akik komolyabb 3D-s programokat akarnak futtatni.
Az Intelnek nem is az volt a célja, hogy a játékosközönséget elhódítsa az ATI vagy az NVIDIA mellől, hanem az, hogy a jövőben megjelenő Windows „Longhorn” operációs rendszer minimális követelményeinek eleget tegyen, így biztos lehet benne, hogy továbbra is Intel grafikus vezérlővel szerelt alaplapokat fog venni a vásárlók egy jelentős csoportja. A pixel shader 2.0 támogatása mindenképpen nagy lépésnek tekinthető még annak ellenére is, hogy a driverek ennek a feature-nek a kiforrottságát megkérdőjelezik. Végeredményben akármelyik játékkal eljátszhatunk egy GMA900-as alaplapon is, csak igényeinket kell kicsit visszafognunk.
A GPU gyenge teljesítményéért az Intel tehát hibáztatható is, meg nem is. Nem fűződik hozzá érdeke, hogy csúcs integrált GPU-t fejlesszen ki, hiszen így is a világ vezető videokártyagyártója marad, egy Intel processzor alá az emberek szívesebben vesznek meg egy Intel lapkakészletet, mint például egy ATI vagy SiS megoldást. Mindezek ellenére szerkesztőségünkbe érdeklődve várjuk az ATI, a SiS, az NVIDIA és a VIA további próbálkozásait is.
fLeSs