- Videós, mozgóképes topik
- Gaming notebook topik
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Három oldalról üveggel határolt minitorony huppant le az Antec tervezőasztaláról
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Megjött az én darabom is. Ez YASO-13815.
14,63V-ig tölt majd 13,63V-ra kapcsol. Töltőáram 1,375A. Jelenleg a konnektorból 2,37W-ot vesz fel. Talán még csökken, de már nem várom ki. A speckóját tudja.
Igazad van. Ár/értéke egész jó. A mai akksi felhozatalban elég sok a Ca-s akksi, így kárt nem tesz benne.
Nem fogom módosítani. Jó ez így. Egy robogóhoz tökéletes. A teszt egy 40Ah-s Ca-s akksin történt.
Nekem tetszik. -
csiga8
senior tag
Közben megtaláltam az ebayes eu dugvillás és még olcsóbb verziót, abból rendeltem mindjárt ötöt.
Motoros, autós társaknak ( barátok) olcsó, ötletes és hasznos ajándék. Szerintem.Egy 72 Ah-s Exide excell akkun van folyamatosan. Az autóba a szivargyújtó töltőbe dugható feszültség mérőt tettem. ( szintén kínai ) 13,5 V vagy 13,6 V-ot mutat akárhányszor nézem. A motorra is ezt fogom tenni, ha a kutyus netán megcsócsálja, nem olyan nagy kár érte.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Inhouse #3652 üzenetére
Éjjel kicseréltem az akksit. Az új nem csinálja ezt, s amúgy tartja a 12.8V-ot.
Manuál szerint 14.2-14.6V között kellene lennie a jármű töltőrendszerének... ezt
nálam, xenonnal hozza is. Alapjáraton sajnos merülés van, de amint van fordulat
az már 14V fölé viszi, viszont 14.4 fölött nem láttam. Szóval túl-/alultöltéstől már
nem félek. Külön említi a manuál a CTEK-et, hogy ilyen okos töltővel érdemes
tölteni, ha járművön kívül van, de legalább 14.7V-nál legyen feszültségkorlátozott,
mint az AGM mód a CTEK-en, szóval minden oké. Egyedül az lehet aggasztó,
hogy a fedkompok relatíve sokat zabálnak alvó módban is... Kb. 11 mA fejenként.Konkrétan együtt 22.3 mA-t mértem, lehúzva az utólagos fedkompot 12.3-at. De
a biztosítékot kivéve, tehát a gyári fedkompot is kilőve még mindig maradt 1 mA,
amit nem tudtam mire vélni: mint kiderült, ez a fesszabon keresztül csordogált a
körben lévő 25A-es biztosítékon keresztül. (Amikor kivettem, végre néma csend.)A korábbi HSZ-ekkel korrelációban, a mérési tévedéseket javítva összefoglalnám:
Gyári fedkomp: 11.3 mA (téves mérés/helyes értelmezés, és a fenti 12.3-1=11.3)
Utólagos fedkomp: kb. 10 mA (ez is normális)
Fesszab: 1 mA (ez az amit nem igazán értek)BT280-nal teszt: 2017-02-10-én, ma éjjel pedig a következő:
136 A (SOH: 85%) 12,48V (SOC: 68%) 19,03 mOhm
Érdekességképpen a dobozból kivett új akksira ezt mondta:
144 A (SOH: 90%) 12,85V (SOC: 100%) 18,04 mOhm
Furcsállottam, hogy alapból ne lenne jó, aztán rájöttem, hogy van pár különböző
CCA mérési szabvány, és fogalmam sincs, hogy melyik szerint írták a 160A-t.Multi-standards
• SAE standard: 40 to 1200 CCA (>7.2V, 30 mp)
• DIN standard: 20 to 670 CCA (>9V, 30 mp és >6V 150 mp)
• IEC standard: 25 to 790 CCA (>8.4V, 60 mp)
• EN standard : 35 to 1125 CCA (>7.5V, 10 mp majd 10 mp pihenő után 0,6x-os
árammal 73 mp, ill. EN2 esetében 133 mp kell >6V-ig. Mondhatni bonyolultabb...)
Mindezeket teljesen feltöltött akkuval, amit egy napon át -18 fokon tartottunk.
• CA (MCA) standard: 70 to 1440 CCA (Mint a SAE, csak 0 fokon, így kb. +25%.)Na, amíg a fentieket összevadásztam, megtaláltam az akku gyári specifikációját:
SAE szerint adták meg, így jól tettem, hogy megmértem úgy is, többet mért. Na
nem sokkal, de vmivel... majdnem megvolt a 160A. Érdekesség, hogy 18 mOhm
a belső ellenállás a gyári specifikáció szerint is, akkor ez "önmagában" nem sok.
Azt is megadják, hogy 20 fokon már 270A-t is le tud adni, szóval nem gyenge. -
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #3655 üzenetére
Minél nagyobb az akku indítója (és ezáltal a kapacitása is általában), annál kisebb a belső ellenállása. Most mértem egy feltöltött 100Ah-s akkut, 2,94mohm. Az autóba valók (35-44Ah-tól) olyan 4-5mohm körül kezdődnek, ha jól rémlik. Ez a kis akku ezek szerint ezzel az értékkel bír. Autó akkunál a 18mohm már igencsak gyeszra.
Üdv Inhouse
-
crissprivat
senior tag
Ma kicsit megtakarítgattam apa régi töltöjét. Nem tudom ismeri e valaki ezeket a régi csehszlovák csodákat
Kipróbáltam,szépen müködik. Nem egy bonyolult szerkezet. Kár,hogy nincs rajta feszültség és áram korlátozás.
Fotók a linkek alatt.
LEÍRÁS[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
pjen
félisten
válasz crissprivat #3657 üzenetére
Szerintem maga a kialakítás korlátoz.
-
crissprivat
senior tag
Hát ennél egyszerübb töltö nem nagyon van az biztos. Kb. 30 éves lehet,vagy több,a számla már nincs meg De még mindig müködik,teszi a dolgát,amire kitalálták.
Még régen az 1300-as zsiga akkuja volt néha delejezve vele.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
pjen
félisten
válasz crissprivat #3659 üzenetére
Nem is biztos,hogy kell bonyolutabb.
-
kuruc01
tag
Valaki már belinkelte hogy lehet megállapítani egy akku gyártási idejét,nem találom,egyértelmű dátumot sem találok az aksin .
-
Bafna
csendes tag
Sziasztok!
Hol tudnék venni az Aldis CPL-2054 vagy ehhez hasonló, legalább 4, de inkább 6 ampert tudó, impulzustápos töltőt, ilyen árakon, az országból? Tehát ami pár nap alatt megjön. Akár használtan, ha esetleg lenne valakinek ilyen és hajlandó lenne megválni tőle.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Inhouse #3656 üzenetére
Érdemes lenne egy ilyen kis 15Ah akksihoz egy CTEK XS 0.8-at beszereznem?
Szeretném kímélni az akksit, de a hétvégi állásban sokat merül a "vámpíroktól".*
Az MXS 7.0 viszont ráküldi a ~7A-t (ha felveszi), az meg nem tehet neki túl jót...
Alternatív ötlet tápegység módban rajta hagyni, mert az csak 13.6V, és az elején
biztos nem folyna nagy áram (mert eleve a feltöltött akksira raknám rá pénteken).De ha mondjuk nem raktam rá, véletlenül, és hétfőn a ~15 perces út során sokat
nem tölt rá a generátor (és azt sem erőltetném, hogy lámpa nélkül, nagy fesszel,
sok áramot kapjon!), akkor valahogy csak "vissza kéne hozni", kíméletesen.*: kézenfekvő lenne ezeket lekapcsolni... Még egyesével meg kell néznem, hogy
a fedkompokon kívül az egyéb műszereim nem zabálnak-e esetleg készenlétben.
(A fedkompok lekapcsolása annyira nem jó buli, mert elfelejti nekem az időt stb.)Ui: a CTEK Battery Sense is egy ilyen vámpír, de <1 mA nem oszt nem szoroz...
Azért szereztem be, mert előtte kézzel írogattam fel, amikor a garázsban jártam,
hogy most éppen hogy áll, rá kellett adnom a gyújtást, nem is valóst mértem stb.
Gyújtás nélkül rádugdosni a multimétert meg különösen macerás móka volt.
Kíváncsi voltam, hogy az új akku hogy bírja: nagyjából 0,1V-ot veszít két naponta.
Természetesen az adott fogyasztókat készenlétben tartva (nem polcon/magában).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Kizárt. Motorról van szó, az akksihoz nem lehet könnyen hozzáférni, a CTEK-es
csatlakozó van kivezetve az akkuboxból. Csak olyan jöhet szóba, ami arra rámegy.Az XS 0.8 nem is olyan vészesen drága, igaz nem versenyezhet a kínai árakkal.
Az a vicc, hogy az egyik vámpírt (10 mA) tavaly én kreáltam (az utólagos történet).
Szerk: mondjuk ordas nagy baromságokat képesek a leírásokba félrefordítva beírni.
Pl. itt ez a gyöngyszem, hogy 1.2-32 Ah-val tölti a 12V-os akkumulátorokat. (A baj,
hogy ugyanezt a baromságot más is simán átveszi a leírásba, az ember meg néz.)
Mondjuk mit szóljak, ha a látszólag hivatalosnak kinéző prospektusban is ott van...Egyébként viszonylag okosan kiátlagolja ez a Battery Sense cucc. 12,93V az már
bőven 100%, viszont tudja, hogy gyors volt a változás, szóval ez felületi töltés lesz:[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz DigitXT #3678 üzenetére
Értelek. Ha csak a zsinór lenne a gond, az egyébként - akár itt is - van: [link]
Ez csak egy példa, láttam már sokkal olcsóbban is, Kínából meg pláne!
Igazából nem értem a problémát. Igen, érdemes csepptöltőt tenni főleg motor akkura, mert télen nem igazán használod. Amikor leteszed a motort, és egy hét múlva előveszed, akkor is érdemes rátenni. Az ÁLTALAM jónak mondott csepptöltő - márkától függetlenül- fixen 13,2-16,6 V között tartja az akkut akkor is, ha ben van építve a járműbe. Ezt tudja a kínai, a Battery Tender, meg az akkukraft.
Nem kell hókuszpókolni, zizegtetni, rezegtetni, meg minden nyavalyát varázsoltatni. Ok, ez a mondat most cinikus volt, de szerintem így van.... A Battery Tender csepptöltővel karban tartva 9 évesen dobtam ki a motorból a gyári akkuját. ( Yuasa) 2 dolgot tudott a töltő. 1., Feltöltötte az akkut. 2 Fixen 13,1 V-on tartotta.
Az Optimate6 pont ezért nem tetszik, mert ő majd eldönti, hogy lekapcsol, aztán 12 órát figyel, aztán ami neki tetszik úgy dönt, vagy visszakapcsol töltésre, vagy nem. Tartson fix feszültségen, akkor nem szulfátosodik - ill pontosan fogalmazva legkevésbé szulfátosodik - az akku. Szerintem.
Hogy a Ctek mit és hogyan tesz, azt viszont nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
kazan23
aktív tag
Sziasztok, megérkezett a csodás 1210D+, egyből munkára is fogtam.
Azt láttam vagy 3/4 óra (95%) után, hogy 15,3V-tal tölt. Az autó kezelési utasításában azt írják, hogy semmiképpen ne lépje túl a töltőáram a maximálisan megengedett 14,8V-ot.1. Ne foglalkozzak vele?
2. Húzzam ki azonnal?
3. ??? -
agyarka
aktív tag
-
csiga8
senior tag
válasz kazan23 #3682 üzenetére
Nem kell. Ahogy emeli a feszültséget, úgy csökkenti az áramot. A 1210D-t 55 Ah-s ( Bosch S3) akkun teszteltem egymásután többször, nem történt semmi az égvilágon.
Egy másik ( deszt vízzel túltöltött) akkun hetekig!! rajtahagytam az Aldis töltőt, ami hasonló magas feszültséggel tolta, ha elfelejtett visszakapcsolni. Gondoltam majd lecsökkenti (kiforralja) a túlfesz a vízszintet ( kupakot is kicsavartam). Hát rosszul gondoltam....
Igaz cirka 14 C fokos pincébe volt.
A 1210D nagyjából 10-15 percig tartja ezt a magas feszültséget.
[ Szerkesztve ]
-
kazan23
aktív tag
agyarka, csiga8, köszi!
Feltötltötte, de órákig állt 95%-on 15,3-15,5V-os feszültséggel. Igaz olyankor az erősség talán 3-4A volt.
Gondoltam rá, hogy kicsavarom a kupakokat, de arról is lebeszélt határozottan az autó kezelési utasítása
Ilye 110Ah-s Vartát töltöttem, igaz arra csak 850A van ráírva.Miután lehúztam, lement 13,5/13,4-re, aztán kis idő múlva 13,2V-on maradt.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest