Meghozta a Radeon Super Resolutiont az AMD nagy meghajtófrissítése

Emellett modernizált telepítési folyamat, új AMD Link és kiterjesztett Radeon Image Sharpening funkció is érkezik.

Radeon Super Resolution

A friss meghajtó esetében a legnagyobb újítás vitathatatlanul a Radeon Super Resolution (RSR), amely a FidelityFX Super Resolution (FSR) úgymond általánosított változata, hogy kvázi minden játékban működhessen.

Az RSR alaptechnológiája megegyezik az FSR-rel. Marad a 12-es kernelablakú, kör alakú minta, ami a 12 legközelebbi elemet nézi, és nem hiányzik a deringing szűrő sem, vagyis ringing képhibáktól most sem kell tartani. Az egész PAL-ban van írva, ami az AMD platformszintű absztrakciós rétege, és a lényege az, hogy a megírt kódot önmagában is értelmezni tudja a hardver, ne kelljen hozzá használni szabványos nyelvekhez tervezett shader fordítót.


[+]

Fontos azonban figyelembe venni, hogy az RSR egyáltalán nem tudja kiváltani az FSR-t. Az alkalmazásoldalba integrált verziónak ugyanis számos előnye van, többek között programra szabható a mip bias, tetszőlegesen kiválasztható, hogy a futószalag mely lépcsőjénél fusson le a rendszer, illetve az élesítő szűrő is egyénileg konfigurálható.

A Radeon Super Resolution esetében egy általános mip biast és élesítő paramétert használnak, ami a legtöbb alkalmazásban kellően jó eredményt ad, de jelentős hátrányt jelent, hogy a meghajtóoldali felskálázás csak a végső képkockával tud dolgozni, így nagyon kényes bizonyos tényezőkre. Itt általánosan elmondható, hogy egyik felskálázási technológia sem szeret bizonyos utófeldolgozásos effekteket, kiemelve itt a szemcsés képet eredményezőket.

Ezeket azért fontos észben tartani, mert ha egy játékba integrálva van a FidelityFX Super Resolution, akkor mindenképpen azt érdemes használni a Radeon Super Resolution helyett. Ellenkező esetben viszont az RSR egy értékes extrának számít, aminek a bekapcsolása megfontolandó lehet.

A működést tekintve a Radeon Super Resolution egy szimpla kapcsoló a meghajtón belül. Ha ez aktív, akkor a rendszer a kijelzőből beolvasott maximális felbontást tekinti a célparaméternek. Ezután a felskálázás úgy történik meg, hogy az adott játékot exkluzív teljes képernyős módba kell tenni, és a játék menüjén belül lehet csökkenteni a felbontást, ami megegyezik majd azzal, amennyit maga a grafikus vezérlő számolni fog. Példának okáért, ha az adott kijelző 4K-s felbontásra képes, akkor a játékban be lehet állítani Full HD-t, esetleg WQHD-t is, és a felskálázás mindkét esetben 4K-ra történik.

Warframe RSR minőség 4K-ra felskálázva 1080p-rőlWarframe RSR minőség 4K-ra felskálázva 1440p-rőlWarframe RSR minőség 4K-ra felskálázva 1800p-rőlWarframe natív 4K-s felbontás Warframe RSR minőség 4K-ra felskálázva 1080p-ről, 1440p-ről és 1800p-ről, illetve a natív 4K-s felbontás [+]

Érdemes kitérni a exkluzív teljes képernyős módra, ami leginkább a kényelmet szolgálja, mert maga az RSR képes működni keret nélküli ablakos módban is. Ilyenkor viszont a Windows munkaasztalának felbontását kell visszavenni, mert ez a program által beolvasott adat, és onnan történik majd meg a skálázás a fenti példa szerint 4K-ra. Az AMD emellett még azt is javasolja, hogy a Radeon Super Resolution mindig valamilyen aktív élsimítás mellett fusson, mivel ennek hiánya jelentősen rontja az elérhető képminőséget.

Hardverigény tekintetében az RSR-nek van némi követelménye, mivel a most kiadott meghajtón belül csak Radeon RX 5000 és 6000 szériás VGA-val működik. Ez nagyrészt arra vezethető vissza, hogy a vállalat még csak ezekre a hardverekre végezte el a teszteket, de később bővülni fog a támogatott grafikus vezérlők sora, a következő körben például a Rembrandt SoC APU Radeon IGP-jével.

Összességében ennyi újítást hozott most a vörös oldal, és ezek az AMD Software Adrenalin Edition 22.3.1-es szoftvercsomagban el is érhetőek, ami letölthető az AMD szerveréről.

Abu85

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés