Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ABE

    őstag

    válasz barnam_ #12 üzenetére

    Sajnos sok E95-ös el van hanyagolva, Somló Volánossal én is utaztam már, olyan 15 év körüli buszok, 1,5 millió km biztos van már a korai eresztésekben. Sőt, több is, a Volánbusznak már évekkel ezelőtt volt (igaz, Scania motoros, 93-as évjáratú) E95-öse, ami 1,5 millió fölött járt. Ahhoz képest, hogy elvileg 10 évente illene ezeket a buszokat felújítani, azért bírják a strapát.

    Ha jól emlékszem, a 250-es buszok felújításkor jellemzően Euro 1-es Rába D10-e motort kaptak, ami 180kW-os (245 ló), ahol még nem koptak ki a forgalomból, jó eséllyel találkozni ilyennel. Persze a régi zörgős motorral voltak az igaziak (gondolom az is Rába lehetett?). :) A C56-osok (régebben 256.44) meg már egész bitang motorral vannak szerelve, pl. a 280 lovas Detroit Diesel egész szépen mozgatja, autópályás tempót is simán tartja.

    A Credo meg... na, félig magyar, mert eredetileg cseh tervezés, csak átvették a licenszet, aztán fejlesztettek újabb típusokat.

    És itt hirtelen ajánlanék egy jó kis honlapot: Buszok honlapja :R

Új hozzászólás Aktív témák