Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Csillaghajó ihlette az AYANEO eGPU-ját
ph A GD01 talán az első megoldás, ami nagyon komolyan vette a külcsínt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4121 üzenetére
Ez igaz, feltéve, hogy Bécsben elsőre tökéletesen megoldják, és a Bécs is 2 út, mert egy telószervizt nem fogsz tudni ott helyben megvárni. Ott is csak átveszik és egy későbbi időpontban mehetsz érte. Jobban megéri inkább elpostázni nekik a tagot és majd visszapostázzák ha kész, én tuti nem utazgatnék oda. Amúgy amit a Berguson csinált az esetedben az valóban gáz, de ettől még máshol simán mehet gördülékenyebben is egy ilyen ügy. Olyan kereskedőtől kell vásárolni aki tudja szerelni is az eladott portékát. Egyébként ilyen erővel bármilyen márkával be lehet szopni, ha a telót nem tudja megjavítani a kereskedő akitől vetted a bringát. Vagy legalább is elhúzódhat mint esetedben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4129 üzenetére
Való igaz, hogy a forgalmazó dolga, hogy figyeljen a partnereire, legalább is akire sok a panasz, azokkal nem érdemes együtt dolgozni. Nyilván a Rock Shox esetében nem tud mit tenni egy hazai kerékpár forgalmazó, de azt megteheti, hogy azt mondja egy kereskedőnek, amennyiben nem kezeli jól az adott kerékpármárkához kapcsolódó garanciális ügyeket, elveszi a forgalmazás jogát. Ugyanakkor a Berguson a Merida legnagyobb kiskerpartnere itthon. Feltételezem, hogy amúgy valamit jól tudnak csinálni, különben nem adnának el annyi bringát. Persze én azt is megértem, hogy esetedben ez nem volt annyira gördülékeny és vevőbarát, de azért azt se felejtsük el, hogy a tavalyi szezonban elég brutális leterheltsége volt a kerékpáros szakmában dolgozóknak. Nyilván ez is közrejátszhatott abban, hogy hosszabb időbe telt annak a telónak a javítása. Én ismerem a Meridásokat, jó srácok, nem legalja brigád. Bár minden márkát így képviselnének idehaza!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4132 üzenetére
Én nem ismerem a Bergusont személyesen, csak látomásból, hallomásból, annyit tudok róluk, hogy iszonyat sok bringát eladnak, vevőtalálkozókon kb minden díjat ők kapnak. Olyan nagyon problémákat sem hallok felőlük. Ettől még nyilván neked ez nem volt jó tapasztalat, hogy kétszer 2 hetet ott volt a bringád, még az is előfordulhatott, hogy nem a tényleges okot mondták, hogy miért volt ott annyi időt a bringád, ezt már nem fogjuk megtudni, az is lehet, hogy a kommunikáció volt rossz, egyik elfelejtett szólni a másiknak. Annyit tudok neked mondani, hogy ami tavaly a kerékpáros szakmában történt a váratlan és brutális volt, iszonyú leterheltség mindenhol, fejetlenség nyilván előfordulhatott bárhol, szóval ez nem egy átlagos év volt és nem is csak ez alapján kell megítélni a hazai kerékpáros szakmát. Ami a Merida garanciális szervizhátterét illeti, Dr.Bike, hát nem tudom milyen nyomkodógépről beszélünk, de szerintem ilyet amúgy senki nem használ, legalább is én még nem láttam szervizben ilyet sehol. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem létezik, főleg tesztlaborokba, de az biztos, hogy a teleszkópszerviznek nem kelléke. A Dr.Bike-ban olyan arcok dolgoznak akik brutális több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, főleg a hidraulika területén, de nyilván bárki hibázhat. Én mondjuk a Meridát ebből továbbra is kihagynám, mert itt a Rock Shox-al és annak a hazai garanciális hátteréről beszélünk. Akárhonnan is nézzük, a legjobb az, ha a kereskedő ahol veszed, ért mindenhez. Ilyen viszont valóban kevés van. Egyébként külföldön is sok esetben úgy működik a teló szerviz, hogy elpostázza a kereskedő a hivatalos szerviznek az alkatrészt. Persze ott is vannak boltok akik saját maguk megoldják mert értenek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Somatom #4133 üzenetére
A Meridát nem lehet kihagyni, mert ez egy Merida kerékpár, a Merida választotta bele ezt a telót és a Merida vállalt garanciát a bringára. Igazából nekem tudnom sem kéne, hogy hogyan működik a szervízelési folyamat. Odaviszem a bringát, megjavítják, elnézést kérnek, elhozom a bringát, ennyi. De, két és fél hónap semmiképpen sem reális egy ilyen javításra. Az meg pláne nem reális, hogy milla fölötti bringánál az vásárlóval teszteltetik, hogy sikefült-e megjavítani a telót. Nem a Te műhelyedről van szó, hanem a RockShock hivatalos szervízéről, tehát egy specializált telószervízről. Egy telót pedig nem olyan bonyolult ellenőrizni, hiszen csak nyomkodni kell. Erre elég egyszerű gépet csinálni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4136 üzenetére
Ugyan ezt a telót választják még kb ezer másik bringába. Értem a gondolatmeneted, de ez sajnos nem így működik, hogy az adott kerékpármárka adja garit minden alkatrészre. Ez külföldön sem így működik. A kerékpár gyártó a vázra adja a garanciát, mert azt gyártja! Az összes többi alkatrészre az adott alkatrész gyártója adja a garit! A Te esetedben ez a Rock Shox volt és nem a Merida! Ez jogilag így van, ezen persze lehet zsörtölődni, de nem tudsz ezzel mit csinálni, a világ bármely pontjára mehetsz kerékpárt venni, egy teleszkópra neked semelyik kerékpár gyártó nem fog vállalni garanciát, csak az adott teló márkaszervize. Ezt meggyorsítani csak úgy lehet amit már többször leírtam, ha a kereskedő akitől vetted a bringát, tud telót javítani, ez esetben nem küldik sehova és megkapod azt a kényelmet és gyorsaságot amit amúgy joggal elvártál. Én nem mentegetni akarom a kereskedőt, aki miatt 2,5 hónapig húzódott a telójavítás, csak azt mondom, hogy ez nem a Merida sara.
Egyébként volt pár olyan bringa ahol a telóra is a kerékpár gyártó adta a garit, pl ilyen volt anno a Bionicon, és a Specializednek is volt régebben saját telója. Illetve van a specinek a mai napig részben saját telója, a Fox-al közös Brain. De a Meridának nincs saját telója, épp ezért ez ügyben nem ők az illetékesek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4136 üzenetére
Volt nekem is Merida kapcsán garis ügyem, mármint én intéztem, mert tőlünk vásárolták a bringát. A Manitou villa elkezdett kotyogni, Meridának írtam egy mailt, közölte, hogy a Boneshaker a Manitou forgalmazója, menjek oda. Elvittem hozzájuk a telót, 2 nap múlva kész volt, villa lábat cseréltek. A tulaj kb 3 nap múlva vissza is kapta a bringát. Egy olyan tagot mint a tiéd, pillanatok alatt megcsináltuk volna ha pl a bringa tőlünk van. Van hozzá egy nagy doboznyi cuccunk. Pár nap max és bringázol.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4144 üzenetére
Nyilván nincs rendben, de az sincs rendben, hogy az egész magyar kerékpáros szakmát kutyaütőnek, meg legalja brigádnak degradálunk, csak azért, mert volt egy negatív tapasztalatod egy garanciális Rock Shox taggal és a Bergusonnal kapcsolatban. A Dr.Bike egy nagyon komoly tapasztalattal rendelkező szerviz, meg is csinálták azt a tagot ha jól értelmezem. Ez az állítás, hogy azt a telót nem tudják itthon normálisan javítani, nem igaz! Ugyan úgy az sem igaz, hogy a Merida hazai képviselete legalja brigád lenne. Egyébként a kerékpárnál is úgy működik mint egy autónál, beviszed a kereskedőhöz, és ő intéz mindent ami garanciális, neked valóban nem kell tudnod, hogy melyik alkatrész hova tartozik, függetlenül attól, hogy amúgy jogilag bizonyos alkatrészeknek megvan a saját maguk garanciális szervize. Sajnálatos módon nálad valami miatt elhúzódott az ügyintézés. De mint mondtam ez egy kereskedő a sok közül, ráadásul egy különösen leterhelt időszakban. Továbbra sem gondolom, hogy a Meridát kéne ezért fikázni, azt meg pláne nem gondolom, hogy mindenkinek Bécsbe kéne mennie bringát venni, mert itthon aztán csak kutyaütők vannak a szakmában. Elfogadom, hogy volt egy rossz tapasztalatod, de azért túlzásokba sem érdemes esni. És ezt úgy mondom, hogy nekem jelenleg semmi közöm a Meridához! Ismerem őket, dolgoztam is olyan kereskedőnél ahol árultunk Merida bringákat, de ennyi. Azon kívül, hogy nekem is Merida bringáim vannak, amiket amúgy vettem, nem kaptam ajándékba tőlük szponzorációként, semmi közöm a márkához. Tehát semmi érdekem nem fűződik ahhoz, hogy védjem őket akkor is ha tudom, hogy nem kéne. Az én tapasztalataim kifejezetten jók, ellenben tudok olyan márkákról ahol fél évet meg egy évet kellett várni a garis alkatrészre. Akár külföldről vásárolt bringa esetében is találkoztam már hasonlóval, szóval ott sem megy azért mindig minden úgy mint ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Nyilván egyetérteni nem fogunk, Te továbbra is ragaszkodsz ahhoz, hogy kutyaütők, legalja brigád stb. Mondhatok én akármit, szóval engedjük el a témát. Nincs értelme ezen rugózni.
StLui : A radwelt nyilván külön kategória, több ezer bringa készleten stb. Nem mondom, hogy feltétlenül rossz döntés oda menni, főleg mivel magyarok is dolgoznak ott, tehát még az esetleges nyelvi nehézségek sem jelentenek gondot. Viszont mint említetted, ha nem garis, jelentősen drágább. Ha meg garis, utazgathatsz. És azért külföldön sem minden bolt olyan mint a Radwelt, viszont ha bármihez hozzányúlnak a bringán, az legalább háromszoros szorzó árban. Autó nyilván más kategória, mivel "picit" több benne az alkatrész mint egy bringában, de akkor még egyszer mondom, nem kell külön rohangálni sehova, a kereskedő intéz neked mindent, az persze, hogy mennyi idő alatt és milyen igényességgel, ez már a kereskedőn is múlik. Mindenhol előfordulhatnak fennakadások, kelletlenségek, de egyből mindent és mindenkit lehúzni a szakmán belül, szerintem nem kéne. Ilyen erővel akkor autót se vegyél itthon, ismerősömnek simán összetörték az autóját márkaszervizben és el akarták sunnyogni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4148 üzenetére
A Berguson nyilván nem kezelte ezt az ügyet kellően precízen. A Merida képviseletnek pedig semmi köze a Rock Shox telódhoz, tudom, hogy Te ezt másképp gondolod, de ez ettől még így van. A Dr.Bike feltehetően nem cserél rögtön full service kit-et, mert általában az alap kit is elég egy ilyen hiba orvoslásához, a Te esetedben nem volt elég, ez még tetézte a bajokat. Ettől még a Dr.Bike precíz és jó szerviz és rengeteg ilyen telót javítanak, minőségben. Nálunk heti szinten, szezonban, 5-10db tag van javításon, nyomkodó gépünk nincs, de konkrétan 1 azaz 1db tagot nem hoztak vissza tavaly. 1db villa volt ami visszajött, kinyomja a szimmeringet, hiába cseréltünk ki benne mindent, utána is ezt csinálja. Végül kiderült, hogy volt vele egy baleset, feltehetően akkor szenvedett olyan belső károsodást ami miatt már nem tudta tartani a levegőt, kapott akciósan új villát. A kollégám 20 éve szerel telókat, de nyomkodógéppel még nem találkozott amúgy. Elnézést kérnie itt a Bergusonnak kellett volna, az mondjuk valóban érdekes, hogy semmit nem ajánlottak fel kárpótlásul, amiért ennyit kellett várnod. Az biztos, hogy ezek az ügyek általában sokkal gyorsabban is tudnak menni, vagy lehet én dolgozom mindig "rossz" helyen, ahol nem tapasztalom ezt a sok negatívumot. Úgy gondolom, hogy a téma alaposan körbe lett járva, ehhez egyebet hozzátenni nem tudok. Esetleg annyit, bár már ezt is mondtam, hogy ott vásároljon mindenki ahol rendes szerviz háttér van.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Somatom #4160 üzenetére
Manual-ba felhúzni a bringát nem egyszerű. Sokan építenek manual gépet, gyakorolni, abba is a rendes bringát kell berakni, most láttam videót, ahol a stucni maguk felé fordították először, és az első kerék alá emelést raktak, hogy könnyebb legyen felhúzni [link] (pedig ők nagyon jó bringásokk az átlaghoz képest, nagyon komoly terepeken lemennek, szóval igen ebike-ot még nehezebb felhúzni amíg erőből próbálod pláne
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4160 üzenetére
A manual nem olyan könnyű, analóggal sem. Először is meg kell tanulnod egykerekezni, majd ha már az megy, utána jöhet a manual. Elektromossal valóban nehezebb megtanulni, de nem lehetetlen. Nyilván a nagyobb súly miatt nehezebb kirántani az elejét, de simán kivitelezhető, sokaknak megy. Sokat kell gyakorolni, meg kell találnod a megfelelő rásegítési és sebesség fokozatot hozzá, mármint az egykerekezéshez, ha az megy stabilan, utána a manual már hamarabb fog menni.
-
StLui
veterán
válasz Somatom #4230 üzenetére
analóg bringán a 30-at kiköpöm a tüdőm módban tudom hosszabb távon tartani, 20-25 között meg sétabiciklizés, ugyanott azóta analóggal járok melóba, mert gyorsabban haladok kevesebb erőkifejtéssel, nyilván alacsonyabb tempónál kisebb a különbség. Ilyen távon, 3,5 km, még a 3-as gumikkal is tartom a 30-at analóggal.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #4305 üzenetére
Mivel 30kmph alatt haladhat smkp is bringaúton, ezért a teljes kitiltásával nem mozdítanák előre a környezetbarát közlekedés terjedését. De a hazai hatóságok rugalmasságát ismerve, (ahol sokáig kiegészítő a féklámpa is tiltott volt) nem csak a 60al száguldozó bafangost, hanem unblokk az összes 25 felett haladni képes speed pedelecet fogják csesztetni ha bringaúton mész.. de ez csak tipp, nem tudok semmit biztosra.
Azonban azt is megnézném, ha a gyorsforgalmin a bringaút helyett a külső sávban megyek hány autós fog szétdudálni h takarodjak a bringaútra...
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #4308 üzenetére
Sajnos én úgy gondolom, h ami késik nem múlik, és ha elterjedtebb lesz az ebike-ozás, akkor biztosan rá fognak állni jobban a jövőben.
Nekem ahol vettem a sajátomat ott mondták, hogy legyen nálam vagy eredetiben vagy lefényképezve legalább a gyártói műbizonylat, ami tanusítja h a bringám megfelel az eu-s szabályoknak. Az eladó srác szerint a balaton körül volt már vásárlója aki ellenőrzésbe futott bele, de amúgy az országban még nem jellemző, viszont az osztrákok nem csípik a tuning járgányokat a fertő tó körül. Én mikor körbementem tavaly még a határon se szólt hozzám senki. Ettől még simán elhiszem, hogy nem kultiválják az épített 25+-os bicókat..
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #4317 üzenetére
"ez a 45 a vége."
És akkor te így használod h a kerékméret el van állítva? Csak mert így nem mutatja a sebességet rendesen, meg a beleszaladó kilómérterek sem a valóságot mutatják. Ebből a szempontból lehet tényleg jobb lenne az ausztrál szabvány, és a gyári kerékméret, már ha tényleg be lehet állítani más régióra is..
-
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4339 üzenetére
Konkrétan ez van neked?
-
CragON
aktív tag
válasz Somatom #4335 üzenetére
Nekem 4 ajtós, lépcsős a hátulja az autónak. Ezek a fajták sajnos nem jók szerintem.
[Bár ez] talán jó lehet, viszont a bringa eltakarná a rendszámot és a lámpákat.
Biztos nem szabályos.#4337 hzd
Nem billeg nagyon? Bár ahogy írod egy kisebb női váz az lehet nem gond.
Nekem egy L-s stereo 160 menne fel. -
axlfsi
veterán
válasz Somatom #4502 üzenetére
Ahha, okés, már kezdem is a műszaki dokumentációkkal a terveket 😁😉👍
Nyilván ilyet élő ember nem csinál egy Bafanggal (de mással sem).
Kérdés már csak az, hogy mivel ez nem járható út, de ha mégis találkozom a yarddal, mit kaphatok/mi a gyakorlat? 🤔
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4509 üzenetére
Egy gyárilag papírozott 50-es robogó is úgy néz ki mint egy 125-ös. Engem még se bringával sem pedig robogóval nem állított meg rendőr. Igaz hogy normálisan közlekedek mindenhol (többnyire).
(#4508) dugo_ aki a kresz szabályait betartva megfelelően közlekedik és viselkedik, annak sokkal kisebb az esélye egy igazoltatáshoz. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4512 üzenetére
Autóval se mindenhol megyek annyival, amennyivel a szabály szerint kellene (többnyire nem annyival megyek). Ahol élek (Győr), ott nagyjából tudom hol lehet gyorsabban menni a kelleténél, de azért még normális keretek között. Még soha nem büntettek meg gyorshajtásért, pedig több mint 20 éve vezetek. Idegenben meg egyszerűen betartom ahol csak lehet.
-
big-J
őstag
válasz Somatom #4630 üzenetére
"Teljes teljesítményen elkapar, vagy hanyatt vág."
Ez igaz, de csak rasegites eseten. Ha gazkar van rajta sokkal nagyobb skalan tud mozogni a testtartasod/sulypontod, es igy teljesen masfajta terepeken lehet menni, teljesen mas sebesseggel. Bar az emlitett cangan ha jol lattam nincs gazkar, de opcionak ramenne.
En gazkar nelkul tuti nem vennek ilyen bafangot (volt mar bafangom), egyszerulen tul kicsi az intervallum ahol jobb a gyarinal es ki tudod hasznalni az extra erot, hogy megerje.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Somatom #4633 üzenetére
Kinek mi sracok, kinek mi.
Ha nem tudok poccintesre kiemelni/elkaparni, en nem elvezem. Azt pedig meg lehet oldani 25-35 kilobol is, nem kell 120kg-os, ami ha radesik, palacsinta leszel.
[a bal oldali kar egy regenerativ fek, szep hangja van]
Ha nincs gazkar, akkor inkabb sima bringan megyek. -
baluka
tag
válasz Somatom #4630 üzenetére
Fully-n is van érteleme a 25 km/h--t meghaladó sebességnek, képzeld el a szitut: terepezel egy jót, ahol tényleg nem kell 25-nél gyorsabban menned, kiérsz a terperől olyan részre ahol épített utakon tudsz menni és ezen utak végén újabb jó kis terepezés vár rád, olyankor jól tud esni hogy nincs 25-ös korlátozás...
Saját konkrét példa: Sokszor feltekerek a Szent-Mihály hegyre, konkrétan a Hegyes-tetőn lévő Julianus kilátóhoz, ilyenkor autóval viszem a bringát Zebegényre, leparkolok a Duna parton, innen bringával fel a hegytetőre, majd a csúcsról lejtmenet Nagymarosra, onnan az autóhoz vissza már a parti aszfaltozott kerékpárúton tekerek, jój jön ott a nagyobb sebesség...
-
sxxorp
őstag
válasz Somatom #4666 üzenetére
Érdemes kilépni az öncentrikus szemléletből. Valószínűsítem, hogy nem én vagyok a nagy átlag, de rendszeresen előfordul, hogyha bemelegszek, akkor elérem, és tartósan meghaladom a 25-öt (ezért is írtam többször, hogy tök jó lenne, ha nem csak 25-ig segítene rá, mert soha nem fogom megszokni, olyan lassú. Kaptam is a kiiktatáshoz segítséget, de 1) a covid miatt a közlekedést indukáló személyes találkozóim száma erőteljesen lecsökkent, kevésbé téma, 2) egy nagyon megkímélt, de mégiscsak gen2 Bosch-motoros bringára nem fűlik a fogam ennyit költeni, úgy hogy ha jól tudom nem örökíthető a tuning). Egyetlen bringám nem gördült ilyen flottul, mint a KTM-et, tehát, ha belendül nem nagyon akadályoz, simán fenntartható. Törést az emelkedők, és a forgalmi akadályoztatás okoz, de ez evidens. Többnyire odafelé igazán jellemző, hazafelé van, hogy belesüppedek a kényelembe...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Renault, Dacia topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Autós topik
- Diablo IV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest