- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Samsung LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoca929
aktív tag
Sziasztok!
Nemrégiben vásároltam rohangálós autónak Pest megyén belülre( Budapest széle és M0-s körgyűrű) egy Seat Ibiza 1999-es 1.9 SDI AEY motorkodú 64le autót.
Első szerviz megvolt, a kocsi rendben van, indul hidegen melegen tökéletesen, jön megy-fékez, viszont számomra kicsit irreális a fogyasztása.
Az átlaga konstans 6.5l ami nem hangzik soknak valakinek,viszont itt nagyon nem erre számítottam, illetve nem is ezért vettem a kocsit,mivel ezt egy 2.autónak használt bmw dízel is tudja, télen,nyáron,sőt igazából kevesebbet is ilyen üzemben .
Tudom, a szerviz és egyéb díjakat ne nézzük, nem ez a konkrét kérdés, hanem az, hogy miért lehet, hogy egy alig 1000kg-os kisautó normál használat mellett mondjuk vegyes, de inkább országúti üzemben a 4.5-5l körüli hozandó érték felett teljesít minimum 30%-al?!
Több helyen utánaolvastam és valóban soknak mondható ez már , legalább 1-1.5l-el az átlag felett van.
Ötlete valakinek? Adagoló,porlasztó,légtömegmérő,vagy miféle beállítást kell megnézni rajta? Vízhőfok áll mint a cövek a helyén, jól indul, melegszik, ezzel nincs gond.
A segítő válaszokat megköszönném a hozzáértőktől.[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz zsoca929 #128752 üzenetére
Mint laikus, de 5L körül 105lovas autók mennek, modernebb technológiával, lehellet gázzal főúton.
Na most télen, rövidtávon, városias környezetben + a 60 lónak jobban a nyakára kell lépni, hogy menjen szerintem nem annyira vészes az a fogyasztás.
De majd kijavítanak a szakértők
-
tixem
addikt
Sima 1.6 FSI-vel mi a helyzet, szabad vele foglalkozni? Vannak olyan jellemző gondjai mint a tsi-nek? Szíjas vagy láncos?
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
tixem
addikt
válasz Mágus2 #128760 üzenetére
Nem hiányzik a 10 literes városi fogyi Meg aztán az autó nem az enyém lesz, fateré. Csak ő lusta ilyen dolgoknak utánajárni, így rám marad mindennemű nyomozás.
Bár van egy olyan sejtésem még egy olyan autót nem találunk, ami olyan éhezőművész mint a G Astra. Nem is tudom, termeli a benzint, pedig ha bemelegedik szeretem kinyomni a szemét.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
máyköl
veterán
-
Acheron
őstag
válasz Mágus2 #128758 üzenetére
Szia Mágus!
Szerinted van olyan erősebb (~150 ló, 250 Nm) benzinmotor a Skoda - VW - Audi vonalon, amit az átlagosnál nem nagyobb rizikóval be lehet vállalni mondjuk 150 - 250e futással? (Nem a TSI -k lesznek ezek, ezt már tudom )
Ha jól olvasom, az Audi TFSI motorja az nagyjából pont a TSI, így gondolom a gondok is ugyanazok.[ Szerkesztve ]
-
ßrainiac
addikt
válasz K Norbi #128768 üzenetére
Joval frankobb mint a fonnyadt feher/sarga.
Mondjuk utasterbe meg nem mertem rakni, csak napellenzo ala (gyari vs LED). Az vhogy tenyleg fura egy regebbi autoba.
[ Szerkesztve ]
-
atos19881101
senior tag
válasz Mágus2 #128770 üzenetére
Szia,
Tegnap volt előműszakin a szekér és észre vették, hogy olajos alul a motorvédő (ismét ). Körbenéztem a motortérben és olyan, mintha a féltengelytől folyna. Megpróbáltam befotózni. Ott van valami tömítés? Jól érzem, hogy ebből ismét egy váltó szét-össze lesz? (szerencsére még nem telt el az 1 év a felújítás óta, így kell lennie rá garanciának)
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Acheron
őstag
válasz Mágus2 #128770 üzenetére
Passat, esetleg A4 ami ezen a vonalon a legvonzóbb, méretben is kb ez lenne a legjobb. 6 - 10 év közöttieket nézegetek most, 2,5 - 3,5 ársávban - de már nem tudom, mi az, amivel egyáltalán érdemes megnézni. A normál, tervezhető szervizköltségekkel tudok együtt élni (rendszeresen karbantartom az autóimat), de az ismerhető időzített bombákat elkerülném, ha egy mód adódik rá.
Az 1.8T alatt TSI, TFSI értendő? -
Piwi
veterán
Jó napokat. Audi A3 8p 2004/7 havi autónál hogy a fenébe tudom az ablaktörlő lapátot service módba középre megállítani? Netes leírás alapján nem csinál semmit, én meg megfagyok
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
Fr3eWar
őstag
Nálunk VW-knél gyújtás rá, gyújtás le, és egyet lefelé pöccinteni az ablaktörlő bajuszkapcsolón.
-
Fr3eWar
őstag
Passz, sajnálom, hogy ott nem működik. De neten keresve sem találtam semmi ilyet, hogy hogy lehetne. Gondolom az a bajod, hogy neked is be van már "rejtve" a motorháztető alá, és nem tudod kinyitni, ha alaphelyzetben van.
-
Piwi
veterán
válasz Fr3eWar #128780 üzenetére
igen,el van rejtve és úgy elég nehéz lenne kicserélni. kipróbálom hogy nem csak pöccintem hanem ott is tartom picit,hátha csak én voltam balfék
Mágus2: nem,nem nyílnak fel,csak kb félig,de az a hely pont nem elég hogy kicseréld a lapátot
[ Szerkesztve ]
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
Mágus2
Közösségépítő
Miért kelkene srvice módnak lennie az a3-ban, nem nyílnak fel a lapátok a géptetőtől? Csak azokban van service mod ahol ez a helyzet.
Lenko:b5 könnyebb...
Acheron: 1.8t az nem tsi és nem tfsi, hanem T. passat b5.5, A4 b5, G4, Leon1, Octavia1, TT, A3. Ezekben mind a régi1.8t van kb. 2006-ig.
[ Szerkesztve ]
-
Piwi
veterán
válasz molnarpeter #128783 üzenetére
ugye most csak szopatsz?
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
Fr3eWar
őstag
válasz molnarpeter #128785 üzenetére
Régi autóknál működik, kipróbálhatja, nem tudom kb mikor volt a váltás de újaknál mindegy mikor veszed le a gyújtást/állítod le az autót, alaphelyzetbe visszatér. Esetleg ha minden kötél szakad, akkor gyújtás ablaktörlő lassú fokozat, és megfelelő pillanatban akkusaru le
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #128785 üzenetére
Annyit leltem, hogy a géptetőt ha nyitottnak érzékeli, nem pattanak fel a lapátok, illetve valakinek hasonló helyzet jött létre, miután egyszer gépet rádugva állították helyzetbe az ablaktörlőket.
Fr3eWar: ez volt a második ötletem nekem is az a legnagyobb kérdés szerintem, hogy károsodás nélkül fel lehet-e így nyitni őket.
[ Szerkesztve ]
-
golfvariant
aktív tag
@Mágus:
Többen mondtátok, hogy a közvetlen befecskendezős motoroknál kokszosodás fog jelenetkezni, amire később kitalálták a kettős befecskenedzést. A CZCA motorkód az mit is takar pontosan?[ Szerkesztve ]
-
Piwi
veterán
válasz molnarpeter #128785 üzenetére
remélem nem sértődsz meg ha nem próbálom ki
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
Keef_Lee
senior tag
Nem indult a diesel VW. 4 éves Bosch 70 Ah aksi. Kérdésem, hogy mi a jobb?
1, Hagyom kb. keddi következő használatig, ahogy van és akkor feltöltöm előtte.
2, Most azonnal bebikáztatom és járatom egy kicsit, aztán minden nap egy kicsit keddig. -
harcikoca
senior tag
Üdvw, 2.0tdi b6 passaton gondolkozom, de nagyon sokat olaj pumpa hibával látok. Mennyire zsebbe nyúlós azt javítani ?
AMD+Ati powee'R
-
Keef_Lee
senior tag
válasz Danex #128793 üzenetére
Ezt én is így gondolom, de valami olyan városi legenda is van, hogy a teljesen lemerült aksi élettartama már sohasem lesz olyan mintha a padlós merülés előtt feltöltöm. A gond az, hogy 2 napig még stabilan aksikérdező hidegek lesznek reggelente. Azt sem tudom, hogy babusgassam az aksiját.
-
molnarpeter
nagyúr
Komolyra fordítva a szót, megpróbálnám gépre dugni, és úgy pozícióba állítani a karokat, ha van ilyen opció
Keef_Lee: sima töltő nincs, csak bikázás játszik? Fel kéne tölteni (olcsóbb lenne, ha nem autóban történne), aztán tedd be melegre. Ha nagyon halott már az akku, abban az esetben egyezz meg esetleg valakivel, hogy ha mégsem indul be a kocsi, tudjon segíteni egyből
harcikoca: Mágus linkelt nemrég egy cseh lehetőséget, néhány száz euró az átalakítás, motortól függően. Hibásat megvenni csak úgy lenne érdemes, ha belefér egy bontott motor+annak az átalakítása+beépítése.
[ Szerkesztve ]
-
Keef_Lee
senior tag
válasz molnarpeter #128796 üzenetére
Sima (ezer éves) töltő is van, de mikor rakjam fel tölteni? Amikor kell majd kedden, előtte vagy most és akkor keddig megint lemerülhet?
[ Szerkesztve ]
-
Piwi
veterán
válasz molnarpeter #128796 üzenetére
kábelem kölcsön adtam,így ez az opció is kilőve...anno amikor megvettük az autót sikerült pozícióba állítanom ,csak a módját nem tudom már. marad a google keresés és a próbálgatás
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Keef_Lee #128797 üzenetére
Van multiméter is? Mielőbb tölteném pár órát (pl garázsban, ahol szellőzik, de nincs hideg), aztán figyelném, csökken-e a feszültség. Ha nagyon esik, indulás előtti este mégegy kor töltés, utána még melegebb helyre tenni (pl előszoba), aztán közvetlen indulást megelőzően be vele a helyére. A töltőt kis fokozaton használd, vagy a töltő áram kb az akku kapacitásának tizede legyen A-ben (pl 80 Ah akku - 8 A töltés).
[ Szerkesztve ]
-
Keef_Lee
senior tag
válasz molnarpeter #128799 üzenetére
Ja nem, sajnos ennyire nem tudom cifrázni. Hosszabbítóval töltés kiszerelés nélkül. Multiméter nélkül.
Max 4A-t tud a töltő és 70-es aksi.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest