Játékok
A játékok hagyományosan az AMD processzoroknak kedveznek jobban, ennek tudatában nem túl meglepőek a két processzor által elért eredmények. Az Extreme Edition 965 Quake 3 alatt nagyon jól szerepel, mert ez a játék még erősen függ a memória-sávszélességtől, azonban a többi játékban az Athlon 64 FX-60 az egyértelmű győztes – persze a PXE 965-ön sem fognak akadozni a játékok...
Quake 4 alatt az "r_usesmp" konzolparanccsal ki-be kapcsolhatjuk a többprocesszoros módot, így kihasználhatjuk dual-core vagy a Hyper-Threadinget támogató processzorunk képességeit. Q4 alatt is az FX-60 a gyorsabb, de előnye szinte hibahatáron belüli.
Végül, de nem utolsósorban készítettünk egy nagyon tanulságos tesztet is, melyben arra voltunk kíváncsiak, hogy valós körülmények között hogyan szerepelnek a processzorok játékok közben. Valós körülmények alatt ezúttal azt értjük, hogy a játékokat nem CPU-limites beállításokkal mértük le, hiszen ki az, aki egy FX-60 processzorral és egy Radeon X800 XT videokártyával 800x600-as felbontásban fog Quake 4-ezni? Senki. Ezért bekapcsoltuk az élsimítást és az anizotropikus szűrést, és FRAPS-szel feljegyeztük az fps-eket miközben jártunk egy kört az egyik pályán (F.E.A.R.-ben is). Megpróbáltunk minden esetben ugyanúgy végigmenni az adott útvonalon, sőt, megpróbáltunk ugyanúgy lövöldözni is. Az eredmények tanulságosak, a három processzor az átlag fps-t tekintve ugyanolyan gyors volt, és annak ellenére, hogy a köröket nem sikerült tökéletesen ugyanúgy végigjárni, a lényeg látszik, a grafikonon látható görbék szerint egyik processzor sem maradt le a másiktól, egyik processzorral sem tapasztaltunk hirtelen fps-csökkenést vagy -növekedést, vagyis a három processzorral ugyanolyan gyorsan futottak a játékok, ezzel pedig rácáfoltunk a cpu-limites beállítások mellett született eredményekre.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!