Hőmérséklet, zaj, akkumulátor
Látva az Aspire One D150 aljára vágott méretes szellőzőnyílásokat, arra számítottunk, hogy kellemesen halkan és hűsen teszi majd dolgát. Az első kritériummal nem is volt gond – nyugalomban alig 20 dB-en duruzsolt. A 22 fokos szobában 40 fok fölé melegedő fenéklemez viszont már nem valami jó, különösen egy olyan gépnél, amit nagy valószínűséggel ölbe véve fognak használni.
Megterhelve a kis Atomot szinte semmi sem történt, a processzor csak pár fokot melegedett (60-ról 64-re), a hűtés hangja nem erősödött. További percek teltek el mindennemű hangosodás nélkül, miközben a hőmérő virtuális higanyszála elhagyta a 70 majd a 80 fokos értéket. Fél óra elteltével még mindig alapon járt a hűtés, miközben a kis CPU beállt 83 fokra, a kezdetben 38 fokos winchester pedig 47-re. Sajnos a halkságnak meglett az ára. Az Aspire One D150 alja netbookoktól szokatlan, 50 fokos hőmérsékletig melegedett, ami ölbe véve cseppet sem volt kellemes. További fél órás combmelegítés után a gép váza már csak 1-2 fokot melegedett. Egy kicsivel több hangot és kevesebb hőt jobban elviseltünk volna.
Kétféle, 48,8, illetve 57,7 Wh-s hatcellás akkumulátor szerepel az Aspire One D150 weboldalán, tesztgépünkben mégis egy 10,8 volton 5800 mAh leadására képes, vagyis 62,6 Wh-s modell volt, pedig a hazai kereskedelmi forgalomból származott. A nagyon komoly teleptől nagyon komoly elektromos hálózat nélküli üzemidőt várunk, és ezt szépen hozta is. Nyugalmi állapotban, amikor a drót nélküli kommunikációs eszközök ki voltak kapcsolva, és a monitor fényerejét visszavettük, pár perc híján tíz óráig bírta a telep. A processzort és a monitort közepesen leterhelő videolejátszással is több mint hat óra telt el, teljes hardveres terheléssel pedig még mindig öt óra állt rendelkezésünkre. Internetezés közben zenét hallgatva 7-9 órás üzemidő tűnik reálisnak, szóval a D150 nagyon jól bírja. Kár, hogy ezt a nagy akkut a mellékelt kis táp hosszú idő alatt tölti fel. Kikapcsolt gépnél három és fél, bekapcsoltnál négy órára volt szükség a teljes visszatápláláshoz, igaz a 70% körüli értéket – ami még mindig jó hosszú üzemidőt biztosít – már a töltés felénél elértük.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!