- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nagyobb lesz az új Oppo Pad
ma A nagyobb kijelzővel és Snapdragon 8 Gen 3-as szettel készülő Oppo Pad 3 errefelé majd OnePlus színekben várható.
-
Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
it 830 millió dollárnak megfelelő összeget költ a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére Kína a jelentések alapján.
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Ren Hoek #5774 üzenetére
Az ABL a gyártónak is segít "spórolni". Ha nincs, akkor minden olyan alkatrészt, amin keresztülfolyik a potenciálisan elvilágított/elfűtött áram, nagyobb maximális terhelésre kell méretezni, illetve a melegedés/hűtés is nehezebbé válhat (több hűtőborda, jobb szellőzés, esetleg hybrid ventilátor(ok) vészhelyzetre, hőingást és magas hőmérsékletet jobban viselő anyagok használata a kritikus helyeken, stb).
Persze fogalmam sincs ezek a készülékek mire vannak méretezve, lehet hogy mindegyik (ami nem egyébként is selejt) vígan bírná, ha sufni-tuning kikapcsolnánk az ABL-t és ráadásul szándékosan kínoznánk (max oledfény+kontraszt és fehér kép egy meleg szobában).
A sötétzöldség ott keseríti meg a szájízt, mikor egyértelműen feleslegesen is dolgozik az ABL, de a 7-es sorozaton nincs ilyen probléma (ilyen az, ha pl. |A| módban 120-ról visszavág 90-re, de |B| módban 90-ről is vág 60-ra, pedig |A| tanúsága szerint nyugodtan mehetne fix 90-en), és a régebbieken is lehet addig zsonglőrködni az OLEDfény és Kontraszt értékekkel, míg sötét szobába és SDR-hoz bőven jó lesz (a 7-es nem kell vele foglalkozni, elég az OLEDFény-t kényelmesre állítani).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Ren Hoek #5903 üzenetére
Háát, 60-as oledfény mellett bizony dolgozik az abl, de nálam 18-nál nemigen (sőt soha). Viszont 60-nál annyira mesterkélt lesz minden, hogy el nem tudom képzelni azt, h. ez valakinek tetsszen. De persze nem vagyunk egyformák... MM-ban erre van belőve demóhoz... "1 millió lux" mellé.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Nekem most játékhoz/netezéshez (ég két kis halogén izzó a plafonon) OLEDFény 16, Kontraszt 100 (de 0 -9 -3 a fehéregyensúly, ami így effektíve Kontraszt szempontból durván olyan, mint ha 91-en lenne a Kontraszt 0,0,0 fehéregyensúllyal). Ez ~100 cd/m^2 SDR módban (és így gyakorlatilag nincs ABL), ami bőven sok. A PDP-t ~90 csúcson használtam (és világos weblapokon lehúzott belőle valamennyit az ABL még úgy is, ha meg volt tuningolva). Ha lekapcsolom a lámpát, ez már kicsit erős is (a PDP-vel nem volt gáz lekapcsolni az ABL miatt: nem emlékszem tuning után meddig vágott le, de 68 rémlik teljes képernyős fehérhez).
Amúgy ennyire még nem voltam gondban semmivel, most ezzel az LG - Pio, OLED - PDP monitor kérdéssel. Második hete lesz, hogy naponta háromszor gondolom meg magam, hogy melyik legyen.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Madwe
nagyúr
válasz dgyuri0123 #5955 üzenetére
Te magad mondtad, h hdr esete olyan mint egy ívhegesztő szemüveg, s 90 alatt alig látszik valami. Namármost a paneled nem azért fog 100as oledfényen elöbb tönkremenni tudtommal, mert 100 van kiírva, vagy 100% pörög a panel, hanem azért, mert 100on sdrnél sok nitet, hőt stb ad le. Hdr esetén az "sdres" részek kb 100-200 nit között vannak. Az meg h néhol becsillan valahol valami, az így van, de azért az nem végig s végképp nem az egész panelre jellemző
Ettől függetlenül a 60-70es értéket sötét szobában sdrnél én is emberkínzásnak érzem, de a 27 alatti oledfényt meg baromi kevésnek
-
válasz dgyuri0123 #5955 üzenetére
Miért enné meg a HDR a panelt? Sok filmben csak néha megy fel egy-egy tenyérnyi folt az SDR tartomány fölé fényerőben (fényforrások a háttérben, csillogások az üvegeken, ilyesmik), vagy esetleg néhány percig világos az egész képernyő nagyja, de utóbbi esetben már dolgozik az ABL (ugyan úgy, mint ha SDR-ban nézed viszonylag magas OLEDFény-el).
Sőt, ha megnézed a lenti táblázatom, ha 4000nit-re fényelt filmet nézel, ezeken a TV-ken jelentősen sötétebb az SDR tartományba eső rész, mint ha SDR módban nézed ugyan azt (1000nit fényelésnél pedig kb. ugyan az).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Partizan182 #5963 üzenetére
Én így használom (sötétben, de inkább tompa lámpával, vagy enyhe, szórt nappali fényben):
SDR film és SDR játék: PC címke + ISF Dark (Haladó éjszaka)
16 |-| 100 |-| 50 |-| 0 |-| 0 |-| 60 |-| 0
Minden szir-szar OFF, Auto színtér
Feketeszint bemenetnek megfelelően (Full-RGB = High, Limit-RGB = YCC = Low)
Fehéregyensúly felső pont: 0 -9 -3HDR filmhez HDMI címke (vagy bármi csak ne PC) + Film/Cinema mód
100 |-| 100 |-| 60 |-| 0 |-| 60 |-| 0
A többi ugyan az, fehéregyensúly felső pont: 0 -8 -2HDR játékra szintén HDMI címke (vagy bármi csak ne PC) + Játék mód
Ugyan az, mint HDR Film, csak a fehéregyensúly: W47Ha túl fárasztó HDMI címkét váltani, akkor:
SDR filmhez minden ugyan az, mint fent SDR filmekhez, kivéve hogy előjön a Real Cinema / Valódi Mozi, ami legyen ON (PC módban ezt OFF-nak írja kiszürkítve, de az olyankor igazából ON !)
HDR játékra ugyan az, mint fent HDR játékra, kivéve hogy OLEDFény 100 helyett 16
A közös beállítások főmenüből:
Energiatakarékosság OFF (sötét szoba) vagy esetleg Alacsony (vegyesen használva)
OPLED panel / Screen Shift (hogy van ez magyarul? képernyő eltolás??) OFF / KI
Méretarány Eredeti / Original és Just Scan ONEzekből, ami fura lehet, az a feketeszint, az logikátlan (a High / Magas kell akkor, ha alacsonyan van számszerűleg a fekete a jelben), illetve hogy a "Just" (magyarul mi ez? "csak"?) mód bekapcsolva jelent 1:1
levágás nélküli módot (sok TV-n a Just az vág az éleken).Illetve még végigjártam a 20 pontot az ISF módban, de azt már tényleg felesleges lenne megosztani, már a fehéregyensúly felső pontját is csak érdekességnek írtam be.
Még annyi, hogy a Kontraszt sokkal "biztonságosabb" 100 helyett 90-en, ha nincs lehúzva pár pont a 2 pontos fehéregyensúly tetején, mint nálam (de lehet, hogy már anélkül sem vág, a szervizmenüben jól látszik, hogy nincs eltolva koppig a "mélyebb" paraméterezés). A HDR Kontraszt mindig maradhat 100.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #5970 üzenetére
Hopsz, ez a sor:
HDR játékra ugyan az, mint fent HDR játékra, kivéve hogy OLEDFény 100 helyett 16
** itt HDR szót SDR szóra kellett volna cserélnem, tehát az SDR játék PC címke nélkül ugyan az, mint a HDR játék, csak OLEDFény 16 és nem 100
Azért jobb a PC címke játékra, mert egyrészt 4:4:4, másrészt van korrekt színkezelés az ISF (vagy Cinema) móddal, mégsem lagol (PC címke nélkül lagos az ISF és Mozi mód !).
HDR-ben viszont bugos a PC mód (akár Mozi/Cinema, akár Játék, mindig szar a PC módban a HDR, rossz a gamut mapping: a Rec2020-at Rec709-be tömöríti, amitől a Rec709 színtelen okádék).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz dgyuri0123 #7059 üzenetére
Ahogy írtam lentebb, a régebbi LG-nél jobb a magasabb OLEDFény, és inkább a Kontraszt-ot érdemes visszavenni. De összességben amúgy sötétebb is, illetve másképp működik az egész fényerőkezelése (nem egészen ugyan azt csinálják a csúszkák), így nem érdemes így összehasonlítani a számokat generációk közt, főleg nem még a 16 előttieket az az utániakkal.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Madwe
nagyúr
Mert sdrnél ha 100ra veszem, akkor sokkal kissebb ugye a dinamika tartomány, s teszem azt 100nit a csúcsfény, így minden ami akörül van 100ason megy - ez a kép nagyjára jellemző lehet, hiszen itt pl lehet h az egész égbolt pörög csúcsfényen.
Míg hdr esetén ugye a csúcsnit lehet 1000, 4000 vagy akár 10.000 nit is (nyilván skálázza, de infoja ez lehet) így itt pl 100as oledfényen csak az pörög, ami 1000, 4000 vagy 10.000 nit körül van kódolva - na ez baromi ritka. Viszont ami 100 nitre van itt kódolva, az nem 100as oledfénnyel jön (mint sdr esetében) hanem sokkal szolidabban. Hiszen itt a 100as szint a legfényesebb pont, ami sokkal ritkább hdrnél. Itt meg ugyanaz az égbolt csak teszem azt 60%os fényerővel pörög, míg a nap rajta 100%al.
Nem tudom mennyire érthető, de a lényeg, h alapból egy hdr kódolásnál sokkal sötétebb a kép, ugyanakkor sokkal világosabb is tud lenni bizonyos része.
(#7328) dgyuri0123 A hdr képekkel az a gond, hogy már nagyon rég úgy hívnak valamit, ami nem az, de nem is volt cél "valóságosnak" lenni, hanem egyfajta művészeti opcióként.
Tették ezt ugye úgy, h több fotót más más beállításokkal összeollóztak s egybegyúrtak, majd megjelenítettek sdr kijelzőn.
Ma már lehetne csinálni (lehet csinálnak is) rendes hdr képes fotókat, amik hdr kijelzőn jelennének meg, nem pedig ilyen mesterséges túltolt valamiként mint eddig.[ Szerkesztve ]
-
Azért, mert (legalább is a jelenlegi firmware-ekkel a '17-es szérián) egy sötét vagy közepesen visszafogott jelenet a HDR módban 100/100 (OLEDfény/kontraszt) beállításban filmtől függően 1000nit master esetén nagyjából SDR 15/100 környékinek felel meg, 4000nit metadata esetén olyan 10/100-nak, 10000nit master (ez videójáték, filmből ilyet még nem láttam) 5/100-nak.
Ezért van az, hogy én 16/100-al tolom SDR-ban, de 100/100 fölé szeretném húzni HDR-ben, ha 4000nit-es filmet nézek, de főleg, ha játszom. Mondjuk én ezt már megoldottam magamnak egy 3DLUT-al...
[Ma kész lett az új szobám és erre az évre lezártam az "üzleti dolgokat", így lassan talán tényleg végignézek egy filmet vagy játszom 10 percnél többet, mert eddig igazából csak tesztelgettem, mióta megvan a TV. ]
(#7342) Madwe
A HDR az álló és mozgóképen is lényegében ugyan az.
Igazából TV-ken sincs olyan "HDR kijelző" szabvány, amire itt utaálsz, csak HDR kompatibilitásra van többféle szabvány (HDR10, HGL, DolbyVision, Technicolor, stb), amit kiegészít a TV/monitor/projektor világban egy önkényes "UHD Premium Certification", amit kvázi önszántukból követnek a gyártók (nyilván mert érdekük fűződik hozzá, de nem kötelezi rá őket senki, hogy a HDR kompatibilis kijelzőjük az rögtön ilyen Prémium plecsniért is epekedjen).
Egy ilyen Premium certification majdnem olyan, mint egy EISA díj, lényegében maguknak találták ki és odaadják maguknak... Bár ehhez képest meglepően jól működik szerintem (van gyakorlati haszna, nem teljesen üres marketinglogó).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz daneel_hu #7440 üzenetére
Nekem 99%, hogy feltűnt volna, ha dolgozik a TrueMotion, de nem láttam.
Az viszont nemrég feltűnt, hogy SDR és TV módban néha mozgás függvényében sötétíti a képet (mint ha lehúznád az OLEDFényt-t amint elkezd mozogni valami, aztán vissza fel, ha megállt).
Windows asztalon ablakokat tologatva ezerszer könnyebb kiszúrni az ilyet, mint film közben.
Sőt, ha valaki lasabb váltású LCD-ről jön, az hozzá is van szokva valami haosnlóhoz (mikor nem elég gyors az LCD, hogy faltól-falig átváltson két képkocka közt, így fekete-fehér helyett szürke-szürkét rajzol mozgás közben).Ez pont az, amit a Motion Eye Care funkciótól várnék, viszont az nekem eddig szándékosan Ki/Be kapcsolgatva még sohasem látszott működni. Szerintem inkább ez lehet a ludas: önálló életet él, hogy a menüben látható kapcsolóállástól eltérően vagy mégsem vagy mégis működik. Ez picit hasonló érzetet adhat, mint egy laza BFI (csak a korrektség kárára, mert sötétebbnek látod a képet a mozgás függvényében). Ez a még szegény ember BFI-jétől is olcsóbb BFI.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Talán be kéne írni a topic összefoglalóba is, hogy egy átlagos jelenet fényességét illetően a HDR mód 100/100 (OLEDFény/Kontraszt) az körülbelül SDR mód 20/100 (maximum! metadata függvényében csak sötétebb lesz, fentebb legfeljebb a dinamikus kontraszt kapcsoló húzza magas állásban, de az sem túl sokkal). Ha pedig nagyon világos a jelenet, akkor az ABL kezdi visszahúzni (kikapcsolhatatlanul, mindig, automatikusan) az OLEDFény-t, megint csak akár a 20/100 SDR szintig visszavágva (nagyjából valahol addig mehet el a szinte teljesen fehér képernyő, mielőtt megvágja a kraftot az ABL).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Madwe
nagyúr
válasz Callisto #8943 üzenetére
azzal mi lesz? 100.000 óra elméletben a fényerő felezési ideje. Az napi!!! 10 órát járatva 100as oledfényen (18-28 között van átlag embereknél, de napfényben is 70-80 a max) az is 30 év lenne... Arról nem beszélve, h miután nem kell max fényerő sdrhez, ezért az se lenne érvágás csak hdr esetén. 30 év elött elöbb megy tönkre benne minden más
Szóval az h sokat megy, nem probléma.
Abban viszont igazad van, h aki statikus tartalmat tesz rá, ott idő után gond lehet. Pl win menüsávja, meg ilyenek. Nomeg wines képnél az abl is zavaró tud lenni (máshol nem igazán)
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
válasz lucky750 #9925 üzenetére
Nem tudom hány napja vetted, de ha 100as oled fény mellett abl nélkül akarod használni, akkor ha tudod még, vidd vissza.
Egyrészt még napsütötte fényárban is rengeteg a 100as fény, de nem is ez a lényeg. Ez oled, s ugyan baromi sokáig tart a fényerővesztése, de 100as max fényerőn a tesztelt védelmi mechanikát kikapcsolva simán benne van, h neked mondjuk 5 év alatt nézhetetlen kevés lesz a képe, főleg ha neked 100as oledfénynél kell. Valamint a burn in lehetősége is igencsak megnől szerintem.
Oledet a fekete miatt vesz az ember, feketét meg sötétben lát az ember, ahogy mozizni szokás. Az h fényárban nézz egy fényes kijelzőt, abban az lcd ugyanolyan jó, sőt oled kifejezetten nem javasolt, ha már ilyenekre akarsz vetemedni!
-
Madwe
nagyúr
HDR esetén mást jelent a 100as oledfény, mint sdrnél Hiszen sdrnél a legfényesebb pont lehet egy képen akár az egész égbolt napostól felhőstől mindenestől, s 100as oledfénynél vakít az egész, míg ugye hdrnél max a nap lenne vakítóan fényes, az égbolt már korántsem. Pl ha megnézed augyanazt a filmet hdr100on majd sdr kiadásban, akkor észreveheted, h sdr esetén sokkal világosabb az egész. Na, a lényeg, h hdr esetén nyugodtan csapasd 100as oleden, nem olyan világos az, nem kell tőle tartani
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz daneel_hu #11093 üzenetére
Ilyen beállítás mellett szerintem nekem is lenne valami beégés féleség. Pedig az Rtings nem amatőr társaság, de 910V-hez 54-es oledfény mocskosul túlzó. Gyári 60-nál tapasztaltam a képvisszamaradást, de gondolom, szépen beégéssé "alakult" volna minden statikus tartalom, ha úgy hagyom. Szóval, az oled fényerőn múlik minden szerintem ugyanúgy, mint plazmánál a 100% közeli kontraszt.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
belan
addikt
válasz dgyuri0123 #11182 üzenetére
Jó tudni hogy nem a oledfény miatt fog beégni, nálam yutube film megy meg játék tv adás nem nagyon nézzék sőt egyáltalán nem.Torma1981 és az a vicc ugyan annyi majdnem a Q7 mint a b7
[ Szerkesztve ]
Playstation 5 slim & LG OLED65C9.Best games Last of us. Metal Gear Solid 1,2,3,4. ELDEN RING
-
Gtaati
őstag
Helló!
Szerintem ez baromság... Miért jó a panelnak elektronikának, tápnak ha kb mindig a csúcson van járatva? Hülye példa de pl egy autónak sem jó, hogy ha jár a motorja akkor mondjuk szabályzáson 7000-es fordulaton járnánk vele mindig...
Én ipari informatikai mérnökként, ezzel egyáltalán nem értek egyet. Fényes nappali körülmények között max 40-es oledfényt használok, este filmezéskor meg még kevesebbet, szóval ha a te igényeidnek megfelel a 25-s oledfény akkor én biztos úgy használnám...
[ Szerkesztve ]
-
junior19
senior tag
Te is mindent megteszel, hogy még véletlenül se tudd 100%-san kihasználni a készülékedet.
Ráadásul, még magadnak is ellentmondasz.
Megbízol a Technicolor beállításaiban, de azért a dinamikus kontrasztot bekapcsolod. Egy IPS kijelzőnél megérteném, de egy Olednél? Ha jó is volt a gamma értéke, akkor szépen tönkre is vághattad. A színhőmérsékletet közepesre állítod, ha jól be volt állítva, akkor a 6500K színhőmérsékletet megemelted olyan 8000K környékére, aminek a következménye az lesz, hogyha színhelyes volt a megjelenítő, akkor ezzel a mozdulattal meg is változtattad ezt. Kb minden szín kékbe húz. Neked ez lehet így tetszik, de akkor teljesen mindegy melyik képopciót használod, mindegyiket be lehet állítani ízlés szerint. De itt mindennek megvannak határozva a szabvány értékei, amibe az ízlés nem fér bele, mert borít mindent.
A Technicolor sem 100%-os, ezt felejtsd el, ahogy a THX sem. Csak megközelítik a szabvány értékeit a beállításokkal, jobban, mint másik üzemmód. De LG -nél az ISF is jó szokott lenni.
A kontraszttal kapcsolatban pedig csak annyit, hogy a kolléga valószínűleg arra gondolt, hogy egy megfelelően beállított fehérszint mellett, ha az oledfényt 30-40 között használják, akkor az az előírt 120 csúcsfény helyett 180-220-at fog jelenteni. Az igaz, hogy maga a kontraszt értéke ha lenne, akkor nem csökkenne, mivel a fekete értéke az 0 marad. De ha nincs jól beállítva a fehérszint, s az oledfény emelésével érik el a szabvány értékét, akkor a csúcsfény értéke megfelelő, de a szürkék szintjén nem a gamma értékének megfelelő lesz a fénysűrűség szint, ami hatással van a gammára, a kép dinamikájára és mélységére van hatással.codec project
-
junior19
senior tag
válasz sakal83 #14927 üzenetére
De a kontraszt is hatással van rá. Maximális kontraszton kell a fényerővel a feketeszintet beállítani, a fehérszintet pedig ezután a kontraszt csúszkával. De hatással vannak egymásra, ezért ellenőrizni kell. Ha a kontraszt nálad is 95 környékén van, akkor a 60-as Oledfény kb 200 körüli csúcsfényt ad, az ajánlott 120 helyett.
Az eredeti képmód megint nem az igazi, ráadásul a színhőmérséklet is biztosan hideg, kékes minden. A dinamikus kontrasztal a gammát vágod tönkre, nem kell használni. A széles színtérrel pedig a színhelyességet, pont tegnap volt téma.codec project
-
junior19
senior tag
válasz dgyuri0123 #14944 üzenetére
A 20-as Oledfény a többi paraméterrel kb 100 nitet ad nálad, ezt tényleg jól beállítottad szemre, de ezt kis gyakorlással, érzékkel be lehet állítani. Pontosan 120-ra nem lehet, de az eseted még a határérték. 1-2 értéket még nyugodtan tolhatsz az oledfényen, s teszteld, hogy tetszik.
A gammát viszont nem lehet beállítani pontosan szemre, legalábbis amire Joshi gondolt. Hogy a szürkeskálád minden mérési pontján 2,2 legyen a gamma, ne csak egy-két ponton. Ettől lesz a képnek mélysége és dinamikája.
Azt persze gyakorlott szemmel lehet látni, hogy 2,2 vagy 2,4 körüli a gamma. De egy átlag gamma értéke hiába jó, ha csak egy ponton egyezik meg a célértékkel, a gamma pedig tényleg görbe.codec project
-
krx21
nagyúr
válasz Partizan182 #17518 üzenetére
Én nem tapasztaltam, hogy az oledfény máshogy lenne hatással sdr és hdr esetén. Nagyságrendileg hasonlóan változik az általános fényerő... (dinamikus kontraszt alacsony, Technicolor séma)
[ Szerkesztve ]
-
junior19
senior tag
Nem igazán neked szánom a választ, sok hozzászólás összegyűlt a kérdésben.
Kicsit összekeveredtek a fogalmak, de szerintem egyről beszéltek azért. Mindenkinek igaza is van egy kicsit, meg nem is. HDR-nél a fénysűrűség a lényeg, nem a fényerő.
krx21 fórumtársnak abban van igaza, hogy nem feltétlenül kell a 100-as Oledfény HDR esetén. A gyártók azért állítják be ezt gyárilag, mert nagyobb kontraszt kell(ami a fénysűrűség növelésével érhető el) a hdr-hez, felmérések szerint 20000:1-hez kontraszt aránynál volt a legkellemesebb a legtöbb embernek. Ami már 200 nits maximális fénysűrűségnél és 0,01-es feketeszintnél teljesül is. Lehet persze magasabb értéken is nézni, ha nem zavaró. Ez Olednél simán teljesíthető is.
Viszont ha a fénysűrűség értéke közeli az sdr fénysűrűség értékével, akkor azért veszít a hatásából a HDR.
Aki mondjuk a 100-as Oledfényt használja, érdemes megnézni a feliratot fehér színben. Ha nem is használja a feliratot, egy teszt erejéig érdemes. Ha 100-as értéknél természetellenes a felirat egy sdr anyag feliratához képest, akkor bizony kicsit túl van tolva, s ez a képen is látszani fog.
S igaz ez arra is, hogyha valaki 70-es Oledfény értéken nézi az sdr-t, akkor a számára a 100-as Oledfény nem lesz akkora ugrás, mintha nagyobb érték van az sdr és hdr Oledfénye között. De nem feltétlenül kell a maximális.
A HDR-nél ugyanis nem csak a színtér növekedés és a 10-bites feldolgozás hozza a látványos megjelenítést, hanem bizony a luminancia megjelenítése is, mert teljesen más, mint sdr esetén.codec project
-
Gaben360
senior tag
válasz Lelahel #17650 üzenetére
Akkor ez user error.
A sport módba biztos van vagy 80 az oledfény...ami baromi sok.
Ugye nem áramtalanítottad mindjárt kikapcsolás után?
Ha a 2018-asnál is ez van az meg tuti user error,de az legalább még garanciás.Az éj sötét,és tele iszonyattal! "Néha szívesen lennék egy régi gyárépület ablaka....csak állnék ott beb@szv@"
-
junior19
senior tag
válasz dgyuri0123 #17690 üzenetére
Azért ez nem ennyire egyszerű.
Régebben szinte minden gyártónak olyan kontraszt állítási lehetőség volt a készülékén, hogyha túltolták a kontrasztot, akkor simán össze lehetett zúzni a fehér szintet. Most pár éve a Samsung és a Sony készülékein nem lehet annyira felemelni a kontrasztot a menüben, hogy bezúzza a fehérszintet. De ettől még nem fog a készülék károsodni, hogy a kontrasztot a maximum közelébe állítjuk. Ha már az Oledfény is fel van emelve, mint az előtted szólónál is, na az már nem biztos, hogy hasznos. Az már közelíti a Sport képmód gyári beállításait.
Láttam viszont már olyan Samsung lcd-ét, nem is egyet, hogy a maximális kontrasztra sem közelítette meg a 235 villogását, tehát nem zárta be a fehér szintet. Viszont a villogó oszlopok olyan szép pirosak voltak, hogy mérés nélkül lehetett látni a piros szint megemelkedését.
Ezért írtam, hogy nem ennyire egyszerű, attól még hogy magas kontraszt van beállítva, az még lehet jó is, s az sem feltétlenül előny, ha nincs túl tolva a kontraszt.codec project
-
-
junior19
senior tag
válasz akela91 #18268 üzenetére
Addig, amíg a készülékek nem tudják a hdr -hez ajánlott fénysűrűséget megjeleníteni, addig sajnos ez lesz a helyzet. Most ugyanis az Oledfény emelésével tudják azt a fénysűrűség értéket megközelíteni, ami a hdr -t élvezhetővé teszi.
Érdekes lesz majd az is, ha már fogják tudni megjeleníteni, mennyire fogják az emberek bírni a sötét jelenetből a szikrázó napsütésre váltást például. Filmeknél lehetne még nagyobb különbséget is bemutatni.
Egyébként csak egy tanács. Ha sötét helységben használod, akkor a 40-50 Oledfény az sdr-hez nagyon sok. 20-25 között bőven elég. S akkor HDr-nél is elég 60-80 környékén használni, igaz nem lesz meg a csúcsfénysűrűség, amit tud a készülék, de sdr-hez képest látványos lesz a hdr.codec project
-
krx21
nagyúr
válasz janos666 #21167 üzenetére
Én azt figyeltem meg, (C7) hogy a dinamikus kontraszt (alacsony) SDR-ben kicsit megemeli a sötét részletek fényerejét. Ez nekem pont jó. HDR esetén pedig az általános fényerő is nő, de én ehhez állítom az oled fényt. Ezért nincs itt nekem olyan magason... Ja talán még az is fontos lehet, hogy mindenhol Technicolor sémát használok. Tehát dinamikus kontraszt alacsony esetén a Technicolor séma Hdr-ben és Sdr-ben nagyon azonos általános fényességét mutat ugyanazon oledfény esetén..
-
junior19
senior tag
válasz energomatt #22530 üzenetére
Abban igazad van, hogy a kérdező nem pontosan kérdezett.
Kétféleképpen lehet egy tévét beállítani. Vagy ízlés szerint, s ebben maximálisan igazad van, hogy akkor a kérdezőnek el kellene tudni döntenie, neki mi tetszik. Én sem nagyon szoktam érteni, amikor beállítási értékek után kérdeznek.
A másik a kalibrált kép. Itt az ízlésnek már a beállításoknál nincs szerepe, mert mindent szabvány határozz meg.
janos666 is arra utalt, hogy a felsorolt képmódoknál, ha az alapvető csúszkákat(Oledfény, kontraszt, fényerő, színtelítettség, színárnyalat) abba az értékbe állítod, akkor mindegyik képmódnál nagyon hasonló színhőmérsékletet, gammát, színmegjelenítést, esetleg rgb együtt futást ad. Gondolom ezt ő kimérte. azért meri is kijelenteni.
Az megint természetes, hogy a képmódoknál nem mindegyiknél tudsz mindent állítani, ezért van, hogy általában kalibráláskor a Szakértői módokat használják, mert ott mindent lehet variálni.
Az viszont téves, hogy a valóságot kapjuk vissza egy akár kalibrált kijelzőn is. Azt kapjuk vissza, ahogyan elkészült, közvetítik az eseményt.
A szabvány a színtérben tér csak el egy sd vagy egy hd anyag között. Nincs szabvány sporteseményre, koncertre, vagy filmre. Így ezek használata az ízlés valamilyen színezése. Egy jól beállított kijelzőt esetleg sötét helységre és világosabb helységre érdemes beállítani, s a helyiség fényviszonyait figyelembe véve használni.codec project
-
junior19
senior tag
válasz ribarszki #25707 üzenetére
Pedig az a prohardveres cikkben lévő adatok tuti, hogy rosszak.
Egyrészt, talán a képmódot sem írja, melyiket kalibrálják. Másrészt 122 nits-et mértek 86-os kontraszt és 80-as oledfény mellett. Akkor mennyi annak az olednek a csúcsfénye? 150 nits?
Alaphelyzetben mindkét szakértői módban 6400K-t mérnek, ami azt feltételezi, hogy sok a piros a kékhez képest. Kalibráláskor nosza, még adjunk a pirosnak, nem is keveset, megemeli 26-ra, de biztos ami biztos, még vissza vesz a kékből is. S ezek után mért 6500K színhőmérsékletet.
Jöhetne janos666, s elmondhatná, hogyan lehetséges ez, mert én nagyon kíváncsi lennék rá. Szerintem ez teljesen ellentmondásos, minden paraméter változtatása pont az ellenkezőjét okozza, mint amit írnak.codec project
-
Gaben360
senior tag
Tuti nem lesz baja a bejáratás alatt,ha tolom neki a hdr-t?
SDR alatt vissza van véve az oledfény.Az éj sötét,és tele iszonyattal! "Néha szívesen lennék egy régi gyárépület ablaka....csak állnék ott beb@szv@"
-
junior19
senior tag
Én nem értem ezt az egész szájkaratét, amit itt folytattok.
Egy dolgot emeltél ki, amiben jobb a qled, mint az oled, de ezt mindenki tudja itt. Ezen megy a vita, sok érvet fel lehetne sorolni, miért olyan fényerő az ajánlott, de akinek nem jön be, az úgy sem fogja úgy használni, tehát értelmetlen meggyőzni. De itt nagyon sokan plazmáról váltottak Oledre, aminél megint kevés volt a csúcs fénysűrűség, így ők jobban meg tudták szokni azt a képet. Erre te sem fogod tudni meggyőzni őket, hogy pedig az kevés, a dupláján kell nézni.
Egyébként csak egy kis szösszenet tőlem is, de nem akarlak rábeszélni a számodra alacsony fényerő használatára, csak arra reagálnék, hogy a gyártónak el kell adnia a készüléket az áruházban, esetleg más modellek mellett is, nagy fényviszonyok között. Így nem lehet gyárilag alacsony érték az Oledfény.
Viszont vannak akik tesztelik a tévéket, s előtte kalibrálják is, s 100 vagy 120 nits fénysűrűség értékre kalibrálják. Gondolod, hogy nagyon komoly tudással rendelkező emberek( szakemberek) ok nélkül állítják így be a megjelenítőt, mert nekik így tetszik?
Mióta megy itt erről a téma, én azon gondolkodom, hogyha a fényerőben jobb a Qled, s ezt tudtad, akkor miért cserélted a Qledet Oledre? Ilyen fényerőhasználat mellet, s ha szerinted nem is jobb az Oled, akkor miért váltottál rá? Komolyan érdekel, nem kötözködés képen kérdezem.codec project
-
junior19
senior tag
válasz mtibee2 #31024 üzenetére
Tanulságos az egész mérés, s több kérdést is felvett.
Egyet a méréssel kapcsolatban, nem írtad az Oledfény értékét.
Az egyik észrevétel az ABL kapcsolatos, ahogyan írtad, akkor ennek sok értelme nincs, mert a funkcióját nem igazán éri el.
A másik észrevétel, hogy még igaz is lehet a gyárilag megadott fogyasztási értékek. Mert a mérésed gondolom 100%-os értékű ábrákat mértél(erre megint nem terjedtél ki), ilyen pedig ritkán van a videótartalomban. Esetleg fehér, havas jelenetnél, de ott működik az ABL. Focinál is már azért nem mérvadó elméletileg, mert ha a fehér 130 nits fénysűrűség értékű, akkor a fű olyan 16-20 nits között mozog, a 100%-os zöld pedig 95 nits értéken, tehát itt sem számolhatnánk elméletileg a zöld teljes fogyasztásával.
Azért írtam ezekről elméletileg, mert a fogyasztás akkor ezek szerint nem igazán követi a tartalom megjelenítést. Már eleve amikor a feketénél(amikor elvileg nem működik a panel) soknak tartom azt az értéket az elektronika működésére. Tényleg mérhetnél egy olyat is, nem tudom van-e abban a modellben olyan, hogy a képernyő lekapcsolása opció, tehát csak mintha hallgatni szeretnéd.
S amit még felvet, józan paraszti logikám szerint, a fehér 130 nits-es fénysűrűség értékét, úgy kapjuk meg, hogy a piros kb.27 nits, a zöld 95 nits, a kék pedig 11 nits fénysűrűséget ad. Ebből az következne, hogy a zöld több fogyasztást igényelne, mint a piros például, mérésed szerint pedig pont fordítva van. De ez adhat magyarázatot arra, hogy miért a piros "éghet be" a leginkább.
A másodlagos színeket is érdemes lenne akkor ezek szerint megmérni, mert a fénysűrűség értékét ezeknek a színeknek mindig a színtérben két szomszédos alapszín összege adja. Ezeknek is elméletileg akkor nagyobbnak kell lennie a fogyasztásuknak, mint a fehérnek, s így megint értelmét veszti az ABL hatása a fehér színre vonatkoztatva csak.
S ha megméred, akkor nagy az esély rá, hogy a sárga fogja a piros után a legnagyobb fogyasztást produkálni.codec project
-
junior19
senior tag
válasz janos666 #31211 üzenetére
Azért szerintem ilyen mértékű Oledfény változtatás(25-30 helyett 60-80) már a sötét árnyalatok fényerőszintjét is jelentősen megnöveli, sötét körülmények között is már látható változást okoz, így az élmény is más. Esetleg amit nem szerettek volna láthatóvá tenni, vagy csak sejtetni, az is hangsúlyosan látható lesz.
Abban sem vagyok azért 100%-ig biztos, hogy a 100%-os telítettségi pontokon, s annak közelében nem a szín fényessége fog jobban növekedni a telítettség kárára. Hiába az Y érték megfelelő lesz, de inkább fényes lesz a szín, mint telített.codec project
-
Mankó
veterán
-
Mankó
veterán
Panasonic tulajok nálam a gyári beállítások nappal 60, este 30, hdr 100 oledfény van, fényerő mindenhol 0. Jól van ez így, többeknél más értékeket láttam itt a fórumban?
Úgy néz ki tényleg placebo volt az akadások eltűnése. Netflixes hdr-es sorozaton gyors mozgásokon látom, bár itt meg a wifi kapcsolat is bezavarhat.
-
krx21
nagyúr
Milyen szabvány írja, hogy LG Oled TV esetén az Oledfény 100-osn a jó?
A szabványok a kezelt dinamika tartományokat említik. A képernyő általános fényereje környezet és egyén függő.
Ha már szabvány... Én leginkább arra leszek kíváncsi, hogy például THX HDR mozikban, milyen fényerővel jelenítik meg a képet, persze teljesen sötét teremben. Az lehet mérvadó.
Tényleg van erről infó? Itt persze még a ritka számba nevezhető hatalmas LED falakra gondolok például. És persze nem a képernyő maximális teljesítményére...[ Szerkesztve ]
-
junior19
senior tag
[link]
Annyit hozzátennék, hogy olvastam egy cikket korában egy tesztről, ahol hdr anyagok képét tesztelték felhasználókkal, s teszt végeredménye azt hozta ki, hogy amelyik megjelenítő már elérte a 20000:1-hez kontrasztarányt, az tetszett leginkább már a felhasználóknak. S mivel az Oled kontrasztaránya végtelen, így gyakorlatilag amilyen fényerő mellet kényelmes a felhasználónak, úgyis élvezhető.
A szabvány értékeit nagyon kevés megjelenítő közelíti meg jelenleg, ha jól tudom az Oledek kicsi fényereje miatt lett elfogadott az 540 nits csúcsfénysűrűség érték is. Ezért ajánlott minden megjelenítőnél a maximális kontraszt és oledfény, vagy háttérfény.[ Szerkesztve ]
codec project
Új hozzászólás Aktív témák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Diablo IV
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs