- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ragadozó
Ármester
-
nagyúr
válasz Ragadozó #10401 üzenetére
Sajnos a tapasztalat, hogy legtöbben csak a viszkozitásig jutnak el.
Nagyon nehéz találni europában valóban benzines motorhoz készült olajat.
Ha van is, az is gyártónkként 1-2 típus.
Máshol fordított a helyzet, USA-ban dízel személyautó nehéz olajat kapni. Max API CJ minősítésűt, amit 2007 óta nem is frissítettek.
Nem véletlenül halnak korán a Prince motoros autók.
Egy ismerősöm Honda Civic 2007-es autójába a szerelő simán beletöltötte a 10W-40-et, mert már 120K-nál volt a kilométer óra. Ráadásul el is magyarázta, hogy milyen jó az autójába.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Nekem úgy van az olaj téma hogy kb 1000km-ként vagy 1-2 havonta megnézem a pálcát. Nagy út elött meg amúgy is meg kell nézni. Valamenyit fogynia kell az természetes.
Amúgy most motul 8100 x-clean 5w30 van benne(fejből nem tudom melyik), elötte a molygen 5w30 volt benne. Egyiket sem ette így marad az olcsóbbik.
Használt vételnél az előző tulajt meg kell kérdezni mi van benne, vagy ha ez nem megoldható akkor vekonyabbtól indulni, ha eszi akkor mehet vastagabb de ésszerű határokon belül. Mert egy párszázezerft pár évig megtartom kategóriába lehet olcsóbb öntögetni a teszkósat mint generáloztatni (astrám kapott mindent ami olcsó). Hosszabb távra illik komolyan kezelni. -
galervin93
őstag
válasz Dluinet #10400 üzenetére
Értem.
Akkor mit javasoltok, vegyem és vigyem én az olajat?
Én egységsugarú júzer vagyok, beülök a kocsiba, elvisz A-ból B-be, happy. Gondolom hogy egy igazán jó olajjal csak jót tesz az ember a jágánynak, de megfordítanám a kérdést - pl. az én esetemben belerakták mindkét helyen az általatok nem jónak minősített anyagot. Hosszabb távon milyen következményekkel járhat ez? Őszintén szólva nem akarok elmélyedni az autós témában, nekem egy szükséges rossz hogy van, de persze azt sem akarom, hogy a hozzá nem értésem miatt széthulljon alattam, éppen ezért inkább fizetek többet de viszem általában márkaszervizbe. De akkor már bennük se bízzak? Akkor kiben?[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
nagyúr
válasz galervin93 #10405 üzenetére
Márkaszervizbe viszed az autót, máshova meg te viszed az olajat.
Legalább utántöltésnél tudod, hogy mivel töltsed fel.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Dvix
senior tag
válasz Dluinet #10400 üzenetére
JA tényleg bocsáss meg Dluinet nekem továbbra is kérdésem lenne az olajjal kapcsolatban anyukám Toyota 2009-es, 1.0, AYGO -jával kapcsolatban, motorolaj téren. LIQUI MOLY Special Tec AA 0W-20 -t ajánlottak neki a szerelőnél. Aki szimpatikus neki és oda akarná vinni az autót. Viszont én ezen az olajon látok API SN+ minősítést és az RC-t is állítólag (javítás: később megtaláltam h ezt tudja állítólag, a 10. honlapon, mert még a hivatalos honalpon se írják le normálisan ) Ráhagyjam vagy pedig tiltakozzam szerinted? Mehet bele ugyi? Elvileg ázsiai/amerikai autókra ajánlott. Egyedül az arúkereső írja le normálisan(?) a minősítését ( [link] )
Előre is köszönöm[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
Sziasztok,
autóvásárlás (igazából csere) előtt állok, és most egy Toyotát néztem ki, egész pontosan egy 2014-es Avensis-t. Úgy látom a Toyotánál az olaj elég komoly probléma, illetve az lehet. Még mielőtt megvenném az autót én meg tudok valahogy győzödni arról, hogy rendesen volt benne cserélve olaj? Illetve mire kellhet még figyelni?
Alapvetően ritkán, de nagy távokra használnánk az autót.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
No.01
őstag
Igaz nem nekem irtad, de jo lesz bele
TrollBalint:
Amit irsz abbol az is kiderulhet, h a hoszabb tavok vegett dieselben gondolkozol...
Ha nem akkor a 2014-es modellev koruliekkel elvileg mar nem fordul el a "gyari" olajfogyasztas.Az, h csereltek-e nem tud meggyozodni szinte semmivel motorbontastol innen. A szamlak segithetnek, de az sem feltetelenul.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
TrollBalint
addikt
Igen, ezt nem írtam, benzinest tervezek venni mindenképpen. De akkor jól sejtettem, hogy ez bukta lesz, bár titkon reménykedtem, hogy valami árulkodó jelről, mint nem hozzáértő is meg tudok győzödni.
Mindenesetre köszi.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
válasz galervin93 #10413 üzenetére
Azért nem ajánlottam, mert nagyon drága.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Bocsánat nem tudom megállni, ha már olajcsere szóba került. Az én 2007 évj. 1.6 benzin Toyota Corolla Versomba a szerelő Eneos 10W40 -et öntött mondván, hogy 180e fölött van a km és ilyenkor már csipkedi az olajat. (Gondoltam magamban csipkedi a tudod midet) én ezért nem vittem vissza hozzá itt befejeztem vele és kicseréltem magamnak az olajat és a szűrőt is. Olajból Motul 5W30 8100 x-clean-efe olajat öntöttem bele és Mann Filter olajszűrőt tettem bele. Jó -e így vagy más olajat javasolnátok helyette?Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
rob210
nagyúr
válasz Dluinet #10402 üzenetére
Tapasztalat, amikor jönnek és hallom indításkor, hogy milyen nehezen épül fel az olajnyomás.
Aztán amikor kicserélem az olajat, kérdezik, hogy mit csináltam vele, hogy ilyen szépen jár.
Sokan beleöntik azt amire kedvezményük van. Motor évjárat és kilométertől függetlenül.
Renault power
-
DjKoxi
senior tag
válasz TrollBalint #10414 üzenetére
Ha teheted válassz inkább Honda Accordot. Benzinest!
-
Vismajor01
addikt
válasz rob210 #10420 üzenetére
Budapesten kerhetek egy szervizajanlast? A kor kozele az margit budai hidfo.
Prius 2005 320e km
Komplett olajcsere
Ajtohatarolok csereje
Lengescsillapito porvedo cseréjeToycart es Toyota Monort ismerem de mindketto eleg messze van, foleg Monorra nem mennek ki. Toycarnal 35 ezret mondtak az olajcserere, 20at ah ajtohatarolokra(plusz amennyiért talalok bontottan)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
rob210
nagyúr
válasz Vismajor01 #10422 üzenetére
Nem tudok szervizeket szerencsére nincs rá szükségem.
Renault power
-
Ragadozó
Ármester
válasz Vismajor01 #10422 üzenetére
Szia!
Ezt a helyben szerviz keresését sose értettem, ha csak Bécsben van jó szerviz, akkor oda kell vinni. Sokan felhívnak, amint megtudják nem Bp, már nem is jön a kocsi, mikor egy-egy kerület ugyanannyi, mint kijönni Pestről.De maradjunk a témánál, próbáld itt:
ToyoTeam GarageMozgó autójavító szolgálat - autóvillamosság, autószerelés
-
rob210
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #10422 üzenetére
szereldmagad.hu ha volt már a kezedben csavarhúzó
-
Dorian
félisten
Vigyázat, valószínűleg alap-kérdés következik
Ha azt látom, hogy a hűtőfolyadék (az a rózsaszín lötty a motorháztető alatt) szintje az low szint alatt van, akkor mi a teendő? Honnét lehet tudni, hogy milyen van benne? Vagy mindegy, csak színben stimmeljen?Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
No.01
őstag
válasz Dorian #10429 üzenetére
Ez tenyleg eleg noob kerdes mar ne is garagudj
Ha low akkor tolts utanna, de legfokeppen ellenorizd mert ha eltunt az nem jo es hosszabb tavon lehet belole komolyabb gond is.A szin maga nem jelenti sajnos azt, h a 2 loty valoban ugyanaz lesz. Tudtommal a Toyotanal 2 kulonbozo letezik (ha meg valoban ugy van)
Az egyik hybrid "specifukus" ami igazabol annyiban kimerul, h super long life (SLLC) igy cserelni 5 evente vagy 90e km utan ajanlott.
Van a sima, (LLC) az nem jo a hybridekbe. Ott a csereperiodus kevesebb. Tan a fele... -
Dorian
félisten
Holnap elviszem szervizbe, mert fogalmam sincs, hogy eddig mennyit hígítottak rajta vízzel, és pont most jönnek a nagy hidegek. Gondolom ott be tudják mérni a paramétereket.
1,5 éve van meg, vételkor megnéztem rendben volt a szint, most a low jelzés alatt van 1,5 centivel.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
válasz Dorian #10432 üzenetére
Benzínkúton is ingyen kimérik ha kéred. A fontos az hogy nézegesd néha hogy fogy-e.
1.5 év alatt min szintre az még nem vészes de elvileg zárt rendszer. Érdemes megnézni a kupakot hogy jól zár.
Nálam Avensisbe fogyott a víz és szerelővel megnézetve a hűtő eresztett cseréltettem, igen sérülékeny elég hozzá egy kavics és ki tudja lukasztani. -
Dorian
félisten
válasz MasterDeeJay #10433 üzenetére
Szerelő megnézte, utánatöltött. Megnézte akkor már, hogy a tartály nem ereszt-e, de az rendben van. Viszont észrevette, hogy a klímagáz ereszt. Szóval majd a tavaszi kerékcserére ha viszem, azt is megcsináltatom.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
vbbb
addikt
Üdv! Tudtok olyan megbízható magyar oldalt ajánlani ahol lehet új hátsó lámpákat venni utánvéttel? Viszem haza a kocsit és honosítani szeretném, ezért le kéne cserélnem őket. Köszönöm! Toyota Avensis kombi T25 (2007)
-
vbbb
addikt
válasz molnarpeter #10436 üzenetére
köszömöm, megnézem!
-
gorgo
őstag
Első havas napom a Toyóval. Jól derekasan meg is szopatott!
Vezető oldali ablaktörlő elég nagy felületet töröl, hát sok havat tolt ki oldalra, ahol az egyre csak szaporodott. Blokkolta is a lapát mozgását, szépen fél centinként beljebb esett a végpont. Igen ám, de az egész kar elmozdult a forgató csonkon, így ellentételezésként a másik oldalon, motorház felől meg tovább kiment. Elment a szinkron egyre jobban, míg nem középen faszául összeakatd a két lapát. Csúcsforgalom, havazás, hol a retkebe álljak meg???
Pirosnál megoldottam. B+, egy harmatos fófing odébbfújja kis túlzással, olyan lazán mozgattam a kart a csonkon, hogy nem is meglepetés. Na jó, gyerünk tovább.
10 perc múlva az eset megismétlődött, ám ekkor már enyhe volt a havazás, és NEM GYŰLT fel a hó, nem blokkolta a lapát mozgását. Ennek ellenére az megismételte a mutatványt a Rákóczi híd előtt. B+
Aztán 10 perccel később, minden előzmény nélkül ez történt, ezt már le is fényképeztem:
Ezen már legalább hangosan röhögtem, majd azért persze anyáztam is. Azért ezek a buzi japók kissé alacsonyra vették a tűrését az ablaktörlőnek, már előre félek, nyáron egy nagyobb bögöly vagy cserebogár nekimegy aszélvédőnek, ott döglik meg, az ablaktörlő meg megmakkan miatta.
Most menjek vaskos Deákokért megcsináltatni ezt a szart? Házibarkács ötlet?[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
rob210
nagyúr
Ez már volt piszkálva arra a nyakamat teszem.
Konkrétan eldarálta a rücnit a kúpos tengelyen.
Nem a ajpókkal van a baj, hidd el, csak valaki szakértelemmel nyúlt hozzá.
Bár az is lehet, hogy csak körberohadt a tengely, de kb. ez fordul elő az esetek 1%ban a 99% a hozzánemértés miatt van.
Miinél előbb le kell venni a kart és megnézni a tengely és a kar belső fogazását.
Ha teljesen ledarálták egymást akkor sajnos csere vagy ékpályát kell bele vágni és ékesen megoldani, de ezt ne te csináld, mert ott nagyon figyelni kell a beállításra.
Nem olyan nagy hiba ez hamar és olcsón orvosolható.Renault power
-
gorgo
őstag
válasz rob210 #10439 üzenetére
Mindegy, úgy is be kéne jelentkeznem a szervízbe vele (csak reméltem hogy olajcsere előtt külön nem kell). Rendesen hordták amúgy a márkaszerívzbe, és 5 éves, nem épp normális jelenség. Ha 20 éves lenne nem csodálkoznék semmin. Nem egy erős konstrukció, ha ennyi idő alatt ledarálja a fogazást/akármit.
Néztem a felfogatást, egyszerű hatlapcsavar, remélem hozzá lehet férni, és nem kell leszedni a motorháztetőt (elsőre ettől féltem).
Másik kedvencem az ablakmosó spriccelő. Ott is hagytak a japók 1.2432 millimétert a takarórács és motorháztető lemez között, onnan kéne kispricceljen a drága. A japán az külön állatfaj..."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
gorgo
őstag
válasz molnarpeter #10442 üzenetére
Nem volt tudtommal.
Toyota Mayer Budakeszi. Oda vinném ez van legközelebb, remélem nem beszéltek le róla, de ha nem ajánlott, mondjátok!!"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
gorgo
őstag
Aztán eszembe jutott, legutóbbi nagyobb fagy alkalmával jól lefagyott. Előtte jól lepucoltam az ablakot, és nem nagyon tűnt fel, hogy totál oda lenne fagyva.
5 perc alatt megcsinálták, és ha csak ennyi, ezért kár volt bemenni, legközelebb nekem is 5 perc. Köszönömért, szerencsére."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Greentea
senior tag
Sziasztok!
Hátha valaki tud segíteni vagy látott/hallott már hasonlót
Adott egy 35ezret futott Toyota Auris, és úgy 1-2 hete kettő, kopogó/ütő hangot hallok minden második/harmadik erőteljesebb gyorsításnál és lassításnál (megálláskor) jobb elölről.
Szervízbe elvittem, futóművet megnézték, nem kotyogott - se semmi egyéb, szóval nem találtak semmit, viszont azóta is hallom.
Sikerült felvenni: [youtube] Ennyi hallatszik összvisz mindig.Valami ötletetek van esetleg? Így ami kapásból eszembejutott az a féknyereg/fékbetét, vagy esetleg féltengelycsukló de kilométerhez viszonyítva utobbit erősnek érezném..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs