Tesztek II.
Grafikus benchmarkok
A két grafikus benchmark eredményei mintha csak egymás tükörképei volnának: a sorrend azonos . A leggyorsabbnak a 3,5 GHz-en futó processzor bizonyul, azonban előnye minimális a 3,18 GHz-re tuningolt 2,4-essel szemben. Ebben a két tesztben a szinkron és aszinkron memóriabeállítás között nem mutatkozik észrevehető különbség.
Hirdetés
Unreal Tournament 2003
A Direct3D-t használó UT2003-mal 640 x 480-as, 800 x 600-as 1024 x 768-as felbontásokban is lemértük az fps-eket, először a Flyby alatt kapott eredményeket láthatjuk. A 3,5 GHz-en futó processzor a leggyorsabb, azonban előnye mindössze 1-2 %-os. Érdemes megfigyelni, hogy aszinkron beállítás mellett sem kell jelentős fps-csökkenéssel számolni (szintén 1-2 %).
A botmatch teszt erősen CPU-függő, ezért nem kell meglepődni az egyenes vonalak láttán. A 3,5 GHz-es processzor viszi itt is a prímet, azonban a különbség ezúttal is elhanyagolható.
Quake III Arena
Az OpenGL-alapú Quake III Arena kiválóan alkalmas a memóriasebesség szemléltetésére. Ebben a tesztben is a 3,5 GHz-re tuningolt P4 a befutó, azonban mindössze 2-3 fps-sel teljesíti túl 3,18 GHz-re tuningolt társát. A Quake III már kicsit jobban megérzi az aszinkron memóriakezelést, azonban a különbség nem itt sem túl nagy (5-10 fps). Az látható, hogy 1024 x 768-as felbontásban még egyaránt számít a processzor és VGA teljesítménye, azonban nagyobb felbontásban a játék már VGA-függő.
Wolfenstein Enemy Territory
A Wolf: ET a Quake III motorján alapul, ám az engine e játékban erősen CPU-függő lett. Az eredmények arányaiban a Quake III esetében látottakat tükrözik, tehát a 3,5 GHz-re tuningolt P4 alig gyorsabb a jóval gyorsabb rendszerbusszal üzemelő, 3,18 GHz-re tuningolt processzornál.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!