Belső, teljesítmény
A SpatialLabs technológia nemcsak speciális kijelzőt igényel, hanem egy kamerarendszert is, mely a tekintetet követve igyekszik mindig precízen beállítani a 3D-s látványt „előidéző” rendszert. Mindez természetesen igencsak hardverigényes, így ez a notebook Core i9-13900HX-et, 32 GB DDR5-6000 memóriát, GeForce RTX 4080-at és két darab 1 TB-os PCIe 4.0 x4 SSD-t kínál, utóbbiakat RAID 0 tömb formájában.
Hirdetés
A képernyő egy 15,6”-es, 4K felbontású, 100%-os AdobeRGB színtérrel rendelkező IPS panelre épül. Ezt az egységet külön kijelzőként is megvásárolhatjuk, illetve ezt szerelik a ConceptD 7 SpatialLabs Edition 3D noteszgépbe is, ezáltal paramétereit inkább a grafikusok, mintsem a kőkemény játékosok igényeire szabták. Ez megmutatkozik a 60 Hz-es maximális frissítésben és abban is, hogy nincs G-Sync támogatás. A 4K felbontás egyébként 3D-s üzemmódban feleződik, ilyenkor 1920x2160 pixeles képet kapunk.
Termék megnevezése | Acer Predator Helios 3D 15 SpatialLabs Edition |
---|---|
Processzor | Intel Core i9-13900HX – 8P+16E mag, 2,2-5,4/1,6-3,9 GHz, 55-157 W TDP |
Memória | 2 x 16 GB (SK Hynix) DDR5-6000 |
Kijelző | 15,6"-es, 3840x2160 pixeles AUO B156ZAN03.R IPS panel, lentikuláris előtéttel, 60 Hz-es frissítéssel |
Grafika | - integrált Intel UHD Graphics - NVIDIA GeForce RTX 4080, 140 watt TGP |
Adattároló | 2 db 1024 GB-os PCIe 4.0 x4 SSD, RAID 0 |
Optikai meghajtó | nincs |
Kommunikáció | - Killer Wi-Fi 6E AX1675i - Killer E2600 GbE Ethernet - Bluetooth 5.1 |
Interfészek | - 2 db TB4 (USB-PD 65 wattig) - 2 db USB 3.2 Gen 2 Type-A - 1 db USB 3.2 Gen 1 Type-A - 1 db HDMI 2.1 - 1 db kombinált 3,5 mm-es hangcsatlakozó - Gigabit Ethernet |
Extrák | 3D megjelenítés, ARGB billentyűzetvilágítás, microSD kártyafoglalat |
Akkumulátor | 97 (névlegesen 90) Wh |
Méret | 359 x 281 x 28 mm |
Tömeg | 3,0 kg |
Operációs rendszer | Windows 11 Home |
Gyártó honlapja | acer.hu |
Termék honlapja | Acer Predator Helios 3D 15 SpatialLabs Edition |
Fogyasztói ár | 1 599 900 forint |
Garancia | 3 év |
Teljesítmény
A háttértár két PCIe 4.0 x4-es SSD összefogásával „készült”, és ez látszik a sebességén is, biztosak lehetünk abban, hogy a programok betöltését rekordgyorsasággal végzi majd:
Mint minden valamirevaló gamer notebook, a Helios 15 is többféle profillal érkezik, melyek között a PredatorSense szoftverrel válthatunk.
Alapesetben a Kiegyensúlyozott profil az aktív, a csúcsot pedig a Turbo fokozat jelenti. Mint látható, ez elég jelentős plusz teljesítményt biztosít, cserébe viszont a hűtés is sokkal aktívabbá válik.
Acer Predator Helios 3D 15 SpatialLabs Edition teljesítménye | Alapértelmezett | Teljesítménycentrikus |
---|---|---|
7-Zip beépített benchmark (nT) | 113 874 MIPS | 118 188 MIPS |
SpecWPC 7-Zip Compress* | 70,63 s | 63,80 s |
SpecWPC Blender BMW 1M* | 51,33 s | 43,38 s |
SpecWPC Handbrake Normal / HQ | 121,11 / 53,00 fps | 151,56 / 65,60 fps |
SpecWPC Maya Shaded Wire | 225,13 fps | 223,27 fps |
SpecWPC Python SciPy* | 79,89 s | 79,19 s |
VeraCrypt 64 SHA-256/SHA-512 | 406 MB/s / 604 MB/s | 407 MB/s / 603 MB/s |
*A kisebb érték a jobb |
Ami az általános teljesítményt illeti, a Core i9 és RTX 4080 kombinációja impozáns számokat hoz, az Acer Helios 15 minden szempontból csúcskategóriás notebookként viselkedik, melyet nyugodtan használhatunk nagy számítási kapacitást igénylő munkákhoz is, legyen szó mérnöki programokról, grafikus feladatokról, esetleg 4K filmek vágásáról, szerkesztéséről.
A 3D-s képességeken belül a 3DMark számai ismét nagyon jók. A játékok esetében tesztünket az asztali VGA-knál megszokott beállításokkal és 4K felbontásban végeztük, és itt látszik, hogy ez a feladat már kezdi meghaladni az RTX 4080 képességeit – azonban kicsit lejjebb vett minőségi beállításokkal vagy WQHD-ben (mely 15,6”-es méretben még mindig tűéles képet jelent) abszolút játszható FPS értékeket kapunk még a legújabb, sugárkövetést is használó játékok esetében is.
Ami a 3D-t illeti, ez csak a támogatott játékokkal működik (ezek listája itt található). Ahol támogatott, ott kétféle módon működhet: a kevésbé gépigényes, a játékmotorból származó mélységi adatokkal dolgozó 3D+-ban, vagy a második virtuális kamerával dolgozó, így jóval valósághűbb látványt biztosító 3D Ultrában. Az előbbi tulajdonképpen csak annyit csinál, hogy a képen látható elemeket térbeli elhelyezkedésük szerint "szétszedi". Ha egy szörny előrébb van, mint a fal, akkor ez a 3D-s képen is így jelenik meg, de ettől még mind a szörny, mind a fal egy-egy sík elem marad - kicsit hasonlít a látvány ahhoz, ahogy régen a sprite-ok jelentek meg a kvázi-3D-s képben. Ezzel ellentétben az Ultránál a számítógép minden képet szinte teljes egészében kétszer is kiszámol, egyszer a bal, egyszer a jobb szemünknek megfelelően, így itt a képen megjelenő elemek maguk is háromdimenziósak. Mindez elég komolyan megdolgoztatja a grafikus kártyát, a szolgáltatást aktiválva 15-20%-os lassulást tapasztaltunk, ami azért már érezhető – ezért is érdemes ilyenkor lejjebb venni a részletességet.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!