Tovább csökkent a globális tévépiac

Az idei első negyedévben kevesebb televíziót adtak el, mint egy évvel korábban.

A televíziós piac a tavalyi évben csökkent, és a trend a jelek szerint idén sem változik. A Counterpoint Research piackutató cég felmérései szerint ugyanis az idei esztendő első negyedévében 4 százalékkal csökkentek a globális értéksítési adatok, éves összevetésben. A csökkenés mindenütt megfigyelhető, és különösen Japánban, illetve Kínában volt jelentős.

A Samsung uralja a tv piacot.
A Samsung uralja a tv piacot. (forrás: Counterpoint Research)

A Samsung 16%-os szállítási részesedésével megőrizte piacvezető pozícióját, és továbbra is dominál, mind ez eladott termékek számát és értékét tekintve is. A dél-koreai céget a Hisense és a TCL követi, mindketten durván 10%-os piaci részesedéssel. Az LG Electronics összesítésben a negyedik helyen végzett, de 49%-os részesedéssel vezette az OLED tévépiacot.

A MicroLED tévék iránt nőtt a kereslet.
A MicroLED tévék iránt nőtt a kereslet. (forrás: Techworld) [+]

Sujeong Lim, a Counterpoint Research társigazgatója az eredményekkel kapcsolatban megjegyezte, hogy a magasabb kategóriás modellek iránt nőtt a kereslet, így az első negyedévben 15 százalék bővülést lehet megfigyelni ebben a szegmensben. Különösen jól teljesítettek a QD-OLED, Mini LED LCD, és némi meglepetésre a Micro LED kategóriák. A prémium kategóriát a Samsung vezeti 42, második az LG 18 és harmadik a TCL 14 százalékkal.

Hirdetés

Gamer laptop: már felveszi a versenyt az asztali pc-vel

PR Sokáig tartotta magát az a nézet, hogy a játékosoknak nagy teljesítményű asztali számítógépre van szüksége. Ez mára megváltozott: a gamer laptopok sem maradnak le mögöttük.

Előzmények

Hirdetés