Hirdetés

Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #36188 üzenetére

    Helyesírásás és írásjelsznobzás:
    Én utólag és előre is elnézést kérek azért, hogy ha BKV-s buszon állva, vagy hasonló helyzetben elütök valamit az érintőképernyőn, ugyanis többnyire az ilyen alkalmakat használom ki fórumozásra. (A postjaim durván fele buszon/vonaton/váróteremben születik, többnyire simán ujjheggyel tapizva a telefonom. Vagy olasz/orosz/román [mikor mi kerül a kezem alá] billentyűzeteken, amiken csak vakon nyomkodok emlékezetből ékezeteket.)

    Engem sokkal jobban zavarnak a logikai problémák, vagy az előnytelen szóválasztás, de akár a túlzottan kacifántosra sikeredett mondatszerkezetek, mint ha kimarad egy vessző vagy egy ékezet. Utóbbi fel sem tűnik, mikor csak úgy gyorsolvasással átfutom a postokat, előbbi miatt újra kell olvasnom szóról szóra az egészet háromszor lassabban, és még akkor is marad bizonytalanság, hogy mit akartak azzal...

    (#36204) DM-Fan

    A Full és Limited Range nem ilyen egyszerű egy szereplős kérdés.

    Minden TV adás, DVD, Blu-Ray (régiótól függetlenül, NTCS, PAL, Rec.709) Limited Range YCC 4:2:0-ban van kódolva. Ez egy teljesen más színtér, mint az additív RGB, itt nem az alapszínek relatív arányával, hanem kolorimetrikus értékeikkel vannak leírva a színek úgy, hogy az Y a luminance adja a fényerőt [intenzitást], a Cb és Cr pedig a chromacity értéket (magát a színt [ha úgy tetszik a hullámhosszt] egy 2D síkban).

    Ez régen azért volt jó, mert így a régi fekete-fehér TV csak az Y jelre figyelt, az új színes TV pedig használta az CbCr jelet is.
    És egyébként innen jön a az 1/1.001 osztó is, amiért 23.976fps-el pereg a BD, mert eltolták a fekvenciákat 1/1.001-el, hogy ne zavarja az Y jelet a CbCr.
    Tehát szarkasztikusan szólva, még mindig 1970-ben járunk, HD ide vagy oda. :DDD
    De ami miatt még most is érdemes volt megtartani az YCC-t az épp a 4:2:0, mint sávszélspórolás.
    Sőt, a videókodekek is hatékonyabban tudnak dolgozni az YCC színtérben, mint RGB-ben. Szóval nem csak örök hagyományok és lustaság miatt felejtették így magukat a TV szabványok...

    Na már most YCC-ben sem egyforma ám az Y és a CbCr range, így sehogy sem lehet lineárisan konvertálni a két színtér közt.

    Ugyanakkor RGB-nél a Full Range a standard, a Limited Range RGB-je viszont az Y féle tartománnyal egyezik, így a CbCr Range-t is ebbe kell tömöríteni (és itt visszautalva a 4:2:0 jelentésére: a chroma térkép már eleve tömörítve van, nem is kicsit!), ha Limited Range RGB-be konvertálsz.

    -> Következésképp érdemesebb mind az Y, mind a CbCr-t Full Range RGB-be szétnyújtani. Így több információ marad meg.

    Csak aztán jön a csavar, hogy a TV elektronikája mindent visszahúz YCC 4:2:2-be.
    És ezt még nem volt időm kitapasztalni, hogy pontosan hogyan. (Limited vagy Full Range YCC-be konvertál-e, de abból amit láttam G20-on, én inkább a Limited-re tippelnék. , De ez csak tippp...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Aktív témák