- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
SGF24 - Sztori traileren az Unknown 9: Awakening
gp A PC-re, PlayStationre és Xbox-ra érkező játék valamikor az ősz folyamán debütál.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86389 üzenetére
Ezt akár nekem is mondhattad volna. 192cm és 130Kg.
Ezért kellett kicsit kiemelnem a Jetforce seggét.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86457 üzenetére
Megnéztem hahu-n a kínálatot. 2017-nél nem régebbi, 2T, max 50 ccm, magyar okmányokkal. Nincs 40 találat...
Ja, 2 hét alatt 2,5 bar-ról 1,5 barra esett a nyomás a hátsó kerékben, az első tartja. 2 hete fújtam 1,2 barról. Lehet, lassan eresztő defektem lenne?
Mindegy, kövi szezonban úgyis érik a gumicsere, addog meg vettem egy Xiaomi hordozható kompresszort.
Nem kapkodnél a hátsó gumival most, hogy a kipufogóból kiesett csavar és az elégett tűzkarika is frissen lett pótolva.Öreg, de a blokk bontatlan, második vario és szíj van benne, a fényszórót leszámítva az összes izzó még a gyári, stb.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #86562 üzenetére
Teljesen más dimenzió egy 100 plusz lóerős motor (tapasztalatból mondom), még az úgymond normálisakat is bele tud egy ilyen gép rángatni olyan dolgokba, amiket korábban nem tett volna meg. Sajnos. Pluszban vannak olyan helyzetek, hogy lehetsz te bármilyen patent felkészült és rutinos vezető, akkor sem tudod kivédeni őket ha a másik hibázik. Ez tény.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86646 üzenetére
Ó, egy tuningolt gép gyors? Micsoda hír! Üzemórás motorokból is kihozzák, de a tartós teszt megvan egy hétvége alatt.
Ezzel együtt: persze, szép munka volt így összerakni, főleg dekádokkal ezelőtt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
KTMHobby3
tag
válasz KTMHobby3 #86665 üzenetére
A töltőáram nem probléma, mivel az max 1A lehet, de természetesen az akku töltöttségétől függően, az lehet sokkal kevesebb. Jó pár éve használok Li-Ion akkukat, eddig csak annyi baj volt némelyikkel hogy elvesztették a kapacitásukat, cserélni kellett azokat, de más baj még sosem fordult elő. Az akkupakkot mindig összeválogatom, így nincs szükség semmilyen elektronikára.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86663 üzenetére
Nem elég egy DC/DC konverter, kell egy töltésvezérlő is, ami cellánként figyeli a pakkot. A Li-Ion akku látványosan és hevesen képes égni. Ja, a hideget sem szereti, nem véletlenül van hőmérsékletfigyelés és fűtés az ilyen akkukkal szerelt elektromos autókban.
De igen, néha ámulatba ejt. Airsoftozok, ott is kedveljük a li-po és hasonló akkukat. Egy 5Ah 50/100C akku akár 500A-rel is terhelhető rövid ideig, például egy indítózás.
Örülök, hogy neked nem lett bajod. Ismerek olyat, akinek a fegyver tusában lévő akku kapott lángra, miközben az arca hozzáért... Felpúposodott telefonakkut is láttam már, kinyílt 18650 cellát.
Az összeválogatott cellák is jól hangzanak. 50, 100 ciklus múlva mit fog muttani a műszer? A kapacitás elvesztése is tünet, a nem megfelelő kezelés eredménye. Nekem is van balanszeres töltő, cellánkénti feszültségmérőm, van olyan 3 cellás akkupakkom, ami hozza a pakkra jellemző feszültséget, de a cellafeszültségek közt bő 1V eltérés is lehet.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #86672 üzenetére
Ez is csak részben igaz, az elektronikának 3 főbb szerepe van, a túltöltés elleni védelem, illetve a túlmerítés, ezek határozzák meg a ciklusszámot, attól függően, hogy meddig engedi tölteni, vagy meríteni, illetve egy hővédelem, és egy rövidzárlat védelem, amióta léteznek ezek a cellák, de ez sem teljesen igaz mert már előtte is s NIMH vagy NICD korszakban is voltak elektronikák, csak akkor még nem volt ekkora teljesítmény.
Érdekes lenne teljes kapocsfeszültségen tölteni egy akát 30 blokkból álló pakkot, de még a 2 blokkos is elég necces.
Filléret biztonságtechnikai, életvédelmi szolgáltatásról beszélünk.De hogy pozitívum is legyen, lehet venni ápíthető házat, és akkor nem kel elreszelni a régi aksit, ha valaki Lipo energiabankra vágyik.
"Azt hiszem Te vagy, aki választ tud adni az eredeti témához. 6 cellával el lehet indítani egy 50-est? Több cellával akár egy nagyobbat is?"
Liitokala 30A-es cellával azaz 3db-al lehet inditani egy 250-es gépet is.
De, ha van laptop aksiból bontott, abból 9-12db cellával simáb lehet bármit inditani szinte, ott kevesebb az indítóáram ezért kell több.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86670 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy fixen tönkre megy, de felelőtlenség lenne azt feltételezni, hogy vállalnád a más gépében a más által végrehajtott átalakítás után a felelősséget.
A másik ötletem, hogy beszéld meg ezt az ismerősömmel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86786 üzenetére
Mire gondolsz? Kifejtenéd?
Mert ugyan mi lehwt az, amit nem szereztem be ahhoz, hogy a 70-es hengerszett tökéletesen passzol, de a szintén ehhez a blokkhoz gyártott ugyanazon gyártó 50-es szettje nem?
Esetleg létezne hozzá reszelt blokk? Vagy netán létezne hozzá hosszabb dugattyú, amit alapból meg kell venni külön egy ehgez a blokkhoz gyártott hengerszettel együtt, amihez jár egyébként dugattyú?
Világosíts fel kérlek!
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #86796 üzenetére
Annyival arnyalnam ezt a kijelentest, hogy nem jot vett, hogy az utangyartott alkatresz tuti kompatibilitasa a gyarival nem szentiras, barmilyen gyartorol is van szo.
Jartam en mar nagyon sokszor ugy, hogy markas utangyartott alkatresz koszonoviszonyban sem volt a gyari alkatresszel. Minimalis elteres volt, de pont eleg ahhoz, hogy ne legyen jo.
Sok alkatresznel mar en is tudom, hogy X alkatresz gyarto alkatresze Y motorba jo, de Z motorba mar nem, mert ott elszurtak a mereteket/felfogatast/stb.
Ha egyszer egy gyarto az alkatreszet egy bizonyos tipushoz ajanlja, de az nem megsem stimmel, akkor sokszor nem a user a hulye.Mumtazt ismerve meg nem vaktaban vasarol egy olyan blokkhoz amit csukott szemmel osszerak.
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86813 üzenetére
Peugeot Jetforce TSDI. De a változat mindegy, mert a C-Tech, ami a karburátorost jelöli, ugyanezzel a HL1-es blokkal van szerelve, csak az olajzó furat van máshol rajta.
Peugeot szerelte ennek a blokknak a változataival a Buxy-t, Speedfight 3-at, stb. De alapvetően mindegyik ugyanaz. Éppen ezért nincsen náluk külön feltüntetve blokk típus, csak annyi, hogy álló, vagy fekvőhenger, illetve, hogy AC, vagy LC. Mert csak ebben van eltérés.
A hengernek saját alakja van ennél a blokknál, ami külsőre sem egyezik semmivel, tehát a komplett szett félre rendelése, vagy félre csomagolása is kizárt. Egyedül, ha mondjuk Malossi vagy Polini szettet rendelne az ember, akkor lenne különbség, mert azok alapvetően térnek el a gyári formától.
Tehát, hogy értsük a dolgot. Ebből nincs más változat. Nem lehet félre rendelni, mert nincs más változata még apró eltéréssel sem.
Ez a 70-es szett, ami tök jó volt:
Ez pedig az 50-es szett, ami nem jó:
Nyilván alapvető különbség van közöttük, de mindkettő ugyanahhoz a felépítéshez készült. Ugyanahhoz a főtengely geometriához, csak kisebb hengerűrtartalommal. Egyéb különbség a dugattyúban, hogy 70-esben csak egy gyűrűs változat van. A hengerforma mindenesetre látszik mindkettőn.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
macilaci78
nagyúr
-
Tamás9x
őstag
-
csongi
veterán
válasz KTMHobby3 #86848 üzenetére
Ez igy van.
Egy magasabb sebesseget nehezebb jol felmerni.
Egy rossz vilagaitas eseten meg a kornyezettol vonja el a figyelmet.
Illetve uz utolagos ledesitesnel rengeteg hibat elkovetnek.
Nem vita indito.
Csak kiegeszites volt a hsz. :).
Nagyobb veszelyt latok az oldalrol lathatatlan motorokba, biciklikban.
Ejszakai kozlekedes eseten, a jelenlegi ledes matrix lampak tulsagosan eles kontrasztal vilagitanak, es a kereszt iranybol erkezo ketkereku, akkor latszik, ha beleert a csovaba.En egyszeru fenyvisszavero csikokatbhasznalok, es teljesen jol mukodik. Nappal, meg azt sem hiszem el, mikor ramnez.:).
Nez, de nem lat. :).[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86855 üzenetére
A 70-es henger rendszám nélkül is szabálytalan.
Nem az a baj, hogy ledet javasolsz, én is elismerem, hogy jó, akár jobb, mint a gyári megoldás, de hozzáteszem, hogy szabálytalan, mert ez a csökött magyar kresz ezt mondja ki és az összes hatóság ehhez igazodik.
Ugyanez a helyzet a 70-es hengerrel is. Adott szituációban még akár biztonságosabb is lehet az erőtartalék, vagy a nagyobb végsebességnek köszönhetően felvenni a forgalom ritmusát, de az smkp kategóriában nem megengedett.Fogadd el, hogy jogállamban élünk (bármennyire is viccesnek tartom ezt leírni), a szabályokhoz igazodni kell és a legközelebbi, hogy a Prohardver lapcsalád ÁSZF-je szerint tilos a jogszabálysértésre való buzdítás is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #86855 üzenetére
Soha senki sem mondta itt, hogy szabályos lenne egy 70 köbcentis robogót ötvenesként használni közúton. Viszont magát a robogótuningot nem tiltja a fórumszabályzat, hiszen az a robogó épülhet kimondottan pályára/különféle rendezvényeken lévő versenyekre, amiket máshol nem használnak. Ezért tanácsot is kaphat itt bárki a témával kapcsolatban. Azt már mindenki maga dönti el, hogy vállalja-e annak a kockázatát, hogy az utcán is használ-e egy 70-es, vagy akár egy annál is nagyobb setup-ot.
Minden websopban kapható nagyobb hengernél ott van, hogy az utcai használata törvénybe ütközik. A rezonátoroknál szintén megtalálható, hogy a fojtás (szűkítés) eltávolítása ami teljesítménynövekedést okoz nem szabályos dolog.
Tehát az árusítása törvényes, megvétele törvényes. És amennyiben nem közterületen használod a motort (kivéve ha szabályosan le van vizsgáztatva, persze erre tudjuk, hogy kevés az esély), akkor a beépítése sem ütközik semmilyen szabályba.
Persze ne legyünk álszentek, természetesen mindenki tisztában van vele, hogy ezeknek az alkatrészeknek a döntő többsége utcai motorokban köt ki. De ezért vállalja is mindenki a felelősséget, nagyon is jól tudják ezek az emberek, hogy nem szabályos a dolog (legalább is akinek van agya).Viszont az én személyes véleményem (és csak az enyém), hogy míg egy szabálytalan, a gyárinál erősebb robogó használata (ami ugye nem törvényes) önmagában véve általában nem okoz plusz veszélyforrást a közlekedésben, addig ezzel ellentétben egy helytelen izzóval használt és rosszul beállított világító berendezés már veszélyes lehet azáltal, hogy elvakítja a közlekedés többi résztvevőjét stb stb. Azért emeltem ki az erősebb motornál az "általában" szót, mert természetesen itt is lehet veszélyforrás. Hiszen egy 80-100-as nicasilos henger (ha jól be van lőve) a 20, vagy 20 plusz lóerejéhez nem éppen alkalmas pl a gyári fékrendszer. De ez már nagyon a véglet. A legtöbben feldobnak egy 70-es vashengert ami önmagában az égvilágon semmi plusz veszélyforrást nem jelent.
Ez a téma már baromira ki lett vesézve itt, nagyon sokan már mindent leírtak ezzel kapcsoltban, hogy egy ledes izzó használata esetleg miért nem megfelelő, vagy ha az is lenne, akkor az miért nem szabályos mégsem. Én pl simán elhiszem ahogy maci is írta, hogy a te meghekkelt, otthon a végletekig kikísérletezett ledes izzóval ellátott lámpádba nem lehetne belekötni, gyakorlatilag mindennek megfelel amellett, hogy jól világít, de a jelenlegi törvények mellett mégsem lehet szabályosnak mondani. Mielőtt mondod, hogy mutassam meg azt a szabályt ami szerint nem megfelelő akkor nem, nem teszem meg. A többiek már egy vagon linket beraktak ide, hogy miért nem az.
Én eddig soha sem szóltam bele ebbe led dologba és ezután is kimaradok belőle (bár őszintén remélem, hogy már nem lesz folytatása). Most is csak azért tettem kivételt, mert szembehelyezted a a led vs 70-es henger dolgot. De még egyszer a megnyugtatásod miatt, semmilyen 50 pluszos henger használata nem törvényes segédmotorban használva közúton, mint ahogy már az sem, ha egy tuning csőből kiveszed a fojtást, ezáltal meghaladja a megengedett decibelt, pluszban teljesítménynövekedést is okoz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
-
zombei
aktív tag
válasz KTMHobby3 #87222 üzenetére
Hát pont, hogy fordítva. A li-ion,lipo akkuk hidegben a kapacitásuk töredékét tudják csak leadni. 0 fok körül a felét, alatt pedig darsztikusabban csökken. (és töltést sem veszik úgy) Sőt, ha nem lesz mellette egy normális bms, akkor nem lesz hosszú életű. Elektromos autók akksiját se véletlenül hűtik/fűtik.
-
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #87226 üzenetére
Az újakban már Lítium-vasfoszfát LiFePO4 van, de ezek is tudnak 35A-t szobahőmérsékleten ami 6* az már 210A indítóáram.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
malagutif122
tag
válasz KTMHobby3 #87220 üzenetére
[link] Osram-ba is találtam melyiknek lenne erősebb a fénye a Filament Led vagy az Osram-nak? Első lámpába meg Ba20D foglalat van oda lehet kapni Led-et rendőr nem szól érte?
Led autó izzót láttam hirdetve egyik helyen azt irták közúti forgalomba nem lehet használni. -
NYPD
aktív tag
válasz KTMHobby3 #87236 üzenetére
Az eredeti izzó általában egy sima 2-3k színhőmérsékletű izzó, ami nem üt át annyira a búrán (azok se mind egyformán színezettek, van sötétebb, világosabb) mint pl egy 6k-s led. Abból bizony rózsaszín lesz egy világosabb búrával, de ha valakinek ez jön be, felőlem rakhat bele bármit. Minimálisan valóban gyengébb a piros led, viszont a feladatát ellátja, teljessen megfelelően látható - legalább is amit én vettem.
Átnéztem a csatlakozókat, ott nem láttam gondot, a kapcsolóra gyanakszom, lehet a sok eső most ette meg, majd hétvégén szétkapom. -
FeniX-
aktív tag
válasz KTMHobby3 #87434 üzenetére
Van rajta elvileg ilyen párakiengedő kis szerelőnyílás. Majd figyelem, hogy tartósan bepárásodik-e. Igen, kicsit alacsonyabbra állítottam a lámpatestet, most Tök jó. Tényleg nagyon jó, a régi egy "tócsában" világított szinte magam elé. A refi az egész jó volt. Ez erősebb.
Remélem, a rendőrök sem fognak szívózni vele. Végülis, honnan kéne tudniuk, hogy ezt a típust nem ilyen lámpával szerelték?
pl. a honda Rebelnek is a legjobban felszerelt változata már ledes ugyanúgy. -
FeniX-
aktív tag
válasz KTMHobby3 #87448 üzenetére
Lehet, hogy anno írtad, most nem emlékszem rá, de Te a lámpa-testet is módosítottad, vagy csak az izzót?
Azért a műszakira a sajátomon mindenképpen visszacserélem. A vetítéskép szerintem semmiféle szabványnak nem felel meg. Egy "sima" félkört rajzol, mindkét sávban egyenletesen. De - mondom - a réginél fényévekkel jobb és a DLR is nagyon menő, angyalszemes. :-D
Szerintem vakítani nem vakít, legalábbis, senki nem villogott rám szemből este tegnap. Amíg működik, használom. -
FeniX-
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs