Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz F40 #4836 üzenetére

    Az akkunak jobb a magasabb áramerősseg, ha még 1:10 alatti arány alatt maradunk?

    Ezt többen félreértik a ceruzaakkus topikban is, vagyis ez a Ni-Cd és Ni-MH akkukra is vonatkozik:

    A gyártók által is ajánlott standard töltés, amikor C/10 árammal beviszünk 150 % töltésmennyiséget (a veszteségek miatt), ami értelemszerűen 15 óra. A feleslegben bevitt töltést az akkunak el kell tudni fűteni.

    Hiszen általában van maradék töltés is, azok a cellák nem 15 óra alatt lesznek tele, hanem már hamarabb, de azt a túltöltést is bírnia kell, ilyen relatív kis áramon.

    C/10 áram felett van a gyorstöltés, amikor már nem lehet a felhasználó által saccolt időre hagyatkozni, hanem valamilyen elektronikus túltöltésvédelemre van szükség, különben túlmelegedne az akku. Közepes áramon még csak időzítőt építenek be (legalábbis az AA/AA akkuk világában), nagyobb áramon további védelmi megoldások léteznek, ezt most nem részletezem.

    Ami az itteni témára vonatkozik, elektronikus töltőkről, töltésvédelemről beszélünk, ami azt jelenti, hogy C/10 áram felett sem tölthetné túl az akkut.

    Arról nem beszélve, hogy az autók generátora nem sokat "gondolkodik" ezen, indítás után azonnal rátolja az akkura végfeszültséget. Áramot nem mér, az annyi lesz, amennyi kialakul, az akku pillanatnyi feszültsége, belső ellenállása, illetve a generátor terhelhetősége függvényében. Ami jó sok, ha éppen nincs bekapcsolva más fogyasztó, ami elszívhatná az áramot.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák