- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr Bond 007
őstag
válasz cybercide #3450 üzenetére
Ugyanaz mint az Mxs 5.0 csak tesztelni is tud. Itt meg tudod nézni ér-e neked ennyivel többet: KATT
Otthonra sztem annyira nem létszükséglet a tesztelő. Ha már rég volt töltve ezt fel lehet dobni gyakrabban is, túl nem töltheted.Nem felejtik el áramszünetnél se, olyat biztosan nem fog csinálni mint a lidl-s töltőd. Lehet pólusra is tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz cybercide #3450 üzenetére
Ez egy régi szabály, amikor még kitekert dugóval kellett tölteni a pezsgő akkut, ami termelte a durranógázt.
Ezért elvileg először ráakasztjuk a pozitívot, utána minél távolabb a negatívot, hogy az esetleges szikra + gáz ne nagyon találkozzon. Levételnél ugyanez visszafelé.
Manapság ez többnyire nem működik, van elektronikus szikravédelem, dugót sem vesszük ki (attól még persze szivároghat a gáz, az erre szolgáló apró lyukon), nem pezsegtetjük. De azért odaírják, mint általános biztonsági szabályt, amivel a gyártó elhárít minden további felelősséget.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pimmi
senior tag
aldis töltő update
egyébként nem értem az aldis töltőt, ezt a magas töltést csak akkor mérem mikor már a cha felirat van, de most megnéztem egy másikat is mert haver is vett egyet, annál is ugyan ez, 15.3V ig felment, de az is csak a CHA feliratnál és a keret villog még. , kérdésem , azon kívül hogy az auto elektronikának árthat, az akkut is tönkre vághatja?
Én ezt a töltőt már kb 1 éve használom rendszeresen, és mikor írtam róla, azt írtam minden oké vele, mert a cha alatt sosem mértem eddig. -
Kernel
nagyúr
Noha én nem vizsgáltam, de részinformációkat összerakva úgy működhet, hogy rátölt emelt feszültséggel, utána lekapcsol, ellenőrzi a feszültséget. Ha nem éri el a 14,4 V-ot, ismét rátölt, és így tovább.
Ami itt a lényeg, hogy a töltés nélküli feszültséget figyeli. Nem a kapocsfeszültséget korlátozza be mondjuk 14,4 V-on, majd azon tart egy ideig, mint más töltők.
Minden áramforrás behelyettesíthető egy ideális feszültségforrással és egy soros ellenállással:
Ebből következik, hogy hiába áll elő 14,4 V a külső kapcsokon, a töltőáram hatására a soros ellenálláson is esik valamennyi feszültség, tehát a voltaképpeni akku még nem érte el a kívánt szintet. Ha lekapcsolom a töltést, akkor meg tudom mérni ezt a "belső" feszültséget, mivel a mérőáram jelentéktelen, nem ejt feszültséget az ellenálláson.
Tehát ez egy ilyen koncepció szerintem, hogy addig "túráztatja", míg az akku lemezei elérik a szükséges potenciálkülönbséget. Így elvileg kevesebb idő alatt elérhető a teljes töltöttség, mint a 14,4 V kapocsfeszültségen korlátozott töltéssel.
Hogy ez jó az akkunak, vagy nem, mennyire pezsegteti, azt nem tudom (állítólag van valami pezsgés is). Felmerül az is, ha jó, akkor miért nem alkalmazzák más töltőknél is?
Az autó elektronikájának mindenesetre ennyi még nem számít, simán bírnia kell.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Ez jó, kösz!
Én csak a ZAP-nál tudtam a trükköt.
Boschnál a betűk 2 év 2 hónap elcsúszása miatt kétesélyes is lehet...
Sztori:
Egy barátom kirándulni ment a Peugeot 307 CW-jével (dízel). Pár km után kigyulladt a töltésjelző lámpa, 70km-nél megállt az autó. Végig esett az eső, lámpa, ablaktörlő, ventillátor ment. Segítettek rajtuk, kaptak egy kölcsön akkut, azzal mentek tovább, megérkeztek. Szereztek egy töltőt, felöltötték az övékét és a csereakkut is. Visszafelé visszaadták a cserét, betették az övékét, hazaértek, még a töltésjelző is sötét maradt. Tisztának tűnt a képlet telefonon keresztül, generátor, valószínűleg kefe baj, akkor gyulladhatott ki a töltésjelző, amikor már a gerjesztéshez sem volt elég az akkufeszültség, és akkor állt meg, amikor a gázolaj szelephez sem.
Hétvégén találkoztam vele, megmértük a multiméterével. Alaphelyzetben 12,8V, elvileg pedig nem is töltötték. :hm: Indítózáskor 11,5V alá nem ment (hihetetlen), aztán visszament 12,7V-ra és ennyi. Eddig stimmt, töltés nincs.
Rámértem a generátor kivezetésére, ott 0V. :huha: Az akku negatívjához, a motor/kasztni testjéhez képest is. :hm: Ez csak egyféleképpen lehet, megszakadt a vezeték, ami az akku plusszától megy az önindító plusz csavarján keresztül a generátorra. Odáig lennie kell, mert indulni indul. Na, megfejtve...még végül rámértem az akkura, amikor leállítottuk. 13V... :jajne: 3 perc múlva 13,07V... ez kész...egy pillanatra sem ment járó motornál 12,7V fölé, tehát nem volt látható töltés. Az akku üresjárati feszültségének meg sok lesz ez...ki érti ezt?Üdv Inhouse
-
cybercide
tag
válasz Mr Bond 007 #3451 üzenetére
Köszi a választ, mérlegelem a leírtakat!
Nekem az a lényeg, hogy áram kimaradás után folytassa a töltést és ne igényeljen felhasználói beavatkozást!http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
cybercide
tag
válasz crissprivat #3453 üzenetére
Volt olyan kedves K.Norbi fórumtársunk és hiteles infókkal látott el a töltőkkel kapcsolatban, így sikerült meghozni a döntést, hogy melyiket válasszam!
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
numera007
tag
Ha esetleg valakit érdekel, most akciós a CTEK komfort indikátor M6 és M8 is. A motoralkatresz.eu-nál
-
K Norbi
addikt
Ctek hatalma tegnap 17.30 kor vettem le az autóról!
Most ennyi van az akkuba: [link]Ennyi még soha nem volt! Van egy új töltési technikám.
Azt hittem rossz a multim. -
S. Laci
tag
válasz Inhouse #3466 üzenetére
Kíváncsi lennék ennek a kicsit szakmaibb miértjére. Nem kötekedni akarok, félre ne érts, hanem mert érdekel. Többek közt azért, mert én nem vagyok szakmabeli, (csak mezei autószerelő)de eddig ugye azt hallottuk, terjesztettük, hogy a nyugalmi feszültség lassú esése jó dolog. Másrészt pedig azért is érdekel, mert többszörösen érintett vagyok a dologban, ugyanis kettő saját akkum is hasonló, értékeket produkál. Egyik 3 hónapos, a másik kb 1,5 éves és épp a minap mértem töltés után órákkal 12,93 Voltot. Aggódnom kéne? Mégegyszer, nem vitázni akarok, csak kérdezem.
-
Inhouse
őstag
válasz S. Laci #3467 üzenetére
Arra jutottunk, hogy vízhiányosak ezek az akkuk, a sav besűrűsödött, ezért magasabb a nyugalmi feszültsége. A vízhiány pedig azt jelenti, hogy a lemezeket nem lepi el az elektrolit, szabad levegőn szulfátosodik. A kemény szulfát miatt a hasznos felület csökken (az elektrolit hiány miatt amúgy is kevesebb). A feszültség nem minden. 12,6-12,8V nyugalmi jó, alatta tölteni, felette reménykedni...
A múltkor fotóztam egy 14V felettit. Amikor olyan akkunk van, ami 13V, vagy afelletti, nem sok jót szokott eredményezni.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz numera007 #3340 üzenetére
Megjött a Lancol Micro-200 csoda nekünk is. Teszt alatt van, hasonlítjuk a DHC-BT301-hez (meg a 100-ashoz is). Eddig inkább kevesebbet mér a 301-hez képest. Egyszer meg is viccelt minket, a laza saru miatt, alig több, mint a felét mérte a másikhoz képest. Nagyon tetszik az indításteszt és a töltésteszt, a kis oszcilloszkópjával. A nyomtatást nem is értem, hogyan gondolhatták. CH340 soros-USB illesztő van benne, ennek van drivere az elektronikai oldalakon, pl. Hobbielektronika.hu, arduino topic elején, vagy a tavir.hu rs232 USB illesztők cikkben. Nekem Win7 64biten felment, de ekkor csak megjelenik, mint USB eszköz és kap egy soros port címet COMx. Kiolvasni egy soros port monitorral lehet, keresgéltem, ingyenes is biztos van, de nekem az első kettő nem működött. Viszont használom az Arduino IDE programot és abban van soros monitor. A megfelelő portra állítva, a Micro-200-on print data és megjelennek az adatok a képernyőn. Ezt el lehet menteni szövegként...de nyomtatás?
Az első tapasztalatok alapján mintha lenne egy bug benne, a százalék számítás nem stimmel, 547A-es mért és 680A névleges értéknél 47%, 235/300A-nál 61%???Üdv Inhouse
-
-
csiga8
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3475 üzenetére
Eddig 1 alkalommal megsemmisítették, 1 alkalommal visszaküldték a feladónak. Azzal jól jártam, mert újból postázva megkaptam.
-
Inhouse
őstag
válasz numera007 #3470 üzenetére
Ha téged, vagy bárki mást érdekel telepítés/szöszölés mentes módon az adatok mentése, csináltam egy kis programot a kiolvasáshoz. Végigpróbálja 2-től 35-ig (nekem eddig 8 és 9 volt a próbák alatt) a COM portokat, ahol talál eszközt, rácsatlakozik (más ne legyen soros porton csatlakoztatva, sajnos azonosítani nem tudja a program), egy gombnyomás és kiolvassa az adatokat, és le is menti dátum_idő_batt_test.txt néven.
Az kiderült közben, hogy minden mérés csak a saját típusát írja felül. Tehát ha mértél akkut és indítózást, meg töltést is, aztán egy akkut külön, akkor az akkumérés az új lesz, a többi marad...házi egy felhasználós használatban ez nem akkora gáz, de nekünk igen...lehet írok nekik egy mailt a kívánságokkal.Nem tudom, hogy volt-e már, de március 8-21-ig a Metro áruházakban a CTek MXS 5.0 (piros gombos a képen) töltő 19.999Ft.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3477 üzenetére
Úgy úgy! Szintén a posta!
-
DigitXT
félisten
Tegnap egy 1,5V-ra merült autó akksit élesztettem fel a CTEK-kel:
természetesen normál módban nem látta. Supply módban viszont
13,6V körül tart függetlenül a terheléstől, ha az <7A. 40 mA áram,
ha megindult, akkor sokat mondok. De pár perc múlva már 55 mA
volt. Szóval bizakodó voltam. Talán fél, vagy egy óra telt el, amikor
már ~4A-t mértem! Átkapcsoltam normál töltésre. 12,4V-ról indult,
feltöltötte: BT280-nal tesztelve a 480A indítóáramból ~91% maradt.
7,04 mOhm belső ellenállást mért, és 13,06V-on állt az akku.Na gondoltam, ezután még javíthatok rajta a Reconddal... Nos, ez
nem volt túl jó ötlet! Mivel azon kívül, hogy enyhén forralta a savat,
s korrodálta a BT280 csatiját romlott az indítóáram a kezelés után.
7,35 mOhm belső ellenállást mért... viszont ezt közvetlenül a töltő
leválasztása után teszteltem - magától is esett a fesz (13,32V-ról),
szóval végül is lehet ez egy mérési hiba, mert nem így kéne mérni.
(Felületi töltés eltávolítása, kevés A-es, konstans terheléssel, stb.)Persze, ez a mélykisülés amúgy is eléggé halálos tud lenni. Csak
hát ez van: az autó egyelőre áll, töltögetni sem igen volt lehetőség.Igazából csak azt akarom mondani, hogy jó ez a CTEK töltő na.
De ott volt talonban az orosz, ha nem kapná el a fonalat...Szerk: visszavonom! A korrózió nem a Recond alatt alakult ki.
(Csak korábban nem vettem észre, mert sötét volt a garázsban.)
Valószínűleg szarul csatlakoztattam rá, aztán ezzel hálálta meg...!
A BT280 krokodilcsatiján keresztül ment a töltőáram egész éjjel.[ Szerkesztve ]
-
op9
aktív tag
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, hogy Lidl-ben mikor lehet újra Ultimate Speed töltőt kapni?
Vagy nagyjából mikorra várható?
Kösz!How Bad Do You Want It?
-
csiga8
senior tag
Most a legutolsó akcióban vettem 2 db Aldis Auto XS töltőt.
Itt a fórumon a túltöltésről olvasok mindig, azért kíváncsiságképp teszteltem.
Autóból kivett akkut ( lerongyolt Bosch S3 55Ah, sokat állt használt, de talpra állított AGM Global ( Rocket) 68Ah, illetve zsír új Exide premium 72 Ah) mindkettő állandó 14,45V, vagy 14,85V-on tartja és CHA felirat megy. Akár napokig is.
Rendeltem egy (kínai) deszulfátort, és a "játszó" S3-ra tettem, amit műterheléssel időnként merítek, majd újratöltöm. Arra lettem figyelmes, hogy ha a deszulfátor ( 70 mA-s fogyasztó) is az akkun van, akkor a töltésnél ( CHA felirat alatt) kb 15 V-ig tolja, majd hirtelen abbahagyja a töltés, leesik valamennyire a feszültség és újból visszatolja 15 V-ig. Ezt néhányszor eljátssza akkutól függően 6-10 percig, majd átáll csepptöltésre. ( a deszulfátor terhelés nélkül napokig CHA felirat és rotyogtatja 14,4-14,8 V-on valahol)
A kijelző mutat mindenfélét, de valójában 13-13,4 V között áll meg. Az S3-on, ami a éledezik, azon a legmagasabb. Mindkét töltőt kipróbáltam mindhárom akkuval, a helyzet ugyanez. Deszulfátor terheléssel van csepptöltés, anélkül 14,4-14,8 V-on tartja CHA feliraton.
Aztán kíváncsiságképp kipróbáltam autóinkban, amikben van nyugalmi áramfelvétel. Egyedül az Octaviáét mértem, az 30 mA. A B7 Passat és a Seat Ibiza nyugalmi áramfelvételét nem mértem.
Az érdekes, hogy szinte ugyanazt "eljátszotta", mint amikor a deszulfátorral töltöttem a kiszedett akkut.
Az új, néhány hónapos Exide AGM és premium akkukat múszere szerint 13.3 V-on ( valójában 13.1 V) csepptöltötte, akár napokig. A 6 éves Exide excell akkun műszere szerint 13.0 V-on tartotta, ami tényleg annyi volt.Majd a hozzáértők kielemzik, hogy miért kell 30-70 mA műterhelés, hogy a töltő csepptöltő funkciója (is) rendesen működjön.
Mindenesetre így, hogy kiismertem, már nem akarom visszavinni.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Múlt héten én is meglepve tapasztaltam, hogy az LCD-s Lidl-s sem állt át csepptöltésre, 14,4V-on tartotta az akkut napok múlva is. Ezen az autón van már hetek óta, mióta megvettük, az autó áll. Néha elviszik (eddig kétszer), visszaáll, visszarakom rá. Eleinte simán átállt cseppre a végén...
Üdv Inhouse
-
pimmi
senior tag
-
v1rus
tag
Sziasztok!
Vennék (elsősorban) zselés akksis nagymotoromhoz egy csepptöltős "okostöltőt".
Két kérdésem lenne:
Az egyik, hogy a LIDL-féle Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 megér-e 10k-t nem a LIDL-ből 3 év magyar garival vagy csak a LIDL-s akciós 5k körüli árban érdemes megvenni?
A másik kérdés, hogy egy CTEK XS CPL-2054 szintén 10k-ért 3 év magyar garival jobb vagy rosszabb választás lenne, mint a LIDL-s?
Esetleg ilyen árban van jobb ötletetek?
Köszönöm! -
Kernel
nagyúr
Pont fordítva, úgy néz ki. Nála akkor működik normálisan, ha van rajta minimális terhelés. Ami egyébként nehezen magyarázható meg. Amit múltkor kifejtettem, abban legalább van valami logika, ebben nincs.
Normális működés alatt azt értem, hogy egy idő után váltson csepptöltésre, tehát csökkenjen a feszültség 13,8 V körüli tartófeszültségre.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Sőt. Tovább tesztelve.
Autóban ( motortér csati széthúzva) riasztó ki-be kapcsol, beül zenét hallgat, stb. A feszültség egy-egy pillanatban leesik akár 12,3 V-ig is, de szépen visszatölt, majd csepptölt úgyis, hogy rajta az akkun a töltő folyamatosan.
Ha a feltöltött akkuról leszedem, és újból felteszem az auto xs töltőt pár perc múlva, akkor már előfordul, hogy a CHA feliratnál megáll és 14,4 V, vagy 14,8 V-on tölt, nem mindig áll vissza csepptöltésre.
Ha viszont néhány percig használom az akkut ( lásd fentebb), akkor normálisan tölt és átáll csepptöltőre ha leszedem az akkuról, ha nem.
Szóval ez ezt tudja.
Még valami. Kíváncsiságból a merített akkura kettő Aldis XS töltőt tettem ( többször is) simán működik, nagyobb árammal tolja az akkut. Mostmár mindent kipróbálok alapon még az Ultimate speed is rákerült, akkor még nagyobb árammal tolta az akkut. Semmiben nem tett kárt. Az ultimate speed szépen kikapcsol, az XS töltőből az egyiket a töltés vége felé pedig leszedem, hogy azért ne baxxon oda nagyot az 55 Ah-s akkunak.
[ Szerkesztve ]
-
v1rus
tag
válasz Mr Bond 007 #3499 üzenetére
Köszi neked is és a többieknek is, úgy tűnik szerencsére olcsóbban hozzájutok egy LIDL-s töltőhöz egy hardveraprós kolléga által, úgyhogy végül az lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!