- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- 3D nyomtatás
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaboman
nagyúr
Sajna a Triumphnak a szervizhálózata nem elterjedt Mo.-on, én nem szívesen várnék alkatrészekre ha kell valami hozzá.
Inkább egy Japán, azokhoz van minden nálunk.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Daywalker
addikt
válasz Gaboman #5901 üzenetére
Nem a szervizhálózattól kiterjedtségétől lesz gyors az alkatrészek beszerzése, hanem az importőri hozzáállástól és attól, hogy honnan kell beszerezni a cuccokat. A japán márkáknak is vannak európai raktárai, de rengeteg dolgot japánból kell rendelni. Na az akkor nem két nap...úgy látszik te még nem vártál japán motorhoz alkatrészre, azért teszel ennyire könnyelmű kijelentéseket. Anglia pedig mégiscsak közelebb van, mint japán...
Egyébként meg baromság ez alapján választani. Nem arról híresek, hogy úton-útfélen lerohadnak, hogy minden évben alkatrész kelljen hozzájuk. A kopó-fogyó cuccokból meg van itthon is.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Gaboman
nagyúr
válasz Daywalker #5902 üzenetére
Az lehetséges hogy nem vártam sokat még alkatrészre japán motorhoz, de ez csak azért volt mert szinte van minden hozzájuk itthon és a környező országokban is.
És én inkább választok egy olyan márkát amihez minden nagyobb városban van egy szerviz mint egy olyat amiből egy van az egész országban.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Daywalker
addikt
válasz Gaboman #5903 üzenetére
De mondom, hogy nincs Vagyis nem minden típushoz, vagy szerencséd volt. Lehet, ha nekiállsz túrni a szomszéd országokat, előbb-utóbb találsz vmit, de az is előfordulhat, hogy nem és akkor bizony várni kell.
Egyébként a szervizes dologban igazad van, ha valaki nem Pesti és Pesten van csak szerviz, az szopás...de én mondjuk nem ez alapján választanék. Olasz motort sem ez alapján kell venni
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #5904 üzenetére
Nem feltétlenül szopás A mi szerelőnk most már 80-100 km-re van tőlünk (mi a Bakony keleti csücskében, ő Csepelen), teljesen szép arra az út, ha hosszabban megyünk s nem a legrövidebb úton, a hetesen, ami azért annyira nem izgalmas. Nekünk így teljesen jó.
Alkatrész szempontjából pedig a már leírt verzió van nálunk is: megbízható motorok, a gyorsabban kopó apróságok vannak rögtön, egyébként pedig valamennyit várni kell rájuk, de ha nem esünk egy nagyot, akkor azért olyan nagyon meglepően és hirtelen nem mennek tönkre az alkatrészek (itt főleg a BMW-re gondolok, mert a Hyosung még nagyon fiatal az ilyesmihez, csak az alapból szar gyári lánc volt cserés, de abból sem kell origi, isten ments). -
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #5903 üzenetére
hát azért kiváncsi lennék, hogy melyik szerviz mit tart polcon
szerintem ne úgy vegyünk motort, hogy milyen a szervizhálózata, mert pl a cagivának nincs is. azt mégis jó motor pl a raptor. a másik fele a dolognak, hogy a szakszerviz sem garancia semmire, mivel ott is vannak orkok rendesen. egy normális szakember meg tudja csinálni a motort, bármilyen legyen a márkája. manapság, ha nagy baja van, a technológia miatt gyakorlatilag dobhatod a kukába. ha meg nem kihegyezett acélperselyes blokk, akkor azt gépműhely megcsinálja. dugattyúkat is csinálnak jó minőségű utángyártottat, de akár csináltatni is lehet. szóval nem értem ezt az alkatrészbeszerzéses dolgot. egy 15 éves motorban a gumi dolgok szoktak hazavágódni, tömítéseket lehet csináltatni, fékfelújítószett megintcsak nem márkától függ. fék fékbetét lánckerék, hatalmas utángyártott kínálat. nem értem.Explosión de dos tiempos
-
.mf
veterán
Hát ma se az a hűdeszép motoros idő van... néha piros lámpánál a vázon melengettem a kezem. Legalább nem fújt annyira mint tegnap. De szívből remélem, hogy holnapra jobb idő lesz...
Szervizben állítottak kicsit karbimon, szívatómon. A szívatóm régebben hajlamos volt kiakadni (alapjárat --> 3500-400 fixen), ezért nem szívesen használtam, s általában ritkán is volt szükség rá, kis indítózás vagy még egy kis gázzal rásegítés után ált. ment. Most az a furcsa helyzet, hogy a motor indítózásra ilyen hidegben is könnyebben, elsőre indul, hagyom pár percig melegedni, de utána kezd lassan esni az alapjárat (régen 1200-1300 volt, most 1100-1150, majd 1000, s csorog lefelé), majd ha nem nyomok rá egy kis szívatót, képes akár az első-második pirosnál is még üresben várakozásnál is leállni. De az a fura, hogy csak 1-2-3 perc múlva, addig még szépen elpöfögött magában stabil alapjáraton.
Tekerjem talán feljebb az alapjáratot? Vagy más lesz? Vagy csak szokjak hozzá?
inb4 nem lehet távdiagnosztizálniFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Daywalker
addikt
Szét kéne már szedni rendesen azt a karbit és megnézni, mi van elérve benne. Nekem is volt hasonló bajom, de nem állt le...volt 1100-1200-as alapjáratom, majd mikor elgurultam az első lámpához leesett 950/1000 környékére. Elvittem a kawához, szétszedték, kipucolták, összerakták, bekalibrálták, azóta jó.
Mindig szívatóval indítom, ha teljesen hideg. Így könnyen indul, és amint megnyugodott az üresjárat (nem ingadozik), szép lassan tolom vissza úgy, hogy olyan 1300 körül legyen a fordulat...majd lenyomom és már jár is rendesen. Ez kb. 30-40 mp
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
vendingo
veterán
Ne is mond...
Tegnap vettem motort, de már a haza úton le akart tépni a szél a gépről.
Éppen hogy a városba tudtam tenni egy tisztelet kört, aztán toltam le a garázsba.
Remélem vasárnap szép idő lesz, bár az előrejelzések szerint 9 fok várható nálunkCsak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
atila4
senior tag
Sziasztok! Cross-ozáshoz első teleszkópba milyen sűrűségű és milyen márkájú olajat érdemes használni?
Windows 11 / Galaxy S24+ / Asus ROG
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #5908 üzenetére
Épp ezaz, most szedték szét, nézték meg, pucolták ki, kalibrálták be, stb
Azt mondták, hogy használjam a szívatót, amíg 60-65 fokot el nem ér -- onnantól tényleg jó, csak szokatlan és furcsa ez a viselkedése, és az, hogy ez csak pár perc múlva jön elő.Vendingo: hja... főleg, hogy Esztergomból hoztam vissza Bp-re a motort tegnap, voltak ott széllökések rendesen... késő délutánra már úgy tűnt, hogy ugyan csöpörészik az eső, de legalább már alább hagyott a szél -- egészen addig tűnt úgy, míg a Szabadság-hídra nem értem... öregem, akkora széllökések voltak a hídon, hogy amíg a hídon araszoltam, lábam végig az aszfalt felett lebegtettem, hogy egyrészt egyensúlyozzak, másrészt tudjak támasztani, ha felborítana. Hozzá képest a reggeli helyzet almáspite volt.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Topiccsendőr
addikt
bedúsul valszeg. (persze nem biztos)
be kéne állítani. Úszószintet normálisan megnézni, tűszelepet is. Nem csak kitakarítani. Felújítani. Csomóan beleszarnak az ilyesmibe, aztán köpdösve vannak a karbis motorok, hogy nem megbízhatóak. Pedig precízebbek az injektorosnál ha bizonyos körülményeket figyelembe veszünk.Explosión de dos tiempos
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #5913 üzenetére
Mik azok a körülmények?
-
Topiccsendőr
addikt
az injektor egy szolenoid szelep, aminek +- toleranciája is van nyitvatartási időben, és a nyitvatartási idő is folyamatosan változik az idő elteltével, azaz mondhatjuk, hogy kopik.
a karburátor mindig ugyanannyit fog porlasztani 20 év múlva is, adott gázoszlopsebességhez. Max az úszószintre kell ügyelni, meg a tűszelep állapotára, ami nagyban erre van hatással.az injektoros a millió szenzor miatt mindig az adott körülményhez fogja porlasztani a megfelelő mennyiségű benzint. Ezért előnyösebb.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
vendingo
veterán
Ti milyen navigációt használtok motoron?
Szeretnék venni egyet, csak nem 100-150 ezerért.
Lényeg, hogy stabilan lehessen rögzíteni motoron, bírja valamennyire a rázkódást és vízálló legyen. SV650S-el használnám.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#25954560
törölt tag
válasz vendingo #5917 üzenetére
en saccometert. motoron ugysem az a legfontosabb szempont h legrovidebb ido alatt erj oda valahova.
ha gozom sincs hova megyek, elotte megnezem terkepen.mod: jah es veszelyesnek tartom motoron bambulni a navit. talan a beszelgetos meg elmegy, de szerintem az is elvonja a figyelmedet. arrol nem is beszelve h sztem konnyebb veszelyes helyzetbe kerulni navival, amikor hirtelen jossz ra h azt pofazza ket perce h a 'kovetkezo lehetosegen jobbra' es te epp a lehajto magassagaban jarsz. akkor aztan legtobb ember elkezd kapkodni meg gepeszkedni h beferjen. navi nelkul meg nyugodtan tudomasul veszed h itt kellett volna lemenni es mesz a kovetkezo lehajton v visszaforditon.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Közbe találtam vízálló kormányra rögzíthető tokot 5-8 ezer forintért.
Nekem szükségem van navira, mert nagyon rossza a memóriám és ha hosszabb útra megyek, akkor jó ha van kéznél egy navi, amire ha kell rápillantok és képbe is vagyok.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
shiNIN
tag
Nem akartam beírni, de akkor nem vagyok egyedül Papír max, de eddig sose mentem ismeretlen utakon útvonaltervvel egyedül, úgyhogy Alvaro papírozik és nyilván kicsit eltéved, én pedig csinos hurkokat csinálok Legalábbis az eddigi egy esetben az volt. Az egy dolog, hogy nem vagyok jó tájékozódásban, de nem is igazán vonz, én csak menni akarok, amerre jön.
De ezentúl a nagyobb túrákra majd viszek én is térképet, mert közös nyaralásnál is sokszor jobb egyedül menni az egyes szakaszokon. Nem azért motorozom, hogy ne úgy menjek, ahogy tudok és nekem tetszik.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #5906 üzenetére
Teljesen mindegy nem írom le még egyszer hogy számomra mi a fontos, te így látod a dolgot én meg másként.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #5906 üzenetére
Jó de azért csak figyelembe kell venni, hogy pl. az én esetemben a Honda szerviz 20 percre van tőlem Pest meg 2-2,5 óra utazásra. Szóval rendben van, hogy motor-motor, de mindegyik márkának megvannak a sajátos megoldásai amit az adott márkával foglalkozó szerviz csak jobban ismer mint egy univerzális (ettől függetlenül nem vagyok a márkaszervizek híve, mert rohadt drágák, legalább is autóban) de ha valami nem megfelelően működik akkor lehet, hogy a márkaszervizes egyből tudja mihez kell nyúlni míg a nem márka orientált szerelő nekiáll sorba venni az eshetőségeket, amit jóval több idő, pénz és esetleg olyat is kicserél ami nem is volt rossz. Meg japán márkákon belül van átjárás, sokszor van olyan, hogy eltérő márkák modelljeihez is jó ugyanaz az alkatrész = könnyebb beszerezni, mint mondjuk egy Triumph, amihez szerintem csak a saját cuccai a jók.
Persze nem ettől rettegve kell motort venni nyilvánvaló csak amikor az ember örül (legalább is én) ha egy komolyabb gépre majd össze tudja kórészni a pénzt akkor azért nem elhanyagolható szempont, hogy lesz a továbbiakban.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #5913 üzenetére
Lehet, mert most induláskor benzinszagúbb, mint szokott; s miután leállt (ha elfordítom a kormányt, hogy a parkolóhelyemről kimanőverezzek, néha visszaugrik a szívató, evvel leesik az alapjárat és leáll), hiába indult nagyon könnyen az előbb, utána hogy újra elinduljon, sokkal többet teker és nehezebben indul, s megintcsak benzinszagú.
Na mindegy, ki kell tapasztalni. Remélem jobb időben jobban indul, mert végülis már 8-10 fokkal hidegebb van, mint amikor beállították.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz vendingo #5917 üzenetére
Lehetőleg semmilyet, előtte memorizálóst, útközben embereket kérdezőst. De ha nagyon eltévednék, telefon mindig ott a zsebemben, benne gps és rajta navi, fülembe pedig fülhallgató, és hajrá. Ha nagyon nem úgy érzem, ahogy mondja, akkor félreállok, előveszem és megnézem a térképén, hogy mit mutat.
A folyamatosan nézegetés életveszély.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
G@ben
addikt
Egyik nap elkaptam a híradóból egy részletet, miszerint kötelező lesz a térd- és könyökprotektor. Sajnos csak az utolsó pár mondatot hallottam és a neten sem találtam semmi hírt erről. Valaki tud valami pontosabbat?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
runner 125
nagyúr
Minden bizonnyal a módosult jogosítvány kapcsán volt szó erről, ugyanis ezentől még smkp.-ral is csak úgy lehet vizsgázni, hogy - vagy térdvédő, könyökvédő, gerincvédő, plusz zárt öltözék, vagy protektoros ruha lesz kötelező, gerincvédővel együtt.
Motoros oktató barátom még azt is hozzátette, hogy a sima magasszárú cipőt sem fogják elfogadni, hanem erősített magasszárú (magyarán motoros, ami jóval erősebb tartja a bokát) csizma /cipő kell.Kell a bevétel..., állambácsinak mehet a panaszlevél.
vendingo
Fejidomos az SV? Ha, igen minél jobban be kell helyezni a plexi alá, úgy némi esőtől is védve van. Ha, nem, akkor mindenképpen kell valamiféle vízálló tokot szerezni hozzá. Pár ezer ft-ért már lehet kapni itt-ott tokokat, amelykben ugyanúgy vezérelhetú ujjal a készülék.
Konzolt tekintve a gyári tappancsos felejtős. Egyedit kell gyárta(tat)ni, s minél jobban rögzíteni.
PNA-t tekintve gyakorlatilag bármelyik megfelel. Ha, ájgót futtatsz olyat keress, amiben minimum 128mb RAM van. Méretet tekintve sajnos már a 3,5"-osok kikoptak, így 4,3" körülit tudsz venni. Nagyobbat szvsz semmiképpen ne, mert sok helyet foglal.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
G@ben
addikt
válasz runner 125 #5931 üzenetére
Akkor ez csak a vizsgához kell vagy állandó használatra is?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
-
G@ben
addikt
válasz runner 125 #5933 üzenetére
Értem, köszönöm!
A sisakot is kötelezővé tették anno... bár ha elképzelem a robogós tizenéves lányokat full protektoros ruhában...[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
shiNIN
tag
Nem tudom, mennyire lennék aggódó szülő, de a tizenéves lányomra tuti ráadnám a komplett ruhát.... Azt is megkérdezném, hogy tuti robogózni akar-e, ha motorozni is lehet, de remélhetőleg abba nem szólnék bele annyira. Csak elmondanám a véleményemet. Naponta
Anyám anno azt mondta, ne tartsak állatot. Lehetőleg növényt sem. Nem lehet könnyű velem. -
Daywalker
addikt
Szerintem ez nem teljesen állja meg a helyét. A Triumph ugyanúgy gyártatja a cuccait a beszállítókkal. A futómű pl. öhlins, a fék brembo stb, ugyanezek más motorokon is megtalálhatók. Ha a motorhoz magához kell hozzányúlni, akkor ott nem sok azonosságot találsz japánon belül sem.
Plusz azt mondom, hogy minden motorhoz lehet külföldről nagyon jó áron alkatrészt szerezni, ami sokkal olcsóbb, mint az itteni források.
Én egy Triumphért ezt az áldozatot tuti meghoznám De ez magánvélemény."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
NINJA_V
tag
Ugy tunik :S...mondjuk 5 ora ota itt nem fuj annyira a szel....holnap reggel felebredek, majd leirom milyen az ido errefele Persze, ha nagyon gaz akkor en sem megyek ki. Maximum sarkanyt eregetni :
Motorod meg melegitsd fel uzemihofokra es allits ugy alapjaratot...
Two Strokes and Four Jokes
-
.mf
veterán
válasz NINJA_V #5938 üzenetére
"Persze, ha nagyon gaz akkor en sem megyek ki. Maximum sarkanyt eregetni : "
Ezt ma már én is elsütöttem
"Motorod meg melegitsd fel uzemihofokra es allits ugy alapjaratot..."
60-65-től már jó, de mivel napi 4-6x indítom be, min. 1,5-2 órás kihagyásokkal az előző szakasz után, az pont elég arra, hogy teljesen kihűljön és minden alkalommal szívózzon. Kezdek hozzászokni a szívatózáshoz, csak vicces, hogy eddig az indulással volt gondom, sokat kellett indítózni, de ha már elindult, ment; most viszont könnyen indul, de utána mégis hajlamos leállni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #5940 üzenetére
Csak jó idő legyen végre addigra
Más:
na ezért kéne egy enduró / túraenduró is... na jó, ennyire bizalomgerjesztő hidakat ilyen tempóban lehet, hogy nem vállalnék be de a táj nem semmi...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vendingo
veterán
Reggel felkeltem és kinéztem az ablakon, ragyogó napsütés, minimális szél
Kár, hogy dolgozok, de legalább motorral jöhettem.
Remélem ti szerencsésebbek vagytok.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
NINJA_V
tag
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ELLOPTÁK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ma reggelre Kecskemét- Katonatelepről zárt garázsból elloptak egy jóbarátom `08-as Kawasaki ZX-10-eset.
Alv sz.:jkazxt00eea011460
Motor sz.:zxt00de038943
Rendszám: UKK-130A tulajdonos visszavasarolná
Aki bármit hall, lát az kérem ezen a szamon jellezze: 06204685690[ Szerkesztve ]
Two Strokes and Four Jokes
-
runner 125
nagyúr
-
NINJA_V
tag
válasz runner 125 #5945 üzenetére
Jah haverom ...ezzel ebresztett reggel
[ Szerkesztve ]
Two Strokes and Four Jokes
-
vendingo
veterán
Már a garázsba is láncra kell verni a motort?
Szerintem kifigyelték előre...Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz yodamastah #5949 üzenetére
Nálunk a garázs a ház alatt van. Flexet egyből meghallom, meg a tolvaj üvöltését is, amikor tépi a kutya
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest