- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen videókártyát?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
Hirdetés
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
akoska07
nagyúr
Igen,örömmel olvastam az SLI támogatást.
És azt is örömmel olvasom,hogy az SLI-vel csökkenthető lesz az az érték.
Mintha nekem találták volna ki.Sajna engem nem érint az amd megoldása.
Remélem elég jól muzsikál majd az SLI is.
A 4Gb vram az mennyire lehet majd határon ?Mondjuk előzetes infók alapján egy 970 volt megadva ajánlott vga-nak.
Akkor elég lehet a kártya,pláne SLI formájában.Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé
-
kikikirly
senior tag
Abu ha jól tudom a játékok 4 magos processzornál a Hyper Threadingből a játékok nem tudnak profitálni,legalább is néztem már több i5-i7 tesztet,legutóbb most a napokban i5-4690K 4,7 GHz és i7-4790 4,7ghz-n és nem volt szinte semmi különbség vagyis olyan minimális eltérések voltak mindkét oldalon ami mérési hibának látszik.A VR tud valamit kezdeni a HT-val,vagy ugyanúgy semmi plusz teljesítményt nem ad hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Minek kell a jelenet számolásához a fejpozíció?
Ha meg a képalkotáshoz kell, mi lesz abból ha a modell háromszögeit, egy nézöpontból számolja, a vágását shadinget és tükröződéseket meg másikból? (hgyengébbek kedvéért arrébb rángatod a kamerát miközben már levágtad a képből kilógó háromszögeket)Utolsó ultimate kérdés: ha ez ennyira nagyszerű találmány, és állítólag nagyon nagyon sok lagot megspórol, mért nem használták már eddig is egeres bevitelnél gyors fps-ekben?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Már hogyne csökkenthetné? Ugyanaz a beviteli eszköz...
A gond nem csak a kivbágással van, hanem eleve a képalkotással. Szóval találd ki hogy torz lesz a képe ilyenkor a rendernek, vagy gyaklorlatilag alig tudnak időt nyerni a későbbi kiolvasással.
Mint mikor valaki rángatja a kamerát fényképezés közben, csak itt máshogy fog lecsapódni az elmozdulás. (mondjuk vertex shader közben, vagy tükröződésnél, árnyékoknál nem is abból a nézőpontból számol amiből a háromszögeket)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
kikikirly
senior tag
Az világos hogy nem függ tőle,működik olyan procin is aminek nincs.Pont azt kérdezném hogy tudja e használni,gyorsabb lesz-e tőle.Van alkalmazás ami nem tudja használni vagyis nem gyorsul tőle semmit sem,sőt olyan is van ami lassabb tőle de ezt te is tudod.Megfelelő Alkalmazást feltételezem tudnak írni hozzá ha van értelme.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Akkor a fényképezővel se torzul a kép, ha menet közben berántom? Jó lenne ehhez az alapokkal tisztában lenni. A low level nem fog változtatni a kép kiszámolásán, se azon hogy 1 fix fejpozícióbol számolnak mindent...
Vagy neked az is jó, hogy az objektum csúcspontjai X helyen vannak, de az árnyékát vagy a textúráinak a megvilágítását már másik pontból számolja?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Minden játék úgy működik, hogy a képkocka számítás előtt lekérdez egy pozíciót. Már vagy 25 éve...
Amikor kiadtad hogy draw, onnantól kezdve nem lehet változtatni rajta büntetlenül. (se low levelben, se vr apiban és egyetlen shader futószalagos megjelenítésben sem, előtte eddig is lehetett)
Mivel mindent a kamera pozícióból számolnak egy képnél, olyan mintha azt mondanád, hogy süti sütésnél neked nem kell tojás(vagy csak 1), a többit majd a végén ráütöd, ha kisült a süti.Vagy ha megmondod konkrétan a futószalagon mi az a pont és a képalkoztásnak nagyjából mennyi százalékán spórolható meg a lag, hinni fogok neked. (csak hogy legyen valami konkrét állításod is amit utána bárki hozzáértő szétcincálhat )
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Jobban örülnék ha tisztában lennél az alapokkal és értenéd az aggályaim...
Eddig is meg lehetet tenni, hogy közvetlen kirajzolás (a sokat emlegetett draw call) előtt még egyszer lekérdezed a legfrissebb pozíciót, de ezután se változtathatod meg már kirajzolás közben.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Aztán nehogy majd a mérések mást mutassanak jó szokás szerint...
HBM is hogy be lett harangozva, aztán lett ám pukk[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Ja, arra hbm2-re, amit a csúcskategóriába belerak, a többit meg olcsón elszórja gddr5x-el.
A lényeg hogy majd ha lesznek erről teszteredmények és ha kijön hogy jócskán kissebb lag van amd-n mint nvidián, akkor lesz majd alapja a nagy belengetésnek. Addig ugyanolyan mese, mint a DX12-ben sokkal jobb az amd és előtte sok más dolog.
Tudom csak addig kell trtani a hype-ot, amíg az ember megveszi a kártyát reménykedve, ha utána pofára esik az már kit érdekel.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
És ennek semmi köze a timewarphoz, mert azt külön kell végezni.
Az AMD-nél a Latest Data Latch gondoskodik arról, hogy a timewarp a megfelelő időben kapja meg az utolsó fejpozíciót, ugyan úgy ahogy az NV-nál a Context Priority.
A Context Priority a timewarphoz kell, de csak az NV-nél, mert az AMD hardvereinek nem kell megvárni a rajzolád befejezését.
Az egész timewarpnak az a lényege, hogy megvárja amíg mindennel elkészül a GPU, aztán a legfrissebb fejpozíció alapján igazít a képen, közvetlenül mielőtt kimenne a kép a VR szemüvegre.
Jack@l: Igen csak ennyi az egész, de azért fontos, mert a fejforgatás esetén érzékelhető késleltetés az, ami nagyon zavaró tud lenni VR-ben.
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
Nem stimmel valami... abban a két legokosabban benne van kedvenc sakálunk! Ha ő azt mondja, hogy ez probléma, akkor márpedig az probléma még akkor is, ha az iparág két zsenije ezt másképpen látja! Szerintem akkor jársz a legjobban, ha lefordítod a kételyeit angolra, és elküldöd nekik, hogy tudjanak tanulni belőle!
Szerintem tuti azonnal felveszik a stábba... elrettentő példának! Neked utalja majd a fizetése 50%-t, és mindenki jól jár! Főleg mi, mert legalább eltűnne innen!
www.smart-bus.hu
-
Dyingsoul
veterán
Olvasgatván a cikket és a hsz-eket azért elég sokmindent meg lehet tanulni ezekből a kommentekből, ha az ember picit is hajlandó odafigyelni a másikra, ne idegesítsd fel magad az olyanokon, akik nem képesek elfogadni a tényeket!
Egyébként csak ötlet szinten felmerült bennem az, hogy nem lehetne-e megjósolni a következő kameraállás pozícióját mondjuk az accelerometerrel és a többi szenzor segítségével? Teszem azt a fej bizonyos sebességgel mozdul egy vektorba, a következő képkockát egy bufferbe ki lehetne rajzolni (vagy ha a teljes képkockát nem is, akár alapvető számításokat elvégezni ebbe a bufferbe)?
Ezt a feltevést arra alapozom, hogy ha a fejed egy bizonyos sebességgel mozog, vannak helyzetek amikor nem tudod pontosan megállítani, elletve nem állítod meg olyan gyorsan, ahogy akarod. Példának hoznám fel akár egy BF jelenetet vagy alien isolation jelenetet.
Ha pedig egy adott tárgy felé pontosan fordítod a fejed, kb egyenletes sebességgel mozog a fej, esetleg meg lehetne írni úgy ezt az algoritmust, hogy adott fejmozgási sebesség fölött bekapcsol a "kamera jóslás" ami rajzolja a buffereket. Esetleg folyamatosan menne ez a jóslás egy bufferbe és megjelenítés előtt lenne egy ellenőrzés, ami ellenőrzi a jósolt pozíció helyességét és ha nem helyes, elveti azt és számol a szokásos módon.
Az async timewarp (?talán?) hasonlóan működik az én elgondolásomhoz, de az enyém abban különbözik, hogy konkrét bufferbe dolgozna és ha lehetséges teljes képkockkákat előre számolna és a sikere teljes mértékben a jósló algoritmus pontosságában rejlene.
Csak ötletelek, de lehet, hogy teljesen hülyeséget beszélek ezért kérdezlek téged, hogy szerinted lehetséges-e ilyesmi (vagy esetleg meg is valósítottak már valami hasonlót?).
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Digitális detox a Nokiától
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel