Deus Ex: Human Revolution - Teszt

Limitált készletek

A Deus Ex 3 végigjátszása során nagyon körültekintően kell bánnunk a rendelkezésünkre álló felszereléssel. Ugyanis a fegyverek viszonylag tekintélyes helyet igényelnek hátizsákunkban, ami eleinte meglehetősen szűkösre szabott. Ráadásul lőszerre is szükségünk lesz hozzájuk, melyek szintén egyre több kockát foglalnak el, ahogy halmozzuk fel őket. A muníció típusára is figyeljünk oda, egy fegyver csak a hozzá való lőszerrel működik, a nem felhasználható lövedékek csak a helyet foglalják.

Hirdetés

Szerencsére lőszert általában találunk a lelőtt ellenséges katonáknál, és az eldobott fegyvereiket is felvehetjük, ha nekünk még nincs olyan - ha van, akkor pár lőszerrel gazdagodunk. A hullákat egyébként is érdemes átkutatni, hiszen néha egyéb értékes dolgokat - pénzt, kártyákat - találhatunk náluk. Viszont arra is ügyeljünk, hogy a testeket ne hagyjuk szanaszét heverni, hiszen ha egy járőröző katona rátalál, akkor azonnal riadót fúj. Érdemes egy félreeső helyre vonszolni, és oda betuszkolni őket:

A fegyvereken kívül számtalan egyéb eszközt is találunk, melyek között fontosabbak is akadnak. Ilyenek az energiánk feltöltésére szolgáló telepek, valamint a különféle komputervírusok, melyekkel a számítógépek feltörése válik könnyebbé. És ezen tárgyak szintén helyet igényelnek. Később lehetőségünk lesz növelni hátizsákunk kapacitását a megfelelő implantátumok használatával. Viszont engem picit zavart, hogy a tárgyainkat nem tudjuk egy gombnyomásra elrendezni, néha perceket kell rááldozni felszerelésünk igazgatására, hogy a nagyobb tárgyakat fel tudjuk venni.

Ugyan az életerőnk magától visszatöltődik egy idő után, de azért szükségünk lesz valami egyébre is a súlyosabb sérülések kezeléséhez. A különféle alkoholnemű italok mellett stimulánsok szolgálnak erre a célra. Persze azért arra figyeljünk, hogy sokat ne vedeljünk belőlük, mert akkor érdekes effektusokkal tarkítva nézünk majd ki napszemüvegünk mögül.

Az egyik legfontosabb dolog, amire figyelnünk kell, az a rendelkezésünkre álló energia mennyisége. Ezt a bal felső sarokban követhetjük nyomon, közvetlenül az életerő-kijelzőnk alatt. Itt elemek sematikus ábráját láthatjuk, kezdetben csak két egységet, de ezt később ötre bővíthetjük. A biomechanikus implantátumok használata ugyanis meghatározott mennyiségű energiát igényel, amit ezek a telepek biztosítanak. Ha lemerülnek, akkor addig nem használhatjuk képességeinket, amíg fel nem töltjük azokat.

Telepeink feltöltésére különféle energiacsomagok szolgálnak, melyek leginkább egy szelet csokinak néznek ki. Akad belőlük egy egységnyit, valamint teljes energiánkat visszatöltő darab is. Figyeljünk oda, hogy ezek számára mindig biztosítsunk helyet hátizsákunkban, hiszen aki például a láthatatlanságot szokta használni, nehéz helyzetbe kerülhet, ha lemerülnek a telepek és láthatóvá válik lopakodás közben.

Kétségtelen tény, hogy sokkal több tapasztalati pontot (XP) kapunk, amennyiben egy küldetést áldozatok híján, vagy teljesen észrevétlenül maradva oldunk meg. Jómagam azonban egy idő után annyira eluntam ezeket a részeket - bár néhol tényleg jól jött a lopakodás, de annyira meg kellett tervezni az útvonalat, valamint az őrök mozgását kifigyelni -, hogy inkább lepuffantottam mindenkit, majd feltörtem és kikapcsoltam a riasztót.

Viszont megfelelő képességek birtokában tényleg nagyszerűen lehet lopakodni, és ez nem csak abban merül ki, hogy elsurranunk a katonák mellett, hanem valóban sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat a biztonsági rendszerek kiiktatásával - erről még később lesz szó. Most lássuk a játék legfontosabb elemét, a karakter fejlesztését.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények