Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz nightshadow #9096 üzenetére

    Olvastam. Igazából szerintem kb. annyira fontos, hogy hányadik helyen áll eladásokat tekintve a Pana, mint a Smart TV funkciók egy TV-ben. Egyelőre szóba sem került, hogy felhagyna a plazmagyártással, szerintem a jövőben sem fog, a 2,5 milliós eladás még mindig nagyon nagy. Ráadásul ezek csak irányszámok, ne felejtsük el, hogy idén fontos sportesemények lesznek, azok mindig erősen megnyomják az eladásokat.

    Gabor970: én igazából valahol örülök is, hogy van olyan gyártó, aki nem áll be a fölösleges opciókat erőltető gyártók közé, még ha ez keresetcsökkenést eredményez is - bár az idei Pana modellekben már eléggé benne vannak a SmartTV funkciók. A Pioneer is ugyanezt a mentalitást követte és mégis ő gyártotta a legjobb TV-ket és nem is az extra funkciók kispórolásába bukott bele, hanem abba, hogy extrém drága volt a gyártás és ennek követketében a vételár. A Pana-nál ez nem áll fönn.

    A plazma eddig is nagyon rétegtermék volt, a TV-t vásárlók kb. 5-10%-a választotta ezt a technológiát, pont olyan okokból, amit magad is említesz: az LCD-t a magas előállítási költsége és az ehhez mérten rosszabb minősége miatt jobban kell nyomni, és a sok sügér, nem tudatos vásárló be is nyalja a marketinget. A koreaiak még nagyobbat buknak az LCD-piacon, csak ugye nekik ott a slágerterméknek számító mobil- és tabletpiac, ahol bőven megtermelik azt a nyereséget, amit elbuknak a TV-ken.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

  • t-bali3

    senior tag

    válasz nightshadow #9096 üzenetére

    Szigorú Magánvélemény:

    Ha belegondolunk abba, hogy a TV üzletág masszívan veszteséges a Panasonicnál és a fő hangsúly a plazma technológián volt idáig, akkor nem nehéz azt kitalálni, hogy valamin változtatni kell ahhoz hogy kijöjjenek az adósságspirálból.
    Itt szerintem két megoldás jöhet képbe (egyik nem zárja ki a másikat):

    1. Az LED TV-ken a versenytársak profitot érnek el, így az egy jó irány, ráadásul a nép viszi, mint a cukrot (ez kell is, mert kevés darabszám kis profitot hoz)
    Ráadásul ha jól olvastam (itt) a panelt nem gyártja, hanem vásárolja, így különösebb (fejlesztési) beruházások nélkül szerencsét próbálhat a piacon. (ezt vélhetően már megtette és miután jónak tűnt, most nagyobb hangsúlyt fektet rá)

    2. A plazma üzletág teljes átvilágítása és racionalizálása elengedhetetlen (olcsó alacsony profitot hozó Tv-k kivezetése, modellpaletta átgondolása -> felszabadult kapacitások kihasználása/megszüntetése -> gyárbezárások vagy LCD gyártásra átállás)
    Emellett kényes kérdés az árazás: hosszú távon nem lehet fenntartani azt a szokást, hogy fél évvel a megjelenés után már a 1/3-át vagy még többet elbukta az kezdőárának...így elfogy a profit.

    Ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a tavalyi évre különösen elszámolta a keresletet a gyár, nemhiába hajigálják szinte bagóért a tavalyi modelleket.
    Szerintem az idei évtől kezdve, de legkésőbb 2013-tól nem lesz ekkora mértékű áresés az év során, persze már most jobb ár-érték arányú modellek vannak/lesznek. Pl. az ST50 már most is egész jó vétel, ha kevesebbet esik az ára, mint tavaly már akkor is bomba lesz belőle :K

    Ezek fényében érthető miért is számolnak kevesebb értékesített plazma tv-vel 2012-re. De ez lehet az alapja annak, hogy ne legyen veszteséges, így remélem nem kell aggódnunk a Pana miatt. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák